MTI
Átalakul az irodahasználat, egyre gyakoribb a távmunka
Átalakul az irodahasználat Európában, míg tavaly a megkérdezett európai cégek 49 százaléka akart olyan irodát bérelni, amelyben minden alkalmazottjának jutott egy külön íróasztal, idén ez az arány 34 százalékra csökkent - közölte a CA Immo régiós ingatlan befektető.
A 12 európai város - köztük Berlin, Bécs és Budapest - 713 megkérdezett cége közül egyre több térne át rugalmas munkahelyi modellre, amilyen az íróasztal megosztás (desk sharing) és a távmunka. A vállalkozások 78 százaléka azonban továbbra is a hagyományos megoldást választja, Budapesten pedig a megkérdezettek 81 százaléka ragaszkodik az egy munkatárs - egy asztal modellhez. A megosztott íróasztal használatra csak 11 százalék szavazott, míg a távmunkával mindössze 2 százalék kalkulált.
A felmérésből kiderült, hogy a bérlőknek csak 6-8 százaléka keres zöld minősítésű irodát, és továbbra is a helyszín a meghatározó 90 százalékuknál, ugyanakkor a válaszadók több mint fele a bérleti díj alapján dönt (a kérdésre több választ is lehetett adni). A szolgáltatások közül legtöbb bérlő - 57 százalék - az éttermet hiányolta, ezt követi a központi recepció (54 százalék) majd a központi postázó és a gyerekfelügyelet, ha az adott irodaházban éppen nem volt elérhető. Túlnyomó többségük azonban nem fizetne külön díjat ezekért a szolgáltatásokért.
A 12 európai város - köztük Berlin, Bécs és Budapest - 713 megkérdezett cége közül egyre több térne át rugalmas munkahelyi modellre, amilyen az íróasztal megosztás (desk sharing) és a távmunka. A vállalkozások 78 százaléka azonban továbbra is a hagyományos megoldást választja, Budapesten pedig a megkérdezettek 81 százaléka ragaszkodik az egy munkatárs - egy asztal modellhez. A megosztott íróasztal használatra csak 11 százalék szavazott, míg a távmunkával mindössze 2 százalék kalkulált.
A felmérésből kiderült, hogy a bérlőknek csak 6-8 százaléka keres zöld minősítésű irodát, és továbbra is a helyszín a meghatározó 90 százalékuknál, ugyanakkor a válaszadók több mint fele a bérleti díj alapján dönt (a kérdésre több választ is lehetett adni). A szolgáltatások közül legtöbb bérlő - 57 százalék - az éttermet hiányolta, ezt követi a központi recepció (54 százalék) majd a központi postázó és a gyerekfelügyelet, ha az adott irodaházban éppen nem volt elérhető. Túlnyomó többségük azonban nem fizetne külön díjat ezekért a szolgáltatásokért.