Berta Sándor
Sikertörténet a Chromecast
A Google által piacra dobott kütyü a tengerentúlon immár a stream-szolgáltatók pozícióját is veszélyezteti.
A Parks Associates piackutató cég legfrissebb adatai alapján a Chromecast értékesítése valóságos sikertörténet. A készülék mindössze 35 dollárba kerül és komoly konkurenciát jelent a klasszikus streaming-boxoknak. Barbara Kraus, a Parks Associates kutatási igazgatója közölte, hogy a piac nagyon gyorsan változik, alkalmazkodik az új digitális médiahasználati szokásokhoz. Jelenleg ugyanakkor az Apple az egyetlen olyan piaci szereplő, amelynek a termékkínálatában még nem található meg a Chromecasthoz hasonló streaming médiaeszköz.
2012-ben és tavaly az Amerikai Egyesült Államok streaming-piacát még a Roku és az Apple TV határozták meg. A harmadik helyet a Sony, míg a negyediket a Netgear szerezte meg. Ezzel szemben idén nagyot fordult a világ, hiszen a Roku ugyan továbbra is piacvezetőnek számít, de a részesedése már csupán 29 százalék, a Chromecast részesedése 20 százalék, az Apple TV-é 17, az Amazon Fire TV-é pedig 10 százalék. Az elmúlt egy-másfél év során a legnagyobbat a Roku bukta, hiszen a piaci részesedése 2013-ban még 50 százalék közelében volt. Az Apple részesedése 9 százalékkal csökkent.
A Chromecastot tavaly júliusban mutatta be a Google. A cél elsősorban az internetes tartalmak elérhetővé tétele a háztartásokban már meglévő nagy képernyős televíziókon. A készülék leginkább egy USB-kulcsra hasonlít, de a HDMI-csatlakozóra épül. Időközben az Amazon stream-szolgáltatást indított és érkezik egy olyan kihívó is, amely a Firefox OS-re épül. Október végén pedig kiszivárgott, hogy legfeljebb hat hónapon belül a boltokba kerülhet a Chromecast második változata.
A Parks Associates piackutató cég legfrissebb adatai alapján a Chromecast értékesítése valóságos sikertörténet. A készülék mindössze 35 dollárba kerül és komoly konkurenciát jelent a klasszikus streaming-boxoknak. Barbara Kraus, a Parks Associates kutatási igazgatója közölte, hogy a piac nagyon gyorsan változik, alkalmazkodik az új digitális médiahasználati szokásokhoz. Jelenleg ugyanakkor az Apple az egyetlen olyan piaci szereplő, amelynek a termékkínálatában még nem található meg a Chromecasthoz hasonló streaming médiaeszköz.
2012-ben és tavaly az Amerikai Egyesült Államok streaming-piacát még a Roku és az Apple TV határozták meg. A harmadik helyet a Sony, míg a negyediket a Netgear szerezte meg. Ezzel szemben idén nagyot fordult a világ, hiszen a Roku ugyan továbbra is piacvezetőnek számít, de a részesedése már csupán 29 százalék, a Chromecast részesedése 20 százalék, az Apple TV-é 17, az Amazon Fire TV-é pedig 10 százalék. Az elmúlt egy-másfél év során a legnagyobbat a Roku bukta, hiszen a piaci részesedése 2013-ban még 50 százalék közelében volt. Az Apple részesedése 9 százalékkal csökkent.
A Chromecastot tavaly júliusban mutatta be a Google. A cél elsősorban az internetes tartalmak elérhetővé tétele a háztartásokban már meglévő nagy képernyős televíziókon. A készülék leginkább egy USB-kulcsra hasonlít, de a HDMI-csatlakozóra épül. Időközben az Amazon stream-szolgáltatást indított és érkezik egy olyan kihívó is, amely a Firefox OS-re épül. Október végén pedig kiszivárgott, hogy legfeljebb hat hónapon belül a boltokba kerülhet a Chromecast második változata.