SG.hu

A kommunikációs cégek a kiberbűnözők legújabb célpontjai

A Kaspersky Lab közleménye szerint a kommunikációs vállalatoknak nem árt időben felismerniük, hogy bővülésük és növekedésük során egy nagyvállalati vagy globális ügyfél szellemi tulajdona akár potenciális veszélyforrás is lehet, hiszen ezzel gyorsan a kiberbűnözők céltáblájává válhatnak, a birtokukban lévő bizalmas vállalati információk miatt.

A Poneman Intézet 2012-es tanulmánya kimutatta, hogy a kommunikációs partnerek (ügynökségek) 19 százaléka számolt be adatszivárgásról a vizsgált évben. Továbbá egyre jobban érzékelhető és mérhető, hogy a kiberbűnözők szívesen céloznak kisebb ügynökségeket, akik nap mint nap értékes ügyfél adatokhoz férnek hozzá, de nem rendelkeznek ehhez megfelelő informatikai biztonsági védelemmel.

A kisebb független marketing ügynökségek, az egyszemélyes kommunikációs tanácsadó cégek és a grafikai cégek mind egytől egyig egy virágzó üzleti szegmens részei. Legyen szó akár egy tíz fős ügynökségről vagy egy multinacionális vállalatról, egy jó ötlet nem a vállalat tárgyalótermének méretétől függ. Sőt, több ezer sikeres marketing vezető hagyott már el nagyobb ügynökségeket, hogy saját tanácsadó céget alapítson, így az új ügyfeleknek elérhetővé vált a több éves szakmai tapasztalat, mindez alacsony tanácsadói költségekkel társulva.

Amikor egy kis tanácsadó cégnél vagy egyszemélyes vállalkozásnál landol egy nagy ügyfél, gyorsan utat tudnak törni az ígéreteknek. Hirtelen ezek a kis ügynökségek virtuális kulcsot kapnak a legfontosabb üzleti információkhoz: verseny-és értékesítési stratégiákhoz, fontos tervekhez, időpontokhoz és termékbejelentésekhez. Ennek során az ügyfél teljes bizalmat szavaz az ügynökség felé, amely a vállalat teljes szellemi tulajdonának birtoklásával is jár. Egy informatikai incidens miatt értékes vállalati adatokat veszhetnek el, amely akár meg is pecsételheti a friss együttműködést.

A Verzion közvélemény kutató cég 2013-as "Data Breach Investigation" című jelentése megállapította, hogy a hálózati behatolások 20 százaléka információs és szakmai szolgáltató vállalatoknál történt . De miért is ennyi? Azt a tendenciát látjuk, hogy ebben az iparágban a legtöbb kezdő infrastruktúrával rendelkező vállalalkozás, így az ügynökségek is, egyre népszerűbbé válnak a kiberbűnözők körében.

Minden kommunikációs szakember egyetért, hogy a szakma elengedhetetlen része a mindenkori elérhetőség és hozzáférhetőség. Az észak-amerikai NSBA 2013-as Small Business Technology című felmérés állítása szerint nem csak a laptopok, tabletek és az okostelefonok használata szökött az egekbe, de a kisvállalkozások 60 százaléka lehetővé tette a munkavállalóik számára a távmunkát. A mobil eszközök népszerűsége, valamint az otthoni munka mind egytől egyig hozzájárulnak ahhoz, hogy a bizalmas információk kikerüljenek a vállalati infrastruktúrából, amely sokszor az adatok elvesztéséhez és rossz kezekbe kerüléséhez vezet.

Talán mindannyian úgy gondoljuk, hogy a kommunikációs kisvállalatoknak nem kell bemutatni a közösségi oldalakat és azok lehetőségeit. Azonban az NSBA meglepő adatokat tárt fel, mely szerint a megkérdezett vállalatok 27 százaléka nem rendelkezik saját social media jelenléttel. Ezt az adatot csak az szépíti, hogy három évvel ezelőtt a felmérésben résztvevő vállalatok 53 százaléka nyilatkozott hasonlóan. Azonban nem mehetünk el amellett, hogy a közösségi oldalak hatalmas felületet kínálnak a kibertámadóknak, ideértve a célzott adathalász támadásokat, valamint a rosszindulatú hivatkozásokat, főleg ha a munkavállalók nincsennek felkészítve az ilyen felületről érkező támadásokra és nincsennek tisztában a trendekkel.

Az igazán tapasztalt marketing szakembereknek már nem igazán lehet új dolgot mutatni a kommunikációs szakmában, de talán kevesebbet tudnak a biztonságos informatikai hálózatokról. Azonban az NSBA felmérése szerint a kisvállalkozások tulajdonosainak 40 százaléka saját maga kezeli a vállalata informatikai hálózatát, amellyel nincs is probléma mindaddig, amíg ezek a feladatok nem vesznek el sok időt az ügyfelektől. Végszóként pedig meg kell említeni, hogy minden esetben a legjobb, ha titkosítjuk az érzékeny adatokat, amelynek folyamata egyáltalán nem bonyolult még a kisebb vállalatok számára sem. A titkosítással minden fontos üzleti tartalmat megvédhetünk, valamint biztonságba tudhatjuk saját vállalkozásunk és ügyfeleink pénzügyi és egyébb személyes adatait is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!