Berta Sándor

Fizetős zenei streaming­­ajánlaton dolgozik a YouTube

A platform egy olyan konstrukciót vezetne be, amelynél elkerülhetővé válnak a reklámok.

Susan Wojcicki, a YouTube első embere a Code/Mobile Conference nevű rendezvényen kifejtette, hogy továbbra is dolgoznak egy fizetős zenei streamingajánlat kialakításán. Hangsúlyozta, hogy az oldalt hirdetési bevételekből finanszírozzák, ami lehetővé teszi, hogy egymilliárd használójuk legyen, de van egy olyan pont, amikor az emberek már nem akarnak reklámokat látni.

A menedzser hozzátette, hogy gondolkodnak azon, hogy miként kínálhatnak választási lehetőségeket az internetezőknek. Ők egyelőre átgondolják, hogy milyen konstrukciót válasszanak. Az egyik megoldást jelenthetik a hirdetések, a másikat pedig a meghatározott összegű havidíjak, amelyek fizetése esetén a felhasználóknak nem kellene reklámokat nézniük. Azt nem lehet tudni, hogy az új konstrukció már az idén is elérhető lesz-e vagy csak jövőre.

A Google nem közölt adatokat a hirdetési bevételeivel kapcsolatban és Wojcicki is csupán humoros megjegyzésekkel reagált az erre irányuló kérdésekre. Az eMarketer nevű piackutató vállalat becslései alapján a YouTube tavaly 5,6 milliárd dolláros bevételre tett szert a reklámokból. A videomegosztó a streamingpiacon is meg akar jelenni, ez viszont komoly változásokat hozhat. Az előfizetéses zeneszolgáltatás indítása új licencfeltételekkel jár, amibe a független előadóművészek - például Adele, a Radiohead, a The National vagy az Arctic Monkeys - nem hajlandók belemenni, mivel véleményük szerint az árak túl alacsonyak, így ők könnyen eltűnhetnek a platformról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Madve #1
    Adblockkal már most is reklám mentesen nézem...