MTI
Repülési mód nélkül is használhatóak az elektronikus eszközök repülés közben
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyezte, hogy az utasok repülési üzemmódba állítás nélkül is használhassák hordozható elektronikai eszközeiket a repülés teljes időtartama alatt.
Az ügynökség közleménye szerint a jelenlegi szabályok enyhítéséről a légitársaságok döntenek, amelyeknek vizsgálatot kell végezniük, hogy bizonyítjsák: az elektromos eszközök nem befolyásolják a repülőgépek fedélzeti és repülésirányítási műszereit. Jelenleg egyes légitársaságok csak repülési módban engedik a hordozható elektronika eszközök (egyebek mellett laptopok, okostelefonok, tabletek, zenelejátszók) használatát a repülés minden szakaszában, miután az EASA és az Amerikai Légügyi Hivatal (FAA) engedélyezte a szabályok módosítását. Korábban a repülés két legveszélyesebb szakaszában, fel- és leszálláskor minden elektronikai eszköz használata tiltott volt.
Az EASA 2013 decemberében vezette be ezt a rendelkezést, majd a légitársaságok maguk dönthettek arról, hogy engedik-e az utasoknak az eszközök használatát. A legtöbb európai légitársaság élt a lehetőséggel. Korábban a légitársaságok főként biztonsági okokkal magyarázták egyes elektronikai eszközök használatának tiltását a le- és felszállás idejére: az eszközök rádiójeleket sugározhatnak ki, amelyek egy hullámhosszon lehetnek a gépek kommunikációs, navigációs vagy repülésirányító rendszereivel, ezzel befolyásolhatják a járművek biztonságos üzemelését a legkritikusabb helyzetekben.
Az ügynökség közleménye szerint a jelenlegi szabályok enyhítéséről a légitársaságok döntenek, amelyeknek vizsgálatot kell végezniük, hogy bizonyítjsák: az elektromos eszközök nem befolyásolják a repülőgépek fedélzeti és repülésirányítási műszereit. Jelenleg egyes légitársaságok csak repülési módban engedik a hordozható elektronika eszközök (egyebek mellett laptopok, okostelefonok, tabletek, zenelejátszók) használatát a repülés minden szakaszában, miután az EASA és az Amerikai Légügyi Hivatal (FAA) engedélyezte a szabályok módosítását. Korábban a repülés két legveszélyesebb szakaszában, fel- és leszálláskor minden elektronikai eszköz használata tiltott volt.
Az EASA 2013 decemberében vezette be ezt a rendelkezést, majd a légitársaságok maguk dönthettek arról, hogy engedik-e az utasoknak az eszközök használatát. A legtöbb európai légitársaság élt a lehetőséggel. Korábban a légitársaságok főként biztonsági okokkal magyarázták egyes elektronikai eszközök használatának tiltását a le- és felszállás idejére: az eszközök rádiójeleket sugározhatnak ki, amelyek egy hullámhosszon lehetnek a gépek kommunikációs, navigációs vagy repülésirányító rendszereivel, ezzel befolyásolhatják a járművek biztonságos üzemelését a legkritikusabb helyzetekben.