SG.hu

Már nem tévén tévézünk

A valós idejű, streaming adatátvitel egyre inkább felzárkózik a lineáris tévézéshez: a heti médiafogyasztás tekintve már csak mindössze két százalékpontos különbség van köztük.

Az Ericsson jelentése szerint a valós idejű, streaming videoátvitel már majdnem egy szinten áll a hagyományos tévénézéssel: a fogyasztók 75%-a néz streamelt tartalmat, míg 7%-uk néz műsorrend szerinti adást hetente többször. Az immár ötödik éve kiadott jelentés azt is megállapította, hogy majdnem minden ötödik néző (19%) kész fizetni azért, hogy bármilyen eszközön elérhesse kedvenc tartalmait. Ez 25%-os növekedést jelent mindössze két év alatt.

A 23 országban, több mint 23 ezer emberrel készített interjúkon alapuló eredményekből kiderül, hogy a felhasználói magatartásban bekövetkező eltolódás továbbra is jelentős hatással van a televíziós és média-iparágra, a régi formátumok és üzleti modellek elavulnak és helyetadva a kiváló minőségű, igény szerinti szórakoztatásnak. A tanulmány szerint az okostelefonokon és táblagépeken megtekintett tartalomra fordított időmennyiség intenzíven növekszik. Emellett egyre többen tekintik a hagyományos műsorsugárzást és a fizetős tévécsatornákat „tartalomraktáraknak”, amelyekből a fogyasztók digitális videorögzítőjük segítségével későbbi megtekintésre válogatják a műsorokat.


A DVR funkciók elősegítik a „maratonszerű” sorozatnézés növekedését, amely a tévésorozatok és többrészes mozifilmek egy csomagban való kiadásával kezdődött, és éles kontrasztban van a hagyományos televíziózási élménnyel, amikor egy kedvenc műsor minden új epizódjára egy hetet kellett várni. Ezzel párhuzamosan számos néző tért át az előfizetés-alapú igény szerinti videó (S-VOD) szolgáltatásokra, mint amilyen a Netflix és a Hulu, és 48%-uk állítja, hogy szeretné, ha egy-egy népszerű sorozat összes részét egyszerre adnák ki, hogy ők dönthessék el, mikor nézik meg az egyes epizódokat.

Míg a fogyasztók 41%-a szeretné, ha bárhol megtekinthetné kedvenc műsorát, ennek két fő akadálya volt: az adatforgalom költsége és magának a tartalomnak a költsége. A kutatás arra is rávilágított, hogy sokan nem hajlandóak minőségi kompromisszumra: 43% mondta, hogy a rendkívül nagy felbontás (UHD) fontos neki.

Niklas Heyman Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója kijelentette: „A tanulmány eredményei világosan mutatják, hogy a médiavállalatoknak újra át kell gondolniuk a tartalom létrehozásának és megjelentetésének módját, a televíziós szolgáltatók számára pedig az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb minőségű tartalmat legyenek képesek biztosítani a nézőknek, függetlenül attól, milyen eszközön nézik a műsort. A helyzet gyorsan változik, az üzleti és szolgáltatási modelleknek pedig igazodniuk kell a változás üteméhez, ha továbbra is a fogyasztók által értékesnek tartott szolgáltatásokat kívánnak nyújtani”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Józsibácsi #2
    Hát jah... nekem speciel úgykb 6 éve nincs tv-m... (azaz végül is a monitorom tv-nek is használható, mert van rajta scart bemenet, sőt talán még koax is, ha jól emlékszem, de most nem nézek mögé inkább) Kizárólag csak neten nézek mindent, ami érdekel, az agymosást nagy ívben elkerülve... (bár nyilván egy része sajnos megkerülhetetlen)
  • MuldR #1
    Kedves USTREAM,
    Teccik látni mekkora piac? Na akkó meg kéne írni a windows phone 8.1-es klienst, de mán! :)