SG.hu

Hazai "fekete pénteket" szeretne az Extreme Digital

Persze amíg nem más cégekkel szövetkezve tartanak nagy akciókat, addig mindez inkább egy sima marketing-eseménynek számít.

Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van a fekete péntekre (Black Friday, a hálaadást követő pénteki nap) szánt vásárlásnak. Ez a tengerentúlon hagyományosan az ünnepi bevásárlószezon kezdetét jelenti, ekkor általában jelentős kedvezményekkel igyekeznek a boltokba csábítani a potenciális vevőket - ezt azután a december 24-i hasonló akciók fejelik meg. Ilyenkor rendszerint akkora tolongás van a rendkívüli időszakos leárazások miatt, hogy az utóbbi években rendszeresen összeállítások jelennek meg az egymást az áruk miatt letaposó emberekről és a tömegek által elsöpört áruházi dolgozókról.


Bepillantás a tavalyi amerikai vásárlási káoszba

Persze ez a kereskedőknek kiváló reklám, és nyilván az Extreme Digital számára is kellemes gond lenne, ha az embereket alig tudnák kiszolgálni. A mai bejelentésen Várkonyi Balázs, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, hogy november 21-én hatalmas, akár 70 százalékos online akciókkal készülnek, és ezen a napon a házhoz szállítást is ingyenessé teszik. Céljuk ezzel a tömegnövelés, hogy olyan felhasználók számára is vonzóvá tegyék az internetes vásárlást, akik korábban még sohasem, vagy csak nagyon ritkán éltek ezzel a lehetőséggel.


"Egy kereskedelmi butaságnak tűnhet, de egy kultúra meghonosítása a cél. Ezzel karácsony előtt egy felkiáltójelet szeretnénk letenni az asztalra, hogy felhívjuk a figyelmet arra, az ajándékvásárlás az interneten sokkal egyszerűbb, könnyebb és kényelmesebb." - mondta Várkonyi Balázs. Az akciók éjféltől kezdődnek, korlátozott, de állítólag kielégítő árukészlettel. Honlapjukon 200 ezer látogatóra számítanak, akikből 10 ezer vásárolni is fog, átlagosan 40-50 ezer forintos összegért. Személyenként egy terméket lehet vásárolni, és állítólag meglepő dolgok is várhatók, pl. légitársaságokkal és autóipari cégekkel közös engedmények.

"Magyarországon az online áruházak közül nekünk van a legnagyobb azonnali árukészletünk. Az un. "megastore" koncepcióban hiszünk, azaz a műszaki termékekhez nem szorosan kapcsolódó termékeket is kínálunk, ezzel szélesebb vásárlói rétegnek (főként a nőknek és a fiataloknak) kívánunk megfelelni." Annak ellenére kiugró forgalomra számítanak, hogy az esemény a hónap végén van, amikor már az emberek pénztárcája laposabb. "Az időpont valóban nem a legszerencsésebb, de idén a vásárlási kedv kimutathatóan nőtt. Nem titkoltan ez a főpróbája nálunk a karácsonynak."


Megjegyzésemre, hogy más kereskedelmi partnerek bevonása, közös akciók szervezése nélkül ez csupán a híres amerikai bevásárlónap saját reklámjukra való felhasználása elmondta, hogy ezt a bejelentést konkurenseik talán még jobban várták, mint a vásárlók. "Ezen a napon elég sok cég fog akciót szervezni erre az eseményre. Vélhetően a következő évben már sokkal átfogóbb, az egész kereskedelmi szektorra kiterjedő Black Friday lesz, de mi szeretnénk az elsők lenni, és azt szeretnénk, hogy valamilyen szinten hozzánk kössék ezt a napot a vásárlók. Meglepő lesz az a tőlünk független aktivitás, amit jövő pénteken fogunk látni." - mondta az ügyvezető igazgató.

Egy másik újságírói kérdésre válaszolva nem tartotta problémának azt sem, hogy alig pár napja volt a DotcommerceDay, azaz az internetes vásárlás napja, amikor közel 400 webshop nyújtott kedvezményeket. "A Black Friday a tömegnövelés napja, amikor a kereskedő az adott napon eladott termékeken nem keres, inkább veszít. Ezáltal viszont a gyártóval szemben jobb tárgyalási pozícióba kerül, nagyobb kedvezményeket tud kialkudni. Tehát van eredménye a napnak, de nem azon a napon." - mondta Várkonyi Balázs.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • boond #25
    Sokkal valószínűbb az, hogy azok amiket emlegetnek létező dolgok, csak azt a tényt felejtik el közölni, hogy az előző kabinet idejéből, még az mszp-s korszakból való... haverokat meg, nem dobunk fel, viszont ilyen ügy meglebegtetésével segítünk nekik :)

    Nem kell elfelejteni, Gy. Ferit tárt karokkal fogadták, Bajnai milliókat kap, amerikai szervezetektől, amerikai kormánytag/közeli "civil" szervezetektől is... Sokkal inkább ez a realitás, nem a jobbik.
  • Meridian #24
    "az egész történetért felel az a sok fillérbaszó vásárló, akinek gőze nincs, vagy inkább leszarja, hogyan is müxik ez a dolog"

    Ezért pont nem a vásárló a felelős, amúgy is mindenkinek a töke tele van az extra magas 27%-os ÁFA-val...
    Attól, hogy csökkentették az SZJA-t (mást meg emeltek, meg emelni fognak még), attól még nem lett sokkal több pénzük a munkavállalóknak, csak néhány ezer Ft-al. AKinek meg eddig is vastag jövedelme volt, az ezt pont leszarja, de ráadásul ők jártak egyenes arányban jobban, számszerűleg.
  • M2 #23
    "az egész történetért felel az a sok fillérbaszó vásárló"

    Ez meg egy baromság. Idióta az lenne, aki tud olcsóbbat, mégis a drága helyen veszi meg. Értelmes szabályozás kell, ennyi!
    USA-ban nincs nagy forgalmi adó, általában 6-7%, mégis sokan vannak akik egy drágább cucc megvételekor átutaznak a 0% forgalmi adós államba. Németek utaznak le svájcba a sajtokért, mert ott olcsóbban megkapja. Osztrákok jönnek át hozzánk vásárolni...
    De a magyar a töredék fizetésével az szerinted fillérbaszó, mert nem akar harminc százelékkal többet fizetni? Na elmehetsz te a...
  • Frank99 #22
    tessék:

    itt a cucc..
  • Frank99 #21
    ott a példa eggyel lejjebb, hogy miért...
  • Frank99 #20
    Elmesélek egy példát, ami velem (ügyféllel) történt meg. Az egyik ügyfelemet vizsgálta a Nav Zala megyében. Számtech cég, hónapokig ültek rajta, valami kis bírságot kaptak a pénztárkezelési szabályzatban hiányzó kerekítési szabályok nem rögzítése miatt, no comment. Egy kicsit kevesellték a 3-4%-os haszonkulcsot. A tulajdonos nyomtatott egy webes céget, előző két évi közzétett nyilvános mérleggel, és a webes cég áruházának egy példájával. A webes cég ua. a HP nyomtatót, amit az ügyfelem 48 nettó áron kap a budapesti nagykertől 10-en valahány év kapcsolat után BRUTTÓ 48-ért ad. Kérdem az ellenőrt, maga szerint hogyan? válasz hüm.hüm.
    Ennyi.
    Odatoltam elé a webes cég nyilvános eredménykimutatását, az első évben 50 milla nettó árbevétel, 500 eFt veszteség, a 2. évben 1 milliárd Ft nettó forgalom, 40 millió Ft veszteség. Az anyag jellegű ráfordítások (valószínűleg az ELÁBÉ) 1%-ra jött ki, vagy még annyira sem...

    Egy milliárd Ft nettó forgalomhoz kell legalább 100 milla, amit forgatnak egész évben. Ez mennyit hozna, ha a bankba tenné? Tök nyolc. A hülye web-áruházas inkább ide teszi.., naja, és csinál belőle 40 millás veszteséget.
    A nav ellenőr a vállát rángatta, és ezzel véget is ért.

    AZ összes weben menő kereskedelemben az szlovák stb. áfa csalás megy, itt is ez volt, ahol nagyon gyanúsan olcsó az ár, ott csalnak. Hogyan tudta pont az áfával olcsóbban adni????

    És így van az autógumival, parfümmel, meg szinte mindennel. a Navos Horváth is azt mondta, szinte nincs is olyan termék, amit ne érintene.
    Talán a mindennapi kaja, amit megveszel... Ott van az állati eledel, ott meg azt csinálják, hogy Lengyel címről számláznak, mert Lengyelországban 7% az áfa az állateledelre, napi több kamion mozog csak ezért Mo. és Lengyelo. között...

    Ez csak néhány példa volt.

    De ha valaki Mo-on akár beruházásból visszaigényel 1,6 milla áfát, azonnal ellenőrzik. 1,5 órája jöttem az ellenőrzésről. HOGYAN lehet 100 milliárdokat csalni, ha 1,6 milliót azonnal néznek? Az összes számlát megnézték az egyéni vállalkozónál, 1,5 óráig molyoltak rajta....

    Másik példa, szintén saját:


    Egy szűrőt akartam vásárolni az akváriumomhoz, komolyabb, de nagyon alacsony fogyasztású szűrő. Van ügyfelem, aki ezzel foglalkozik, előszőr -na ugye- neki szóltam. Mondott egy árat. Én sokalltam, webáruház. Van egy akvarista webáruház, ahol az van kiírva, hogyha a neten olcsóbban megtalálod ua. a terméket, akkor azon az áron odaadja. Ezt szerintetek hogyan??????

    Az ügyfelem megkérdezte az importőrt, ua. a szitu, annyiért hozta volna BE, mint ez a webáruház ÁRULTA. HOL a haszon? A szlovákban elcsalt áfánál. ÉS ezt engedi Vida és bandája. Vajon miért is?

    És azért hozzáteszem, az egész történetért felel az a sok fillérbaszó vásárló, akinek gőze nincs, vagy inkább leszarja, hogyan is müxik ez a dolog, hogy pont a becsületes szeretne lenni cégeket teszik tönkre.
    És akinek valóban kevés a pénze, megértem. De az is a Neten vásárol már, akinek van pénze, na ez a fillérbaszó...


    Utoljára szerkesztette: Frank99, 2014.11.13. 18:08:18
  • lammaer #19
    Nana, amcsik is szentek, simán lehet hogy alkupozíciót akarnak kiharcolni ezzel a zsarolgatással. "adjatok engedményt az XY amcsi cvégnek vagy tálalunk...."...
  • lammaer #18
    Az hagyján, de én mostmár kezdek átállni kínára a mindennapi apróságok (villanykörte, elemek stb) terén.

    Ingyen szállítással, egy hét alatt néha harmadáron jön meg minden, házhozszállítva. Soha nem tünt el semmi, még az egydolláros apróságok is rendben megérkeznek.

    Valaki nagyon mohó (kisker? nagyker? magyarok?) manapság...
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2014.11.13. 17:45:28
  • vision5 #17
    Már most is borulni fog ez a kormány. Ennyi hazugságot nem tudnak véka alá rejteni sokáig.
  • zola2000 #16
    Persze, az olcsó ismeretlen márkaneveket amit kb hardveráron adnak, nem tudják olcsóbban adni, a drága márkásat ami ugyebár úgy áll össze, hogy 30% a hardverár + 60% a márkanév + 10% az android launcher telepítésért kb a szerintem a gyártóval megegyezve az év 1-2 napján tudják olcsóbban adni.