SG.hu
Újragondolja a céges levelezést az IBM
Az új közösségi levelezőszolgáltatás intelligens asszisztensként a munkák és kapcsolatok fontossága szerint rendszerezi és rangsorolja a felhasználók leveleit.
A megoldás később Watson szolgáltatásaival is bővülhet.
Az elmúlt 30 évben a vállalati levelezés jelentősen megnövelte a munkaerő hatékonyságát, de közben a szervezeti működés egyik legnagyobb tehertételévé is vált. Elemzők becslése szerint naponta 108 milliárd munkahelyi e-mail kel útra, és a beérkező e-mailek egy átlagos vállalati dolgozónak óránként 36-szor vonják el a figyelmét. Tetézi a problémát, hogy a becslések szerint e mennyiségnek csupán 14 százaléka igazán fontos. Napjainkban, amikor minden szervezet a hatékonyság, a közösségi munka és az együttműködés fokozására törekszik, az e-mailben zajló kommunikáció még mindig messze megelőzi a közösségi együttműködés más formáit. Az IDC elemzése szerint az e-mail továbbra is a legelterjedtebb eszköz a közös munkában. Előrejelzésük szerint a vállalati e-mail szolgáltatások árbevétele 2017-re eléri a 4,7 milliárd dollárt.
Az IBM Verse felhő-, elemzési, közösségi és biztonsági platformok ötvözésével szeretné alaposan átformálni a munkavégzés jövőjét. A cég új, freemium konstrukcióban elérhető közösségi együttműködési megoldásával a munkavállalók beépített analitika segítségével rangsorolhatják kritikus feladataikat, gyorsan megtalálhatják a személyeket és információkat, amelyekre éppen szükségük van, és hatékonyabban végezhetik el munkájukat.
Egyetlen együttműködési környezetben integrálja a munkavállalók mindennapi érintkezésének formáit – az e-mailt, a találkozókat, a naptárakat, a fájlmegosztást, a csevegést, a közösségi oldalakon közzétett állapotfrissítéseket, a videochatet és egyebeket. Ez az első olyan üzenetkezelő rendszer, amely irányított keresést kínál, lehetővé téve, hogy a felhasználók az üzenet mappákban található tartalomtípusok közül pontosan a szükséges információkat találhassák meg.
A megoldás beépített elemzési funkciója révén olyan intelligens áttekintő nézetet ad, amelyen mindig a felhasználó aznapi legfontosabb tevékenységei láthatók. Az IBM Verse a használat során megtanulja a dolgozók egyéni preferenciáit és prioritásait, így azonnal kontextusba tudja helyezni a megtekintett projekteket, valamint képes megjeleníteni az azokon együttműködő személyeket és csoportokat. Ezzel az IBM szembemegy más ingyenes levelezőszolgáltatások vállalati szempontjából kifejezetten előnytelen gyakorlatával, amely szerint a felhasználók beérkező leveleiben található adatokat a reklámok hatékonyságának növelésére, vagy más bevételszerzési célokra használják.
Az új terméket az IBM austini tervezőstúdiójában több mint 50 ügyfél és partner bevonásával fejlesztették, odafigyelve az üzleti felhasználók visszajelzéseire a legkülönbözőbb iparágakból – a munkában könyvelők és értékesítési vezetők, marketingszakemberek és szoftvermérnökök is részt vettek. A rendszer felhasználói a későbbiekben az IBM mesterséges intelligenciájára épülő szolgáltatásait is igénybe vehetik kollaborációs felületeiken. A munkatársak tehát Watsontól is kérhetnek majd segítséget egy-egy témában, egyszerű kérdés-válasz formájában.
A IBM a Verse-öt a nagyvállalati szintű biztonságot nyújtó SoftLayer alapjain szolgáltatja. Az új szolgáltatás béta kiadását a kiválasztott ügyfelek és partnerek 2014 novemberétől érhetik el. Az IBM Cloud Marketplace-en keresztül a szolgáltatás 2015 első negyedévében válik elérhető „freemium” konstrukcióban. Az IBM Verse iOS és Android rendszerre készült mobilalkalmazásként is elérhető lesz, a felhasználók útközben is ugyanazt az élményt kapják, mint asztali számítógépükön.
Az elmúlt 30 évben a vállalati levelezés jelentősen megnövelte a munkaerő hatékonyságát, de közben a szervezeti működés egyik legnagyobb tehertételévé is vált. Elemzők becslése szerint naponta 108 milliárd munkahelyi e-mail kel útra, és a beérkező e-mailek egy átlagos vállalati dolgozónak óránként 36-szor vonják el a figyelmét. Tetézi a problémát, hogy a becslések szerint e mennyiségnek csupán 14 százaléka igazán fontos. Napjainkban, amikor minden szervezet a hatékonyság, a közösségi munka és az együttműködés fokozására törekszik, az e-mailben zajló kommunikáció még mindig messze megelőzi a közösségi együttműködés más formáit. Az IDC elemzése szerint az e-mail továbbra is a legelterjedtebb eszköz a közös munkában. Előrejelzésük szerint a vállalati e-mail szolgáltatások árbevétele 2017-re eléri a 4,7 milliárd dollárt.
Az IBM Verse felhő-, elemzési, közösségi és biztonsági platformok ötvözésével szeretné alaposan átformálni a munkavégzés jövőjét. A cég új, freemium konstrukcióban elérhető közösségi együttműködési megoldásával a munkavállalók beépített analitika segítségével rangsorolhatják kritikus feladataikat, gyorsan megtalálhatják a személyeket és információkat, amelyekre éppen szükségük van, és hatékonyabban végezhetik el munkájukat.
Egyetlen együttműködési környezetben integrálja a munkavállalók mindennapi érintkezésének formáit – az e-mailt, a találkozókat, a naptárakat, a fájlmegosztást, a csevegést, a közösségi oldalakon közzétett állapotfrissítéseket, a videochatet és egyebeket. Ez az első olyan üzenetkezelő rendszer, amely irányított keresést kínál, lehetővé téve, hogy a felhasználók az üzenet mappákban található tartalomtípusok közül pontosan a szükséges információkat találhassák meg.
A megoldás beépített elemzési funkciója révén olyan intelligens áttekintő nézetet ad, amelyen mindig a felhasználó aznapi legfontosabb tevékenységei láthatók. Az IBM Verse a használat során megtanulja a dolgozók egyéni preferenciáit és prioritásait, így azonnal kontextusba tudja helyezni a megtekintett projekteket, valamint képes megjeleníteni az azokon együttműködő személyeket és csoportokat. Ezzel az IBM szembemegy más ingyenes levelezőszolgáltatások vállalati szempontjából kifejezetten előnytelen gyakorlatával, amely szerint a felhasználók beérkező leveleiben található adatokat a reklámok hatékonyságának növelésére, vagy más bevételszerzési célokra használják.
Az új terméket az IBM austini tervezőstúdiójában több mint 50 ügyfél és partner bevonásával fejlesztették, odafigyelve az üzleti felhasználók visszajelzéseire a legkülönbözőbb iparágakból – a munkában könyvelők és értékesítési vezetők, marketingszakemberek és szoftvermérnökök is részt vettek. A rendszer felhasználói a későbbiekben az IBM mesterséges intelligenciájára épülő szolgáltatásait is igénybe vehetik kollaborációs felületeiken. A munkatársak tehát Watsontól is kérhetnek majd segítséget egy-egy témában, egyszerű kérdés-válasz formájában.
A IBM a Verse-öt a nagyvállalati szintű biztonságot nyújtó SoftLayer alapjain szolgáltatja. Az új szolgáltatás béta kiadását a kiválasztott ügyfelek és partnerek 2014 novemberétől érhetik el. Az IBM Cloud Marketplace-en keresztül a szolgáltatás 2015 első negyedévében válik elérhető „freemium” konstrukcióban. Az IBM Verse iOS és Android rendszerre készült mobilalkalmazásként is elérhető lesz, a felhasználók útközben is ugyanazt az élményt kapják, mint asztali számítógépükön.