SG.hu

240 milliárd jüanra nőtt a Huawei globális árbevétele

A Huawei globális árbevétele 238-240 milliárd jüant ért el 2013-ban, ami körülbelül 8 százalékos (dollárban számítva 11,6 százalékos) növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest.

A cég a mai napon bejelentette a 2013-as évre vonatkozó, nem auditált pénzügyi eredményeit, amelyek továbbra is határozott növekedést és kiváló értékesítési számokat jeleznek. Cathy Meng pénzügyi igazgató elmondta, hogy a Huawei 2013-ra vonatkozó üzemi eredménye várhatóan 28,6 és 29,4 milliárd jüan között lesz. A működési tevékenységekből származó pénzforgalom, illetve a vállalat követeléseinek és kötelezettségeinek aránya stabil maradt. 2013-ban a Huawei számos átalakítást hajtott végre a vezetési struktúra és a működési hatékonyság fejlesztése érdekében.

A Huawei növekedést ért el a szolgáltatói, vállalati és fogyasztói üzletágaiban egyaránt. A szolgáltatói üzletág 2013-as árbevételének több mint 75 százaléka a világ 50 vezető telekommunikációs szolgáltatójától származott, a szolgáltatásokból és szoftverekből eredő árbevétel aránya pedig a tavalyi 34 százalékról 37 százalékra növekedett. "Az utóbbi 10 év során a Huawei minden évben árbevételének több mint 10 százalékát fordította az innovációra. 2013-ban a vállalat K+F befektetései elérték a 33 milliárd jüant, amely árbevételünk mintegy 14 százalékát teszi ki." - nyilatkozta Cathy Meng. Ez azt jelenti, hogy a Huawei éves K+F befektetései a tavalyi év során először haladták meg az 5,4 milliárd amerikai dollárt.

A kiadott sajtóközlemény szerint a Huawei nyereséges működését a hatékonyság növelése, illetve a belső vezetés és a működési költségek csökkentése is támogatta. 2013-ban a cég számos szerkezetátalakítási folyamatot hajtott végre: átszervezte például a vállalat vezetőségét, új képzési programokat indított a dolgozók motiválása érdekében, megerősítette a felsővezetés szerepét és kiterjesztette annak felelősségi körét, valamint bevezetett egy programot, amelynek segítségével a helyi csapatok a legjobb eszközök és információk birtokában hozhatnak megalapozott és hatékony üzleti döntéseket. A Huawei emellett a működési eredmény marzsának javítása érdekében jelentős mértékben fejlesztette a vállalat belső irányítását és működését, így a feladatközpontú működési modellről a projektközpontú modellre tért át.

2004 és 2013 között a vállalat innovációs célú és K+F befektetéseinek összege elérte a 153,9 milliárd jüant. Az LTE-technológia globális piacvezetőjeként a Huawei számos rangos díjat nyert el az iparágban, többek között a leginnovatívabb hálózatért és a legjobb globális kereskedelmi hálózatért kapott elismerést. A Huawei emellett úttörő szerepet játszik az 5G-technológiák fejlesztésében, és 2018-ig mintegy 600 millió amerikai dollárral kívánja támogatni az 5G mobilhálózati technológiák kutatását és innovációját. A Huawei 400G magrouter-technológiáját világszerte az egyik legfejlettebb megoldásként tartják számon az iparágban.

"Egyre gyorsabb ütemben zajlik a fizikai és digitális világ összefonódása. A következő évtizedben még több ember még több alkalmazást fog használni. Emiatt tovább nő majd az adatok és szolgáltatások iránti igény, ezáltal a hálózat- és eszközfejlesztés is nagyobb lendületet vesz. Határozott célkitűzésünk, hogy piacvezető szerepet töltsünk be az ICT-infrastruktúrák iparágában. A Huawei 2014-ben továbbra is az üzleti és innovációs stratégiájára, valamint a vállalatvezetési struktúra további egyszerűsítésére összpontosít, azon is dolgozni fog, hogy hosszú távon fenntartható növekedést valósítson meg, és a következő tíz évre lefektesse a vállalat fejlődésének alapjait" - zárta szavait Cathy Meng.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!