SG.hu
Ingyenes nyelvtanulási platform magyarul
A Duolingo ma bejelentette, hogy nyelvtanulási alkalmazásait magyar nyelven is elérhetővé teszi. Ennek köszönhetően már a magyar felhasználók számára is lehetővé vált a teljesen ingyenes angol nyelvtanulás az interneten, valamint iPhone és Android alkalmazásokon keresztül. A cég a közeljövőben további nyelveket kapcsol be a szolgáltatásba.
Húszmilliós felhasználói táborával a Duolingo a világ elsőszámú edukációs alkalmazása lett mind a Google Play, mind az iTunes alkalmazásboltokban. Az Apple 2013-ban az Év iPhone alkalmazása, a Google pedig a "Best of best" Android alkalmazás díjat ítélte oda neki. A magyar az egyik első nyelv, melynek irányába a Duolingo terjeszkedik. “Magyarország a növekvő mértékű technológiai jelenlét és az idegen nyelvek tanulása iránti egyre nagyobb igény miatt kiemelten fontos számunkra. Már eddig is 50 ezer magyar használta a Duolingó-t, és reméljük, hogy a magyar nyelvű verzió elindításával még többen csatlakoznak hozzánk" - mondta Luis von Ahn, a Duolingo alapítója és vezérigazgatója.
A Duolingo különlegessége, hogy a nyelvi tanfolyamokat a játékokhoz hasonlóan fejlesztették, ezért a tanulás élménye egyszerre jutalmazó és addiktív. “A legtöbben azért szeretik használni a Duolingót, mert szórakozva tanulhatnak vele, ahelyett, hogy más mobil játékokkal játszanának" - mondta von Ahn. A Duolingo teljesen ingyenes a felhasználók számára, és az is marad, ami egy különleges finanszírozási modellnek köszönhető. Ahelyett ugyanis, hogy a felhasználóktól kérne pénzt, a cég crowdsourcing modellen keresztül teremti elő a működéséhez szükséges forrásokat: a felhasználóknak lehetőségük van szövegek fordítására, amivel begyakorolhatják a megtanultakat.
Így például miután valaki megtanulta az ételek megnevezését, lefordíthat egy menüt. Ezeket a fordításokat aztán a Duolingo továbbértékesíti nagy, nemzetközi médiavállalatok számára. Ezáltal mindenki jól jár: a nyelvtanulók ingyenes oktatást kapnak, mely a gyakorlati, mindennapokban használható tudásukat gazdagítja, míg a különböző weboldalak magas szintű, közösségi fordításokat kapnak. A Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között volt például a CNN és a BuzzFeed.
Bár a Duolingo már most az online nyelvtanulás legnépszerűbb eszköze, a közelmúltig csak néhány nyelv megtanulását tette lehetővé. Hogy ezen változtasson, a vállalat kifejlesztette a Nyelvi Inkubátort, melyben a kétnyelvű önkéntesek jelentkezhetnek új nyelvi kurzusok megalkotására - a legjobb kiválasztottak kapják meg erre a lehetőséget. Eddig több mint 20 ezer önkéntes jelentkezett már, akik a japántól a klingonon és az eszperantón át a dothrakiig, számtalan nyelven oktatnának. A Duolingo magyar verzióját is a Nyelvi Inkubátor segítségével, a közösség tagjainak közreműködésével fejlesztették Blazsek Martin, Makay Mátyás, Szegi Ádám és Szesztai András.
Húszmilliós felhasználói táborával a Duolingo a világ elsőszámú edukációs alkalmazása lett mind a Google Play, mind az iTunes alkalmazásboltokban. Az Apple 2013-ban az Év iPhone alkalmazása, a Google pedig a "Best of best" Android alkalmazás díjat ítélte oda neki. A magyar az egyik első nyelv, melynek irányába a Duolingo terjeszkedik. “Magyarország a növekvő mértékű technológiai jelenlét és az idegen nyelvek tanulása iránti egyre nagyobb igény miatt kiemelten fontos számunkra. Már eddig is 50 ezer magyar használta a Duolingó-t, és reméljük, hogy a magyar nyelvű verzió elindításával még többen csatlakoznak hozzánk" - mondta Luis von Ahn, a Duolingo alapítója és vezérigazgatója.
A Duolingo különlegessége, hogy a nyelvi tanfolyamokat a játékokhoz hasonlóan fejlesztették, ezért a tanulás élménye egyszerre jutalmazó és addiktív. “A legtöbben azért szeretik használni a Duolingót, mert szórakozva tanulhatnak vele, ahelyett, hogy más mobil játékokkal játszanának" - mondta von Ahn. A Duolingo teljesen ingyenes a felhasználók számára, és az is marad, ami egy különleges finanszírozási modellnek köszönhető. Ahelyett ugyanis, hogy a felhasználóktól kérne pénzt, a cég crowdsourcing modellen keresztül teremti elő a működéséhez szükséges forrásokat: a felhasználóknak lehetőségük van szövegek fordítására, amivel begyakorolhatják a megtanultakat.
Így például miután valaki megtanulta az ételek megnevezését, lefordíthat egy menüt. Ezeket a fordításokat aztán a Duolingo továbbértékesíti nagy, nemzetközi médiavállalatok számára. Ezáltal mindenki jól jár: a nyelvtanulók ingyenes oktatást kapnak, mely a gyakorlati, mindennapokban használható tudásukat gazdagítja, míg a különböző weboldalak magas szintű, közösségi fordításokat kapnak. A Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között volt például a CNN és a BuzzFeed.
Bár a Duolingo már most az online nyelvtanulás legnépszerűbb eszköze, a közelmúltig csak néhány nyelv megtanulását tette lehetővé. Hogy ezen változtasson, a vállalat kifejlesztette a Nyelvi Inkubátort, melyben a kétnyelvű önkéntesek jelentkezhetnek új nyelvi kurzusok megalkotására - a legjobb kiválasztottak kapják meg erre a lehetőséget. Eddig több mint 20 ezer önkéntes jelentkezett már, akik a japántól a klingonon és az eszperantón át a dothrakiig, számtalan nyelven oktatnának. A Duolingo magyar verzióját is a Nyelvi Inkubátor segítségével, a közösség tagjainak közreműködésével fejlesztették Blazsek Martin, Makay Mátyás, Szegi Ádám és Szesztai András.