Gyurkity Péter
Jól látja saját hibáit és hiányosságait az Apple
Egy belső dokumentum elismeri, hogy a vásárlók azt veszik, amit a cég egyelőre nem kínál számukra.
Az Apple és a Samsung között évek óta zajló bírósági csatározás egy előnyt mindenképpen kínál a felhasználóknak, időről időre felbukkannak ugyanis olyan anyagok és dokumentumok, amelyeket eredetileg nem a nyilvánosságnak szántak. Ezúttal is ez történt, így most megismerhetjük az egy évvel ezelőtti megbeszélések fontosabb következtetéseit.
A perben felhasznált illusztrációk alapján elmondható, hogy az Apple nagyon is jól ismeri saját hiányosságait, amelyek többnyire a vásárlóknak kínált hordozható megoldások akkori és jelenlegi kínálatát illeti. A 2013 áprilisi, házon belüli megbeszéléseken elhangzott ugyanis, hogy az utóbbi időszakban a piacon leginkább az olcsóbb, valamint a nagyobb méretű okostelefonok forgalma lendült igazán fel, ezekkel szemben pedig a cég nem tudott mit szembeállítani. Ebből rögtön arra következtethetnénk, hogy az Apple valóban a méretet növelné az idén megjelenő hatodik generációval, ám erre nézve még mindig nincs hivatalos megerősítés.
Az Apple tudatában van a növekedés lassulásának
Legalább ilyen fontos azonban számukra, hogy számos szolgáltató igyekszik visszafogni az iPhone forgalmát, mivel piaci részesedését túlságosan magasnak tartják, ami idővel káros kihatással lehet a teljes szegmensre. Ezen cégek a hűségszerződések esetében kínált kedvezményeket is vaskosnak vélik, emellett pedig nem kedvelik az egyéb, általuk "barátságtalannak" minősített lépéseket, amely alatt többek között a szolgáltatók által a telefonokra telepíthető szoftverek mennyiségét, pontosabban annak komoly korlátozását kell értenünk.
Az okokat három tényezőben látják
Az anyag kitér a konkurenciára, megjegyzi többek között, hogy a riválisok mind a hardver, mind pedig az ökoszisztéma terén előrelépést értek el, egyes androidos gyártók (vajon kire kell itt gondolnunk?) pedig egészen elképesztő összegeket költenek a reklámokra és a szolgáltatók megnyerésére.
Az Apple és a Samsung között évek óta zajló bírósági csatározás egy előnyt mindenképpen kínál a felhasználóknak, időről időre felbukkannak ugyanis olyan anyagok és dokumentumok, amelyeket eredetileg nem a nyilvánosságnak szántak. Ezúttal is ez történt, így most megismerhetjük az egy évvel ezelőtti megbeszélések fontosabb következtetéseit.
A perben felhasznált illusztrációk alapján elmondható, hogy az Apple nagyon is jól ismeri saját hiányosságait, amelyek többnyire a vásárlóknak kínált hordozható megoldások akkori és jelenlegi kínálatát illeti. A 2013 áprilisi, házon belüli megbeszéléseken elhangzott ugyanis, hogy az utóbbi időszakban a piacon leginkább az olcsóbb, valamint a nagyobb méretű okostelefonok forgalma lendült igazán fel, ezekkel szemben pedig a cég nem tudott mit szembeállítani. Ebből rögtön arra következtethetnénk, hogy az Apple valóban a méretet növelné az idén megjelenő hatodik generációval, ám erre nézve még mindig nincs hivatalos megerősítés.
Az Apple tudatában van a növekedés lassulásának
Legalább ilyen fontos azonban számukra, hogy számos szolgáltató igyekszik visszafogni az iPhone forgalmát, mivel piaci részesedését túlságosan magasnak tartják, ami idővel káros kihatással lehet a teljes szegmensre. Ezen cégek a hűségszerződések esetében kínált kedvezményeket is vaskosnak vélik, emellett pedig nem kedvelik az egyéb, általuk "barátságtalannak" minősített lépéseket, amely alatt többek között a szolgáltatók által a telefonokra telepíthető szoftverek mennyiségét, pontosabban annak komoly korlátozását kell értenünk.
Az okokat három tényezőben látják
Az anyag kitér a konkurenciára, megjegyzi többek között, hogy a riválisok mind a hardver, mind pedig az ökoszisztéma terén előrelépést értek el, egyes androidos gyártók (vajon kire kell itt gondolnunk?) pedig egészen elképesztő összegeket költenek a reklámokra és a szolgáltatók megnyerésére.