Berta Sándor
Gondok vannak az Apple Watch gyártásával
Közel sem készül annyi az okosórából, mint amennyit a kaliforniai cég szeretne. A TAG Heuer felveszi a kesztyűt, és saját fejlesztésbe fog.
A United Daily News arról számolt be, hogy az Apple és a partnerei még nem tudtak minden problémát megoldani az új készülék gyártásával kapcsolatban, mindez azt eredményezi, hogy az eszközből havonta nem 2,5-3 millió darab, hanem csupán 1,25-1,5 millió darab készül. Az egyik gondot az jelenti, hogy az LG által gyártott OLED-panelek elkészítéséhez egy teljesen más gyártási eljárásra van szükség, másik, hogy az egyik beszállító, a Quanta, amely az okosórák összeszereléséért felelős, nem tudja teljesíteni vállalásait.
A Quanta elsősorban laptopgyártó és éppen ezért egy sokkal kisebb eszköz összeszerelése nagy kihívást jelent a számára. A G for Games egyik forrása megtudta, hogy az Apple bevonná a folyamatba a Foxconn üzemeit is, hogy így oldja meg a helyzetet.
Az AppleInsider viszont kétségbe vonta az információkat, mert az LG egyike azoknak a vállalatoknak, amelyek kifejlesztették az első hajlítható OLED-kijelzőket. A dél-koreai konszern évek óta nagy mennyiségben szállít OLED-képernyőket, többek között a saját G-Flex okostelefonjaikhoz is. A blog azzal érvel, hogy az Apple nagyon tapasztalt gyártó, amely szerepet vállal az új gyártási eljárások és eszközök kifejlesztésében. Az iPhone kapcsán pedig a cég már bebizonyította, hogy képes nagy mennyiségben legyártani és kiszállítani a termékeit. Ugyanakkor a blog elismerte, hogy nem ezek az első hírek arról, hogy problémák vannak az Apple Watch gyártása körül.
Piaci akadályt jelenthet, hogy a TAG Heuer svájci óragyártó komoly partnerekkel közösen hívja ki a kaliforniai konszernt. A Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) francia társaság tulajdonában lévő cég együttműködési megállapodást kötött az Intel és a Google képviselőivel. Az ezzel kapcsolatos hírt a Baselwatch kiállításon jelentette be a vállalat.
Az elképzelések alapján a cég egy olyan terméket akar piacra dobni az esztendő utolsó negyedévében, amely méltó vetélytársa lehet az Apple Watch okosórának. Az új eszközre az Android Wear operációs rendszer kerül majd. Jean-Claude Biver, a TAG Heuer első embere további részleteket az árral, a funkciókkal és a dizájnnal kapcsolatban azonban nem árult el, viszont kiemelte, hogy az elmúlt 40 év során ez volt a legjelentősebb bejelentése.
Az LVMH többek között a Louis Vuitton táskák és a Dior parfümök kapcsán ismert. Ez lesz az első okosóra, amelyet a gyártó piacra dob, s a terméket maga tervezi és készíti majd el. A gyártó nem aprózta el a dolgot, hiszen az Intel és a Google egyenként is komoly erősítést jelentene a TAG Heuer számára. A Google az Android Weart, míg az Intel a szükséges chipeket biztosítja.
Ez pálfordulást jelent Jean-Claude Bivernél, mert tavaly márciusban még azt nyilatkozta, hogy az okosórák tíz éven belül használhatatlanok lesznek, miközben a mechanikus órák az örökkévalóságnak készülnek. Pár hónapja derült ki, hogy a TAG Heuer mégis beszáll a versenybe. Az Apple március elején bemutatott órájának megjelenése április 24-én esedékes, az első körben 9 országban (Ausztrália, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Hongkong, Japán, Egyesült Királyság, Amerikai Egyesült Államok) kerülhet a boltokba.
A United Daily News arról számolt be, hogy az Apple és a partnerei még nem tudtak minden problémát megoldani az új készülék gyártásával kapcsolatban, mindez azt eredményezi, hogy az eszközből havonta nem 2,5-3 millió darab, hanem csupán 1,25-1,5 millió darab készül. Az egyik gondot az jelenti, hogy az LG által gyártott OLED-panelek elkészítéséhez egy teljesen más gyártási eljárásra van szükség, másik, hogy az egyik beszállító, a Quanta, amely az okosórák összeszereléséért felelős, nem tudja teljesíteni vállalásait.
A Quanta elsősorban laptopgyártó és éppen ezért egy sokkal kisebb eszköz összeszerelése nagy kihívást jelent a számára. A G for Games egyik forrása megtudta, hogy az Apple bevonná a folyamatba a Foxconn üzemeit is, hogy így oldja meg a helyzetet.
Az AppleInsider viszont kétségbe vonta az információkat, mert az LG egyike azoknak a vállalatoknak, amelyek kifejlesztették az első hajlítható OLED-kijelzőket. A dél-koreai konszern évek óta nagy mennyiségben szállít OLED-képernyőket, többek között a saját G-Flex okostelefonjaikhoz is. A blog azzal érvel, hogy az Apple nagyon tapasztalt gyártó, amely szerepet vállal az új gyártási eljárások és eszközök kifejlesztésében. Az iPhone kapcsán pedig a cég már bebizonyította, hogy képes nagy mennyiségben legyártani és kiszállítani a termékeit. Ugyanakkor a blog elismerte, hogy nem ezek az első hírek arról, hogy problémák vannak az Apple Watch gyártása körül.
Piaci akadályt jelenthet, hogy a TAG Heuer svájci óragyártó komoly partnerekkel közösen hívja ki a kaliforniai konszernt. A Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) francia társaság tulajdonában lévő cég együttműködési megállapodást kötött az Intel és a Google képviselőivel. Az ezzel kapcsolatos hírt a Baselwatch kiállításon jelentette be a vállalat.
Az elképzelések alapján a cég egy olyan terméket akar piacra dobni az esztendő utolsó negyedévében, amely méltó vetélytársa lehet az Apple Watch okosórának. Az új eszközre az Android Wear operációs rendszer kerül majd. Jean-Claude Biver, a TAG Heuer első embere további részleteket az árral, a funkciókkal és a dizájnnal kapcsolatban azonban nem árult el, viszont kiemelte, hogy az elmúlt 40 év során ez volt a legjelentősebb bejelentése.
Az LVMH többek között a Louis Vuitton táskák és a Dior parfümök kapcsán ismert. Ez lesz az első okosóra, amelyet a gyártó piacra dob, s a terméket maga tervezi és készíti majd el. A gyártó nem aprózta el a dolgot, hiszen az Intel és a Google egyenként is komoly erősítést jelentene a TAG Heuer számára. A Google az Android Weart, míg az Intel a szükséges chipeket biztosítja.
Ez pálfordulást jelent Jean-Claude Bivernél, mert tavaly márciusban még azt nyilatkozta, hogy az okosórák tíz éven belül használhatatlanok lesznek, miközben a mechanikus órák az örökkévalóságnak készülnek. Pár hónapja derült ki, hogy a TAG Heuer mégis beszáll a versenybe. Az Apple március elején bemutatott órájának megjelenése április 24-én esedékes, az első körben 9 országban (Ausztrália, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Hongkong, Japán, Egyesült Királyság, Amerikai Egyesült Államok) kerülhet a boltokba.