SG.hu
Hazai "fekete pénteket" szeretne az Extreme Digital
Persze amíg nem más cégekkel szövetkezve tartanak nagy akciókat, addig mindez inkább egy sima marketing-eseménynek számít.
Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van a fekete péntekre (Black Friday, a hálaadást követő pénteki nap) szánt vásárlásnak. Ez a tengerentúlon hagyományosan az ünnepi bevásárlószezon kezdetét jelenti, ekkor általában jelentős kedvezményekkel igyekeznek a boltokba csábítani a potenciális vevőket - ezt azután a december 24-i hasonló akciók fejelik meg. Ilyenkor rendszerint akkora tolongás van a rendkívüli időszakos leárazások miatt, hogy az utóbbi években rendszeresen összeállítások jelennek meg az egymást az áruk miatt letaposó emberekről és a tömegek által elsöpört áruházi dolgozókról.
Bepillantás a tavalyi amerikai vásárlási káoszba
Persze ez a kereskedőknek kiváló reklám, és nyilván az Extreme Digital számára is kellemes gond lenne, ha az embereket alig tudnák kiszolgálni. A mai bejelentésen Várkonyi Balázs, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy november 21-én hatalmas, akár 70 százalékos online akciókkal készülnek, és ezen a napon a házhoz szállítást is ingyenessé teszik. Céljuk ezzel a tömegnövelés, hogy olyan felhasználók számára is vonzóvá tegyék az internetes vásárlást, akik korábban még sohasem, vagy csak nagyon ritkán éltek ezzel a lehetőséggel.
"Egy kereskedelmi butaságnak tűnhet, de egy kultúra meghonosítása a cél. Ezzel karácsony előtt egy felkiáltójelet szeretnénk letenni az asztalra, hogy felhívjuk a figyelmet arra, az ajándékvásárlás az interneten sokkal egyszerűbb, könnyebb és kényelmesebb." - mondta Várkonyi Balázs. Az akciók éjféltől kezdődnek, korlátozott, de állítólag kielégítő árukészlettel. Honlapjukon 200 ezer látogatóra számítanak, akikből 10 ezer vásárolni is fog, átlagosan 40-50 ezer forintos összegért. Személyenként egy terméket lehet vásárolni, és állítólag meglepő dolgok is várhatók, pl. légitársaságokkal és autóipari cégekkel közös engedmények.
"Magyarországon az online áruházak közül nekünk van a legnagyobb azonnali árukészletünk. Az un. "megastore" koncepcióban hiszünk, azaz a műszaki termékekhez nem szorosan kapcsolódó termékeket is kínálunk, ezzel szélesebb vásárlói rétegnek (főként a nőknek és a fiataloknak) kívánunk megfelelni." Annak ellenére kiugró forgalomra számítanak, hogy az esemény a hónap végén van, amikor már az emberek pénztárcája laposabb. "Az időpont valóban nem a legszerencsésebb, de idén a vásárlási kedv kimutathatóan nőtt. Nem titkoltan ez a főpróbája nálunk a karácsonynak."
Megjegyzésemre, hogy más kereskedelmi partnerek bevonása, közös akciók szervezése nélkül ez csupán a híres amerikai bevásárlónap saját reklámjukra való felhasználása elmondta, hogy ezt a bejelentést konkurenseik talán még jobban várták, mint a vásárlók. "Ezen a napon elég sok cég fog akciót szervezni erre az eseményre. Vélhetően a következő évben már sokkal átfogóbb, az egész kereskedelmi szektorra kiterjedő Black Friday lesz, de mi szeretnénk az elsők lenni, és azt szeretnénk, hogy valamilyen szinten hozzánk kössék ezt a napot a vásárlók. Meglepő lesz az a tőlünk független aktivitás, amit jövő pénteken fogunk látni." - mondta az ügyvezető igazgató.
Egy másik újságírói kérdésre válaszolva nem tartotta problémának azt sem, hogy alig pár napja volt a DotcommerceDay, azaz az internetes vásárlás napja, amikor közel 400 webshop nyújtott kedvezményeket. "A Black Friday a tömegnövelés napja, amikor a kereskedő az adott napon eladott termékeken nem keres, inkább veszít. Ezáltal viszont a gyártóval szemben jobb tárgyalási pozícióba kerül, nagyobb kedvezményeket tud kialkudni. Tehát van eredménye a napnak, de nem azon a napon." - mondta Várkonyi Balázs.
Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van a fekete péntekre (Black Friday, a hálaadást követő pénteki nap) szánt vásárlásnak. Ez a tengerentúlon hagyományosan az ünnepi bevásárlószezon kezdetét jelenti, ekkor általában jelentős kedvezményekkel igyekeznek a boltokba csábítani a potenciális vevőket - ezt azután a december 24-i hasonló akciók fejelik meg. Ilyenkor rendszerint akkora tolongás van a rendkívüli időszakos leárazások miatt, hogy az utóbbi években rendszeresen összeállítások jelennek meg az egymást az áruk miatt letaposó emberekről és a tömegek által elsöpört áruházi dolgozókról.
Bepillantás a tavalyi amerikai vásárlási káoszba
Persze ez a kereskedőknek kiváló reklám, és nyilván az Extreme Digital számára is kellemes gond lenne, ha az embereket alig tudnák kiszolgálni. A mai bejelentésen Várkonyi Balázs, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy november 21-én hatalmas, akár 70 százalékos online akciókkal készülnek, és ezen a napon a házhoz szállítást is ingyenessé teszik. Céljuk ezzel a tömegnövelés, hogy olyan felhasználók számára is vonzóvá tegyék az internetes vásárlást, akik korábban még sohasem, vagy csak nagyon ritkán éltek ezzel a lehetőséggel.
"Egy kereskedelmi butaságnak tűnhet, de egy kultúra meghonosítása a cél. Ezzel karácsony előtt egy felkiáltójelet szeretnénk letenni az asztalra, hogy felhívjuk a figyelmet arra, az ajándékvásárlás az interneten sokkal egyszerűbb, könnyebb és kényelmesebb." - mondta Várkonyi Balázs. Az akciók éjféltől kezdődnek, korlátozott, de állítólag kielégítő árukészlettel. Honlapjukon 200 ezer látogatóra számítanak, akikből 10 ezer vásárolni is fog, átlagosan 40-50 ezer forintos összegért. Személyenként egy terméket lehet vásárolni, és állítólag meglepő dolgok is várhatók, pl. légitársaságokkal és autóipari cégekkel közös engedmények.
"Magyarországon az online áruházak közül nekünk van a legnagyobb azonnali árukészletünk. Az un. "megastore" koncepcióban hiszünk, azaz a műszaki termékekhez nem szorosan kapcsolódó termékeket is kínálunk, ezzel szélesebb vásárlói rétegnek (főként a nőknek és a fiataloknak) kívánunk megfelelni." Annak ellenére kiugró forgalomra számítanak, hogy az esemény a hónap végén van, amikor már az emberek pénztárcája laposabb. "Az időpont valóban nem a legszerencsésebb, de idén a vásárlási kedv kimutathatóan nőtt. Nem titkoltan ez a főpróbája nálunk a karácsonynak."
Megjegyzésemre, hogy más kereskedelmi partnerek bevonása, közös akciók szervezése nélkül ez csupán a híres amerikai bevásárlónap saját reklámjukra való felhasználása elmondta, hogy ezt a bejelentést konkurenseik talán még jobban várták, mint a vásárlók. "Ezen a napon elég sok cég fog akciót szervezni erre az eseményre. Vélhetően a következő évben már sokkal átfogóbb, az egész kereskedelmi szektorra kiterjedő Black Friday lesz, de mi szeretnénk az elsők lenni, és azt szeretnénk, hogy valamilyen szinten hozzánk kössék ezt a napot a vásárlók. Meglepő lesz az a tőlünk független aktivitás, amit jövő pénteken fogunk látni." - mondta az ügyvezető igazgató.
Egy másik újságírói kérdésre válaszolva nem tartotta problémának azt sem, hogy alig pár napja volt a DotcommerceDay, azaz az internetes vásárlás napja, amikor közel 400 webshop nyújtott kedvezményeket. "A Black Friday a tömegnövelés napja, amikor a kereskedő az adott napon eladott termékeken nem keres, inkább veszít. Ezáltal viszont a gyártóval szemben jobb tárgyalási pozícióba kerül, nagyobb kedvezményeket tud kialkudni. Tehát van eredménye a napnak, de nem azon a napon." - mondta Várkonyi Balázs.