MTI
Újra nyereséges volt 2013-ban a kínai ZTE
A korábbi veszteségek után újra profitot hozott a 2013-as év a Magyarországon is jelen lévő kínai ZTE telekommunikációs óriáscégnek - írta a Cajcsing gazdasági és pénzügyi napilap.
A cég tőzsdei jelentése szerint a 2012-es 2,84 milliárd jüanos (105 milliárd forint) veszteség után tavaly a ZTE 1,36 milliárd jüanos (50 milliárd forint) nyereséget tudott elkönyvelni. Bevétele 2013 során 11 százalékos erősödéssel 75,6 milliárd jüant (2,8 ezer milliárd forint) tett ki - derül ki az adatokból. A telekommunikációs óriáscég, amely egyben a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártója is, a negyedik generációs (4G) mobiltechnológia Kínában való terjedésének, szigorúbb pénzügyi menedzsmentjének és nagy külföldi partnerekkel - így többek közt a Microsofttal vagy az Intellel - megkötött, okostelefonok fejlesztésére vonatkozó megállapodásoknak tudja be a jó teljesítményt.
A vállalat mindenek előtt a fejlődő országok - Kína mellett Oroszország és Brazília - piacán tudott erősödni, innen származik mobileszközei utáni bevételének csaknem 70 százaléka. A cég januárban úgy fogalmazott: célja az erősítés az amerikai mobiltelefon-piacon, ahol részesedését a tavalyi 6 százalékról 2017-re 10 százalékra növelné.
A cég tőzsdei jelentése szerint a 2012-es 2,84 milliárd jüanos (105 milliárd forint) veszteség után tavaly a ZTE 1,36 milliárd jüanos (50 milliárd forint) nyereséget tudott elkönyvelni. Bevétele 2013 során 11 százalékos erősödéssel 75,6 milliárd jüant (2,8 ezer milliárd forint) tett ki - derül ki az adatokból. A telekommunikációs óriáscég, amely egyben a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártója is, a negyedik generációs (4G) mobiltechnológia Kínában való terjedésének, szigorúbb pénzügyi menedzsmentjének és nagy külföldi partnerekkel - így többek közt a Microsofttal vagy az Intellel - megkötött, okostelefonok fejlesztésére vonatkozó megállapodásoknak tudja be a jó teljesítményt.
A vállalat mindenek előtt a fejlődő országok - Kína mellett Oroszország és Brazília - piacán tudott erősödni, innen származik mobileszközei utáni bevételének csaknem 70 százaléka. A cég januárban úgy fogalmazott: célja az erősítés az amerikai mobiltelefon-piacon, ahol részesedését a tavalyi 6 százalékról 2017-re 10 százalékra növelné.