Berta Sándor

A fejlődő országokra össz­pontosít a Facebook

Dél-Amerikában és Ázsiában továbbra is gyorsan növekszik a közösségi portál felhasználói tábora.

A Facebook egy ideje kénytelen szembenézni azzal, hogy az Amerikai Egyesült Államokban már nem nagyon lesz népszerűbb, ezér helyi hirdetési irodákkal és az egyes országokra szabott reklámokkal próbál meg további bevételekhez jutni. Indiában több mint 100 millió Facebook-tag van. 2010-ben ez a szám még mindössze 8 millió volt. Érthető, hogy ekkora piacra célzott reklámokat helyez el a platform, amely más államok és régiók esetében is alkalmazza ezt a megoldást. Kelly MacLean, a Facebook feltörekvő piacokért felelős termékmenedzsere elmondta: a cél az, hogy a reklámokat jobban a helyi felhasználók és hirdetők igényeihez igazítsák, keresik azokat a lehetőségeket, amikből profitálhatnak.

A Zenith Optimedia előrejelzése alapján Latin-Amerikában tavaly és idén 12,5 százalékkal fognak növekedni a reklámkiadások. Kínában, Indiában és Indonéziában pedig összesen 10,9, míg Észak-Amerikában csupán 4,7 százalékos növekedés várható.A társaság ebben bízva Indonéziában és Kolumbiában helyi irodákat is nyitott.

Tavaly áprilisban derült ki, hogy miközben az Amerikai Egyesült Államokban közel 2,9 millió fővel csökkent a Facebookot látogatók száma, Indiában és Brazíliában jelentős mértékben nőtt a közösségi portál tábora. A vállalat néhány nappal ezelőtt kénytelen volt magyarázkodni a vitatott lélektani kísérlete miatt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!