MTI
Kiszorítják a kisebb PC-márkákat a nagyok
A tavalyi negyedik negyedévben összességében csökkentek a személyi számítógép (PC) eladások a világpiacon, a nagy márkák azonban növelték piaci részesedésüket a kisebb márkák kárára - derül ki az amerikai IDC informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves elemzéséből.
A 2014-es negyedik negyedévben 80,772 millió személyi számítógépet értékesítettek a világpiacon, 2,4 százalékkal kevesebbet a 2013. negyedik negyedévi 82,778 milliónál. Tavaly 80 milliónál több személyi számítógép csak a negyedik negyedévben fogyott a világpiacon az év végi, ünnepi bevásárlásoknak köszönhetően. 2014-ben összesen 308,6 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte, 2,1 százalékkal kevesebbet, mint 2013-ban. A 2014-es év sorban a harmadik volt, amikor csökkentek a világpiaci PC-eladások.
Az öt piacvezető márka, a Lenovo, a HP, a Dell, az Acer és az Apple növelte eladásait és piaci részesedését a negyedik negyedévben, míg a többiek együttesen 20,7 százalékkal kevesebb készüléket értékesítettek, piaci részesedésük pedig 39,6 százalékról 32,2 százalékra csökkent. A piacvezető 2014 negyedik negyedévében is a Lenovo lett, előnye azonban csökkent a második helyezett HP-vel szemben. A Lenovo 16,049 millió készüléket értékesített, 4,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 19,9 százalékra emelkedett 18,5 százalékról.
A HP 15,880 millió személyi számítógépet értékesített, 15,1 százalékkal többet, mint 2013 negyedik negyedévében. A rangsorban harmadik Dell 10,879 készüléket értékesített, 8,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 12,1 százalékról 13,5 százalékra nőtt. Az Acer Group 6,220 millió személyi számítógépet értékesített, 3,2 százalékkal többet az előző évinél. Piaci részesedése 7,3 százalékról 7,7 százalékra emelkedett.
Az Apple 2014 negyedik negyedévében 5,750 millió személyi számítógépet adott el, 2013 negyedik negyedévében pedig 4,838 milliót. A többi személyi számítógép gyártó együttesen 25,994 millió készüléket értékesített a tavalyi negyedik negyedévben, míg egy évvel korábban 32,798 milliót.
A 2014-es negyedik negyedévben 80,772 millió személyi számítógépet értékesítettek a világpiacon, 2,4 százalékkal kevesebbet a 2013. negyedik negyedévi 82,778 milliónál. Tavaly 80 milliónál több személyi számítógép csak a negyedik negyedévben fogyott a világpiacon az év végi, ünnepi bevásárlásoknak köszönhetően. 2014-ben összesen 308,6 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte, 2,1 százalékkal kevesebbet, mint 2013-ban. A 2014-es év sorban a harmadik volt, amikor csökkentek a világpiaci PC-eladások.
Az öt piacvezető márka, a Lenovo, a HP, a Dell, az Acer és az Apple növelte eladásait és piaci részesedését a negyedik negyedévben, míg a többiek együttesen 20,7 százalékkal kevesebb készüléket értékesítettek, piaci részesedésük pedig 39,6 százalékról 32,2 százalékra csökkent. A piacvezető 2014 negyedik negyedévében is a Lenovo lett, előnye azonban csökkent a második helyezett HP-vel szemben. A Lenovo 16,049 millió készüléket értékesített, 4,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 19,9 százalékra emelkedett 18,5 százalékról.
A HP 15,880 millió személyi számítógépet értékesített, 15,1 százalékkal többet, mint 2013 negyedik negyedévében. A rangsorban harmadik Dell 10,879 készüléket értékesített, 8,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 12,1 százalékról 13,5 százalékra nőtt. Az Acer Group 6,220 millió személyi számítógépet értékesített, 3,2 százalékkal többet az előző évinél. Piaci részesedése 7,3 százalékról 7,7 százalékra emelkedett.
Az Apple 2014 negyedik negyedévében 5,750 millió személyi számítógépet adott el, 2013 negyedik negyedévében pedig 4,838 milliót. A többi személyi számítógép gyártó együttesen 25,994 millió készüléket értékesített a tavalyi negyedik negyedévben, míg egy évvel korábban 32,798 milliót.