Berta Sándor

Gondok vannak az Apple Watch gyártásával

Közel sem készül annyi az okosórából, mint amennyit a kaliforniai cég szeretne. A TAG Heuer felveszi a kesztyűt, és saját fejlesztésbe fog.

A United Daily News arról számolt be, hogy az Apple és a partnerei még nem tudtak minden problémát megoldani az új készülék gyártásával kapcsolatban, mindez azt eredményezi, hogy az eszközből havonta nem 2,5-3 millió darab, hanem csupán 1,25-1,5 millió darab készül. Az egyik gondot az jelenti, hogy az LG által gyártott OLED-panelek elkészítéséhez egy teljesen más gyártási eljárásra van szükség, másik, hogy az egyik beszállító, a Quanta, amely az okosórák összeszereléséért felelős, nem tudja teljesíteni vállalásait.

A Quanta elsősorban laptopgyártó és éppen ezért egy sokkal kisebb eszköz összeszerelése nagy kihívást jelent a számára. A G for Games egyik forrása megtudta, hogy az Apple bevonná a folyamatba a Foxconn üzemeit is, hogy így oldja meg a helyzetet.

Az AppleInsider viszont kétségbe vonta az információkat, mert az LG egyike azoknak a vállalatoknak, amelyek kifejlesztették az első hajlítható OLED-kijelzőket. A dél-koreai konszern évek óta nagy mennyiségben szállít OLED-képernyőket, többek között a saját G-Flex okostelefonjaikhoz is. A blog azzal érvel, hogy az Apple nagyon tapasztalt gyártó, amely szerepet vállal az új gyártási eljárások és eszközök kifejlesztésében. Az iPhone kapcsán pedig a cég már bebizonyította, hogy képes nagy mennyiségben legyártani és kiszállítani a termékeit. Ugyanakkor a blog elismerte, hogy nem ezek az első hírek arról, hogy problémák vannak az Apple Watch gyártása körül.


Piaci akadályt jelenthet, hogy a TAG Heuer svájci óragyártó komoly partnerekkel közösen hívja ki a kaliforniai konszernt. A Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) francia társaság tulajdonában lévő cég együttműködési megállapodást kötött az Intel és a Google képviselőivel. Az ezzel kapcsolatos hírt a Baselwatch kiállításon jelentette be a vállalat.

Az elképzelések alapján a cég egy olyan terméket akar piacra dobni az esztendő utolsó negyedévében, amely méltó vetélytársa lehet az Apple Watch okosórának. Az új eszközre az Android Wear operációs rendszer kerül majd. Jean-Claude Biver, a TAG Heuer első embere további részleteket az árral, a funkciókkal és a dizájnnal kapcsolatban azonban nem árult el, viszont kiemelte, hogy az elmúlt 40 év során ez volt a legjelentősebb bejelentése.

Az LVMH többek között a Louis Vuitton táskák és a Dior parfümök kapcsán ismert. Ez lesz az első okosóra, amelyet a gyártó piacra dob, s a terméket maga tervezi és készíti majd el. A gyártó nem aprózta el a dolgot, hiszen az Intel és a Google egyenként is komoly erősítést jelentene a TAG Heuer számára. A Google az Android Weart, míg az Intel a szükséges chipeket biztosítja.

Ez pálfordulást jelent Jean-Claude Bivernél, mert tavaly márciusban még azt nyilatkozta, hogy az okosórák tíz éven belül használhatatlanok lesznek, miközben a mechanikus órák az örökkévalóságnak készülnek. Pár hónapja derült ki, hogy a TAG Heuer mégis beszáll a versenybe. Az Apple március elején bemutatott órájának megjelenése április 24-én esedékes, az első körben 9 országban (Ausztrália, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Hongkong, Japán, Egyesült Királyság, Amerikai Egyesült Államok) kerülhet a boltokba.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Etinger #8
    Igazából szerintem ez egy klassz dolog, mármint hogy az ember nyitott az ilyenre. Itt a probléma azzal van, amit Te is írsz részben, hogy a technika még nem tart itt. Most arra gondolok, hogy ez a készenléti idő egyszerűen nonszensz. Így ebben a formában ezt nem tudom komolyan venni. Ehhez hozzájön az ára és az, amire a készülék képes... és nem érzem az egyensúlyt. Ezért írtam ezt a lehülyézést, hogy ennyiért ez a termék szerintem nem korrekt. Az egyetlen ami indokolja az árat, az maga az Apple mint márkanév. Csak azért erre építeni... hát nem tudom.
  • CairoJack #7
    Ez is +1.
    Szerintem a két komment nincs ellentmondásban. Te tökéletesen leírtad, amit gondolok. Technikailag valaminek nagyon az elején vagyunk, amikor is még sok kompromisszummal jár egy ilyen óra, marginális előnyökért cserébe. Ezért nem hiszem, hogy tömegek fogják venni. Maximum csak a valóban kísérletezők (akik soha nincsenek sokan) és a divatmajmok, és itt lép be Etinger.
    Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2015.03.25. 21:30:17
  • theone91 #6
    Nem gondolom azt, hogy rögtön hülye, az aki Apple Watch-t szeretne. Vagy bármilyen okosórát. Vannak (nem elfogult) ismerőseim, akiket nagyon is érdekel ez a termékkategória (legyen szó a Watch-ról vagy az Android Wearről) és szeretnének a közeljövőben vásárolni egyet. Én szimplán úgy gondolom, hogy már most is megvannak a kényelmi funkciói, de ezek még nem olyan funkciók amelyek miatt megéri kompromisszumokat kötni. Ez alatt értem a méretes, de kis kapacitású akkukat és az ebből következtethető testes dizájnokat és a készülékfüggőséget (telefon nélkül ezek nem sokat tudnak, ha sportolni akarok, akkor legkevésbé a telefonomat akarom magammal cipelni).

    Akik az iPad történetével hasonlítják össze az okosórákat, azok valójában nem lőnek nagyon mellé, csakhogy a két sztoriban van egy lényeges eltérés: Senki sem jegelte a projektet jobb időkre.

    A kétezres évek elején a Microsoft többször is próbálkozott a tablettel, de senkit sem érdekelt a sok kompromisszum miatt (meg amiatt, hogy semmi karizmája nem volt ezeknek a termékeknek). Az Apple ugyanekkor már szintén dolgozott az iPad-en, de Jobsék is látták, hogy még nincs ott a technológia, hogy ez el tudjon terjedni. Eltelt majdnem tíz év, sokkal jobb akkutechnológiák jelentek meg, rengeteget fejlődött a mobil-chipset és a félvezető gyártás, a képernyő-technológiák is felnőttek, majd leporolták a projektet és majdhogynem olyan sikeres termékkategória-csapot nyitottak meg, mint 2007-ben az iPhone-nal.

    Pontosan erre szorulna rá az okosóra-kategória is: Jobb és kompaktabb akkuk és chipsetek kellenének, tovább kéne fejlődnie a képernyő-technológiáknak, jobban neki kéne feküdni az energiatakarékosságnak és a töltési technológiáknak és még megannyi valóban forradalmi innovációra van szükség, hogy sokkal több embert nyerjen meg ez az egész.

    Addig ez csupán egy redundáns eszköz lesz, amit vagy azért vesznek meg az emberek, mert azt mondják nekik vagy azért mert kísérletezni akarnak. Ugyanis nálam ez a kategória igencsak kísérletinek tűnik, bármelyik márkát is nézem.
    Utoljára szerkesztette: theone91, 2015.03.25. 19:46:30
  • CairoJack #5
    +1
  • Etinger #4
    Ráadásul - és ezt még ahhoz tenném hozzá, hogy azt mondtam ez az óra egyfajta "megbélyegzés" - az Apple régebben egy komoly presztízsű márka volt. Ez most nincs így. Most egy nagyon elterjedt termékről beszélünk, aminek egyre nagyobb az ellentábora, tehát úgy mondd kezd ciki lenni Apple terméket venni. Csak ahogy írtam, egy telefon esetén ez nem feltétlen lenne jogos, mert az iPhone egy elég jó telefon, az iPad meg egy elég erős tablet. De itt van ez az óra, és számomra akin ezt meglátom felér majd egy "hülye vagyok" táblával. Előre is elnézést a leendő vásárlóktól..
  • Etinger #3
    Amíg egy telefonról vagy mp3 lejátszóról van szó addig rendben is van. De valahogy ez az óra sokkal inkább tűnik egy bélyegnek mint az eddigi Apple termékek. Ezt nem a zsebed mélyére süllyesztve hordod. Ez ott van a kezeden, nyáron mindenki látja, ez megjelöl. Itt már nem arról van szó, hogy én ezt használom, mert nem fagy le, jó a szoftver, gyors, stb. Itt már egy olyan eszközről beszélünk, ami egyfajta "support" a többi termékhez, és erősen megkérdőjelezhető a létjogosultsága. Ráadásul míg az iPhone / iPad stb mellett azért tudok érveket felhozni, ez az óra nagyon gyengének tűnik minden szinten. Szerintem ezzel most nagyon bukhatnak. Aztán majd kiderül.
  • theone91 #2
    Az Apple pontosan abban a pozícióban van, hogy megmondja a tipikus felvevőkörének, hogy mire is vágynak.

    "It isn't the consumers' job to know what they want"

    Ha Apple rajongó vagy, akkor ezt a Jobs idézetet és ideológiát az innováció pillérének tekinted.

    Ha nem vagy Apple rajongó, akkor ezt a Jobs idézetet szimplán libatömésként fogod fel.
  • CairoJack #1
    Biztos, hogy a gyártásával, és nem inkább a (leendő) keresletével?
    Nehezen tudom elhinni, hogy az Apple által remélt sok (tíz) millió erre vágyó ember létezik.