Gyurkity Péter
Az okostelefonokra koncentrál a Motorola
A cég korábban próbálkozott saját táblával, ám most kifejezetten a telefonokra fókuszálnak.
A Motorola mindig is jól csengő név volt a telekommunikációs ágazatban, évtizedek óta jelen vannak itt saját fejlesztéseikkel. Az elmúlt években azonban több fontos váltást is láthattunk a cég háza táján, legalábbis ami a mobil szegmensben követett stratégiát illeti, egy friss interjúból pedig kiderül, hogy egyhamar nem tervezik újabb tábla piacra dobását.
Emlékezhetünk arra, hogy ezzel 2011 elején már megpróbálkoztak, leginkább a már akkor kifejezetten sikeresnek bizonyuló iPad példájának lemásolása céljából. Akkor a lépés nem jött be nekik, amit nem is az egyébként kellemes hardvernek és a megfelelő kialakításnak, hanem inkább az akkor elérhető Android verziók hiányosságainak tulajdonítanak. Azóta a mobil operációs rendszer komoly fejlődésen ment keresztül, a táblák szegmensében is megfelelő alternatívává vált, mi több, itt is megelőzte legnagyobb riválisát, ám a Motorola most nem tervezi ilyen készülékek megjelentetését.
A cég vezérigazgatója elmondta, hogy ehelyett az okostelefonokra koncentrálnak, mivel jóval nagyobb lehetőséget látnak az egymilliárd, ilyen készülékkel rendelkező, valamint a több mint 5 milliárd, ezen táboron még kívül eső potenciális vásárlóban. Kétségtelen, hogy ez utóbbi táborban hatalmas potenciál rejlik, ám arról sem illik megfeledkezni, hogy a felhasználók jó része már nem egyetlen eszközt használ a mobil internetezésre és kapcsolattartásra, így talán egy saját táblában is lenne ismét fantázia.
A Moto X és a Moto G viszonylag sikeresnek mondható, érkezett is olyan kérés a céghez, hogy a Moto Maker weboldalon keresztül táblák személyre szabását is tegyék lehetővé, ám a közeljövőben inkább olyan telefonokat szeretnének piacra dobni, amelyek globális téren, az USA-n kívül is jóval nagyobb elismertségre tehetnek szert.
A Motorola mindig is jól csengő név volt a telekommunikációs ágazatban, évtizedek óta jelen vannak itt saját fejlesztéseikkel. Az elmúlt években azonban több fontos váltást is láthattunk a cég háza táján, legalábbis ami a mobil szegmensben követett stratégiát illeti, egy friss interjúból pedig kiderül, hogy egyhamar nem tervezik újabb tábla piacra dobását.
Emlékezhetünk arra, hogy ezzel 2011 elején már megpróbálkoztak, leginkább a már akkor kifejezetten sikeresnek bizonyuló iPad példájának lemásolása céljából. Akkor a lépés nem jött be nekik, amit nem is az egyébként kellemes hardvernek és a megfelelő kialakításnak, hanem inkább az akkor elérhető Android verziók hiányosságainak tulajdonítanak. Azóta a mobil operációs rendszer komoly fejlődésen ment keresztül, a táblák szegmensében is megfelelő alternatívává vált, mi több, itt is megelőzte legnagyobb riválisát, ám a Motorola most nem tervezi ilyen készülékek megjelentetését.
A cég vezérigazgatója elmondta, hogy ehelyett az okostelefonokra koncentrálnak, mivel jóval nagyobb lehetőséget látnak az egymilliárd, ilyen készülékkel rendelkező, valamint a több mint 5 milliárd, ezen táboron még kívül eső potenciális vásárlóban. Kétségtelen, hogy ez utóbbi táborban hatalmas potenciál rejlik, ám arról sem illik megfeledkezni, hogy a felhasználók jó része már nem egyetlen eszközt használ a mobil internetezésre és kapcsolattartásra, így talán egy saját táblában is lenne ismét fantázia.
A Moto X és a Moto G viszonylag sikeresnek mondható, érkezett is olyan kérés a céghez, hogy a Moto Maker weboldalon keresztül táblák személyre szabását is tegyék lehetővé, ám a közeljövőben inkább olyan telefonokat szeretnének piacra dobni, amelyek globális téren, az USA-n kívül is jóval nagyobb elismertségre tehetnek szert.