SG.hu
Big Datával növekedne a Stratis vezetési tanácsadó cég
A nagy adatmennyiségből ténylegesen hasznosítható információkinyerésre törekvő Big Data megközelítés új piaci szereplőt kapott.
A szervezeteknél keletkező, exponenciálisan növekvő adattenger felborította a korábbi rendet: egyre kisebb a strukturált, elemezhetően, áttekinthetően keletkező adatok aránya, míg a beáramló adatmennyiség tárolási, kapacitási és a felhasználás módját illető kihívásokkal szembesíti az adatbirtokosokat. „Mindnyájan érezzük, hogy ezekkel az adatokkal kellene kezdeni valamit, de hogy mire jutunk velük, az még sokak számára kérdés” – mondta el az üzleti reggelin Robert Lejnert, a HP Autonomy regionális vezetője. A szakember felhívta a figyelmet, hogy a cége által kidolgozott HP Autonomy megoldás segít a strukturálatlan adatok értelmezésében, rendszerezésében és hatékony felhasználásában, így a hatalmas hegyet jelentő Big Data-ból egy átlátható méretű halmazt, értelmezhető információkat generál.
„Egy szervezetnél körülbelül az adatok egytizede a rendszerszintű, strukturált, üzleti adat, a maradék kilencven százalék részben emberi tevékenységből, emailekből, közösségi médiából, részben az informatikai biztonsági jelentésekből, automatikus naplózásból állnak. Ennek a kilencven százaléknak a kiaknázását célozza a HP Autonomy” – mutatott rá Robert Lejnert.
Az Autonomy intelligens adatkezelő rétegére (IDOL) épülő alkalmazások képesek kapcsolatot teremteni a nem strukturált és a rendszerezett adatok között, felismerik a mintákat, klaszterbe rendszerezik az információkat. A szakember a rendezvényen felhívta a figyelmet, hogy a technológia készen áll és használható, de hogy a potenciális ügyfelek, vagyis az adatgazdák mire tudják a saját szervezetüknél használni, azt már stratégiai partnerekkel, tanácsadókkal kell kidolgozni. Ezért léptek együttműködésre a Stratis tanácsadó céggel, amely az ügyféligények alapján képes megteremteni a Big Data leghatékonyabb felhasználási lehetőségeit.
„Az IT, vagyis az információs technológia új korszakában a T-ről, vagyis a technológiáról áthelyeződik a hangsúly az I-re, az információra” – mondta el Mezei Ferenc, a Stratis üzletágigazgatója. A szakember szerint a versenyelőny új forrása most már az információ és nem csupán a technológia megléte lesz. A Stratis szakértői több olyan, kézzel fogható felhasználási példát is bemutattak, amelyek inspirálhatják a jelentős adatmennyiséggel bíró szervezeteket.
A Big Data megközelítés egy kézenfekvő felhasználási területe például a call centerek, telefonos ügyfélszolgálatok területén van. Elképzelhető például olyan hangfelismerő megoldás, amely az operátorhoz való eljutásig történő gombnyomogatás, menürendszerben való barangolás helyett megelégszik azzal, ha az ügyfél bemondja a problémáját és a rendszer máris a megfelelő operátorhoz irányítja.
A hangelemzés folyományaként az is megoldható, hogy a betelefonáló beszédjellemzőiből a rendszer következtessen az ügyfél hangulatára, lelki állapotára, és az operátornak jelezze, ha indulatkitörés várható, vagy ha soron kívüli kedvezmény felajánlásra indokolt. Az öntanuló szabályrendszer végtelen számú felhasználási területre ad lehetőséget a minőségbiztosítástól az ügyfélélményig, vagy a működési költségek leszorításáig.
Hírügynökségek, televíziós csatornák is használják már a Big Data megoldásokat az információk, a világból érkező hírtömeg szűrésére és rendszerezésére, így a valóban fontos hírekről az elsők között képesek anyagot készíteni. „Óriási lehetőség van a biztonsági kamerák felvételeinek intelligens, adatalapú rögzítésében is, míg a kamerák képeit egyszerre számtalan monitoron figyelő biztonsági őröknek szinte esélyük sincs észrevenni a rendkívüli eseményekre utaló jeleket, addig egy adatelemző rendszer rögtön jelzi, ha egy éjszakai futó veszélyben van, vagy ha egy autó gyanúsan köröz egy ház körül” – mutatott rá az új szolgáltatás egyes felhasználási területeivel kapcsolatban Tracsek Ferenc, a Stratis szakértője.
A szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy a Big Data kihasználásának módjait minden szervezet számára specifikálni kell, minden szervezetnek át kell gondolnia, milyen adatok keletkeznek nála és milyen információkra szeretne következtetni belőlük. A technológiai megoldás teremti meg a lehetőséget, de csak az átgondolt elemzéssel és implementálással lehet hozzájutni az eredményhez, hangzott el a Stratis üzleti eseményén.
A szervezeteknél keletkező, exponenciálisan növekvő adattenger felborította a korábbi rendet: egyre kisebb a strukturált, elemezhetően, áttekinthetően keletkező adatok aránya, míg a beáramló adatmennyiség tárolási, kapacitási és a felhasználás módját illető kihívásokkal szembesíti az adatbirtokosokat. „Mindnyájan érezzük, hogy ezekkel az adatokkal kellene kezdeni valamit, de hogy mire jutunk velük, az még sokak számára kérdés” – mondta el az üzleti reggelin Robert Lejnert, a HP Autonomy regionális vezetője. A szakember felhívta a figyelmet, hogy a cége által kidolgozott HP Autonomy megoldás segít a strukturálatlan adatok értelmezésében, rendszerezésében és hatékony felhasználásában, így a hatalmas hegyet jelentő Big Data-ból egy átlátható méretű halmazt, értelmezhető információkat generál.
„Egy szervezetnél körülbelül az adatok egytizede a rendszerszintű, strukturált, üzleti adat, a maradék kilencven százalék részben emberi tevékenységből, emailekből, közösségi médiából, részben az informatikai biztonsági jelentésekből, automatikus naplózásból állnak. Ennek a kilencven százaléknak a kiaknázását célozza a HP Autonomy” – mutatott rá Robert Lejnert.
Az Autonomy intelligens adatkezelő rétegére (IDOL) épülő alkalmazások képesek kapcsolatot teremteni a nem strukturált és a rendszerezett adatok között, felismerik a mintákat, klaszterbe rendszerezik az információkat. A szakember a rendezvényen felhívta a figyelmet, hogy a technológia készen áll és használható, de hogy a potenciális ügyfelek, vagyis az adatgazdák mire tudják a saját szervezetüknél használni, azt már stratégiai partnerekkel, tanácsadókkal kell kidolgozni. Ezért léptek együttműködésre a Stratis tanácsadó céggel, amely az ügyféligények alapján képes megteremteni a Big Data leghatékonyabb felhasználási lehetőségeit.
„Az IT, vagyis az információs technológia új korszakában a T-ről, vagyis a technológiáról áthelyeződik a hangsúly az I-re, az információra” – mondta el Mezei Ferenc, a Stratis üzletágigazgatója. A szakember szerint a versenyelőny új forrása most már az információ és nem csupán a technológia megléte lesz. A Stratis szakértői több olyan, kézzel fogható felhasználási példát is bemutattak, amelyek inspirálhatják a jelentős adatmennyiséggel bíró szervezeteket.
A Big Data megközelítés egy kézenfekvő felhasználási területe például a call centerek, telefonos ügyfélszolgálatok területén van. Elképzelhető például olyan hangfelismerő megoldás, amely az operátorhoz való eljutásig történő gombnyomogatás, menürendszerben való barangolás helyett megelégszik azzal, ha az ügyfél bemondja a problémáját és a rendszer máris a megfelelő operátorhoz irányítja.
A hangelemzés folyományaként az is megoldható, hogy a betelefonáló beszédjellemzőiből a rendszer következtessen az ügyfél hangulatára, lelki állapotára, és az operátornak jelezze, ha indulatkitörés várható, vagy ha soron kívüli kedvezmény felajánlásra indokolt. Az öntanuló szabályrendszer végtelen számú felhasználási területre ad lehetőséget a minőségbiztosítástól az ügyfélélményig, vagy a működési költségek leszorításáig.
Hírügynökségek, televíziós csatornák is használják már a Big Data megoldásokat az információk, a világból érkező hírtömeg szűrésére és rendszerezésére, így a valóban fontos hírekről az elsők között képesek anyagot készíteni. „Óriási lehetőség van a biztonsági kamerák felvételeinek intelligens, adatalapú rögzítésében is, míg a kamerák képeit egyszerre számtalan monitoron figyelő biztonsági őröknek szinte esélyük sincs észrevenni a rendkívüli eseményekre utaló jeleket, addig egy adatelemző rendszer rögtön jelzi, ha egy éjszakai futó veszélyben van, vagy ha egy autó gyanúsan köröz egy ház körül” – mutatott rá az új szolgáltatás egyes felhasználási területeivel kapcsolatban Tracsek Ferenc, a Stratis szakértője.
A szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy a Big Data kihasználásának módjait minden szervezet számára specifikálni kell, minden szervezetnek át kell gondolnia, milyen adatok keletkeznek nála és milyen információkra szeretne következtetni belőlük. A technológiai megoldás teremti meg a lehetőséget, de csak az átgondolt elemzéssel és implementálással lehet hozzájutni az eredményhez, hangzott el a Stratis üzleti eseményén.