Berta Sándor
Szállítódrónt készítene a DARPA
Az amerikai katonai kutatóügynökség függőlegesen fel- és leszálló robotrepülőgép segítségével biztosítaná a harcoló alakulatok ellátását.
Egy kihelyezett amerikai helyőrségnek hetente körülbelül 45 tonna felszerelésre van szüksége, de bizonyos helyzetekben nagyon nehézzé válik az utánpótlás, erre jelenthet megoldást az Aerial Reconfigurable Embedded System (ARES), amire már ki is írták a pályázatot. A program a 2010-es Transformer (TX) projekt folytatása, aminek a célja egy repülő autó megalkotása volt. A Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) elképzelései alapján a drónok több feladatot is képesek lennének végrehajtani, például alkalmasak lesznek a távoli vidékeken lévő helyőrségek ellátására, de akár légi felderítési műveletek végrehajtására vagy sebesültek felkutatására és kimentésére is.
Az ARES drónok képesek lesznek akár 1,3 tonna hasznos terhet eljuttatni egyik helyről a másikra. Az 1,3 tonna a felszállási súly körülbelül 40 százalékát teszi ki. A függőleges fel- és leszállás azért lesz fontos, mert így nincs szükség különleges előkészületekre, sem pedig infrastruktúrára az üzemeltetéshez. A tervek szerint az ARES esetében csupán feleakkora leszállási helyre van szükség, mint egy hasonló méretű helikopternél, azaz akár épületekre vagy hajókra is leszállhat.
A drónt - a megfelelő alkalmazás segítségével - okostelefonról vagy táblagépről lehet irányítani. Képes félautomata üzemmódban is működni, ilyenkor egy előre meghatározott repülési útvonalat repül végig. A robotrepülőgépet különböző (áruszállító, sebesültszállító, elektronikus felderítő stb.) modulokkal lehet majd ellátni.
Egy kihelyezett amerikai helyőrségnek hetente körülbelül 45 tonna felszerelésre van szüksége, de bizonyos helyzetekben nagyon nehézzé válik az utánpótlás, erre jelenthet megoldást az Aerial Reconfigurable Embedded System (ARES), amire már ki is írták a pályázatot. A program a 2010-es Transformer (TX) projekt folytatása, aminek a célja egy repülő autó megalkotása volt. A Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) elképzelései alapján a drónok több feladatot is képesek lennének végrehajtani, például alkalmasak lesznek a távoli vidékeken lévő helyőrségek ellátására, de akár légi felderítési műveletek végrehajtására vagy sebesültek felkutatására és kimentésére is.
Az ARES drónok képesek lesznek akár 1,3 tonna hasznos terhet eljuttatni egyik helyről a másikra. Az 1,3 tonna a felszállási súly körülbelül 40 százalékát teszi ki. A függőleges fel- és leszállás azért lesz fontos, mert így nincs szükség különleges előkészületekre, sem pedig infrastruktúrára az üzemeltetéshez. A tervek szerint az ARES esetében csupán feleakkora leszállási helyre van szükség, mint egy hasonló méretű helikopternél, azaz akár épületekre vagy hajókra is leszállhat.
A drónt - a megfelelő alkalmazás segítségével - okostelefonról vagy táblagépről lehet irányítani. Képes félautomata üzemmódban is működni, ilyenkor egy előre meghatározott repülési útvonalat repül végig. A robotrepülőgépet különböző (áruszállító, sebesültszállító, elektronikus felderítő stb.) modulokkal lehet majd ellátni.