Gyurkity Péter
Beárazták az Ubuntu okostelefonokat
A Canonical első embere megszabta az általuk elképzelt árkategóriát és a célkeresztbe vett felhasználók körét.
Az Ubuntu eddig nem sok babért aratott a mobil szegmensben, az általuk közösségi finanszírozásra alapozott Ubuntu Edge csúfos kudarcnak bizonyult, bár azt mindenképpen jelezte, hogy van némi érdeklődés egy ilyen megoldás iránt. Azóta több partnerre is szert tettek, most pedig Mark Shuttleworth vezérigazgató a CeBIT alatt szolgáltatott néhány részletet az elképzeléseikről.
A cégvezető elmondta többek között, hogy ők a 200 és 400 dollár közötti sávot tartják ideálisnak, mivel nem szeretnének egyértelműen belépő szintű, gyengécske megoldásokat piacra dobni, de az abszolút csúcskategória rajongóit sem tartják meggyőzhetőnek a váltásról. Ez utóbbival kapcsolatban kiemelte, hogy az Apple telefonjait választók többnyire érzelmileg is kötődnek készülékeikhez, ezt a kapcsolatot valószínűleg nem tudnák megbontani, ezért inkább az Android tábor felé fordulnak, annak felhasználóit szeretnék megnyerni.
A konvergáló számítástechnikai jegyében ők egyetlen, minden eszközön ugyanazt az élményt nyújtó platformot akarnak kialakítani és szélesebb körben is népszerűsíteni, mivel a világ egyértelműen ebbe az irányba halad. Ehhez persze jóval több partnerre lenne szükségük, hiszen a kínai Meizu és a spanyol BQ nem nyújt kellően széles bázist a rohamhoz, de már idén szeretnének komoly eredményeket elérni, elsősorban a már említett felső-középkategóriára fókuszálva.
Az első új készülékek idén ősszel mutatkozhatnak be, akkor kezdhetik majd meg az óriási lemaradás ledolgozását.
Az Ubuntu eddig nem sok babért aratott a mobil szegmensben, az általuk közösségi finanszírozásra alapozott Ubuntu Edge csúfos kudarcnak bizonyult, bár azt mindenképpen jelezte, hogy van némi érdeklődés egy ilyen megoldás iránt. Azóta több partnerre is szert tettek, most pedig Mark Shuttleworth vezérigazgató a CeBIT alatt szolgáltatott néhány részletet az elképzeléseikről.
A cégvezető elmondta többek között, hogy ők a 200 és 400 dollár közötti sávot tartják ideálisnak, mivel nem szeretnének egyértelműen belépő szintű, gyengécske megoldásokat piacra dobni, de az abszolút csúcskategória rajongóit sem tartják meggyőzhetőnek a váltásról. Ez utóbbival kapcsolatban kiemelte, hogy az Apple telefonjait választók többnyire érzelmileg is kötődnek készülékeikhez, ezt a kapcsolatot valószínűleg nem tudnák megbontani, ezért inkább az Android tábor felé fordulnak, annak felhasználóit szeretnék megnyerni.
A konvergáló számítástechnikai jegyében ők egyetlen, minden eszközön ugyanazt az élményt nyújtó platformot akarnak kialakítani és szélesebb körben is népszerűsíteni, mivel a világ egyértelműen ebbe az irányba halad. Ehhez persze jóval több partnerre lenne szükségük, hiszen a kínai Meizu és a spanyol BQ nem nyújt kellően széles bázist a rohamhoz, de már idén szeretnének komoly eredményeket elérni, elsősorban a már említett felső-középkategóriára fókuszálva.
Az első új készülékek idén ősszel mutatkozhatnak be, akkor kezdhetik majd meg az óriási lemaradás ledolgozását.