Berta Sándor
Jövő nyáron érkezhet a Swatch okosórája
A svájci óragyártó a jövőben önerőből szeretné meghódítani az okosórák piacát.
Nick Hayek, a vállalat vezérigazgatója bejelentette, hogy az új Swatch Touch nevű terméküket a jövő nyáron dobják piacra. A termék kiegészítő fitneszfunkcióval is fog rendelkezni, képes lesz például számolni a megtett lépéseket és a tulajdonos kalóriafogyasztását. A vezető szerint a nagy technológiai cégekkel való együttműködésből nem sokat nyerhetnek. Számos társaság kereste meg őket kooperációs ajánlatokkal és nem zárta ki, hogy bizonyos területeken lesz is együttműködés, de leszögezte, hogy a Swatch csoport sok mindent el tud érni önállóan.
A piaci elemzők úgy vélik, hogy a Swatch és az Apple álomcsapat lehetne, azonban jelenleg erre kevés esély van. Az Apple a svájci cégek segítségével készítené el az okosóráját, de a helyi gyártók nem kérnek a dologból. Az Apple megkeresését már márciusban megerősítette Nick Hayek és azzal indokolta az elutasító válaszát, hogy meg akarja védeni a Swatch azon fejlesztéseit, amelyek az ergonómia, a tartós működés és a hosszú üzemidő kapcsán valósultak meg.
A Swatch álláspontja egyébként az, hogy ők órákat és nem technológiát árulnak, s ezen a területen divatról és márkákról van elsősorban szó. Hayek hangsúlyozta, hogy a felhasználók felé az első üzenetük az óra. Amennyiben a vásárlók kedvelik ezeket a termékeket, akkor a kiegészítő funkciók is érdekelni fogják őket. A technológia önmagában nem adja el magát.
Az óragyártó tulajdonában számos márka van, köztük a Blancpain, a Breguet és az Omega, mellett leányvállalatai mikrochipeket, kijelzőket és elemeket gyártanak. Ilyen cég az EM Marin, a Renata és a Micro Crystal. A Swatch - a Microsofttal közösen - már 2004 októberében bemutatta a Smart Swatch nevű okosóráját, amin elérhető volt az MSN Direct nevű szolgáltatás. Májusban az óragyártó jelezte, hogy megtiltaná az Apple számára az iWatch név használatát.
Nick Hayek, a vállalat vezérigazgatója bejelentette, hogy az új Swatch Touch nevű terméküket a jövő nyáron dobják piacra. A termék kiegészítő fitneszfunkcióval is fog rendelkezni, képes lesz például számolni a megtett lépéseket és a tulajdonos kalóriafogyasztását. A vezető szerint a nagy technológiai cégekkel való együttműködésből nem sokat nyerhetnek. Számos társaság kereste meg őket kooperációs ajánlatokkal és nem zárta ki, hogy bizonyos területeken lesz is együttműködés, de leszögezte, hogy a Swatch csoport sok mindent el tud érni önállóan.
A piaci elemzők úgy vélik, hogy a Swatch és az Apple álomcsapat lehetne, azonban jelenleg erre kevés esély van. Az Apple a svájci cégek segítségével készítené el az okosóráját, de a helyi gyártók nem kérnek a dologból. Az Apple megkeresését már márciusban megerősítette Nick Hayek és azzal indokolta az elutasító válaszát, hogy meg akarja védeni a Swatch azon fejlesztéseit, amelyek az ergonómia, a tartós működés és a hosszú üzemidő kapcsán valósultak meg.
A Swatch álláspontja egyébként az, hogy ők órákat és nem technológiát árulnak, s ezen a területen divatról és márkákról van elsősorban szó. Hayek hangsúlyozta, hogy a felhasználók felé az első üzenetük az óra. Amennyiben a vásárlók kedvelik ezeket a termékeket, akkor a kiegészítő funkciók is érdekelni fogják őket. A technológia önmagában nem adja el magát.
Az óragyártó tulajdonában számos márka van, köztük a Blancpain, a Breguet és az Omega, mellett leányvállalatai mikrochipeket, kijelzőket és elemeket gyártanak. Ilyen cég az EM Marin, a Renata és a Micro Crystal. A Swatch - a Microsofttal közösen - már 2004 októberében bemutatta a Smart Swatch nevű okosóráját, amin elérhető volt az MSN Direct nevű szolgáltatás. Májusban az óragyártó jelezte, hogy megtiltaná az Apple számára az iWatch név használatát.