Berta Sándor

E-mailben és SMS-ben nyíltabbak az emberek

Napjainkban számos kommunikációs megoldás áll a lehetőségünkre, azonban mindez önmagában nem jelenti azt, hogy nyíltabban is kommunikálunk.

Az Ipsos piackutató intézet felmérése szerint sokkal bátrabbak a felhasználók rövid szöveges üzenetekben vagy e-mailekben. Nemzetközi viszonylatban a felhasználók 43 százaléka nyílik meg SMS-ben vagy e-mailben. Különösen a fiatalabbak bátrabbak az elektronikus kommunikációban, a 35 évesnél fiatalabbaknál ez az arány 54 százalék, míg a közösségi portálokon aktív személyeknél 53 százalék. A kínaiak 90, a dél-koreaiak 80, az indonézek 76, az indiaiak 69 százaléka bátrabb a virtuális, mint a valódi életben. A 35 évesnél fiatalabb németek 43 százaléka SMS-ben vagy elektronikus levélben olyan dolgokat is megoszt, amiket szemtől szemben soha nem mondana el. Korosztályoktól függetlenül átlagosan minden negyedik németről mondható el ugyanez.

Az 50 és 64 év közötti európaiak azt az álláspontot képviselik, hogy amit valaki nem tud szemtől szemben közölni, azt elektronikusan sem kellene megosztani. A német 50-64 évesek 10, a norvégok 9, a magyarok 8 és a svédek 6 százaléka gondolkodik hasonlóképpen. Magyarországon az emberek 24 százaléka nyilatkozta azt, hogy SMS-ben vagy e-mailben elmondaná azt, amit élőben nem mer. Törökországban ez az arány 58, Oroszországban 39, Franciaországban 33, Nagy-Britanniában és Lengyelországban 32, Belgiumban és Olaszországban 31, Spanyolországban 24, Norvégiában és Svédországban 22 százalék. Globális viszonylatban a férfiak 42 és a nők 44 százaléka előbb megnyílik írásban, mint szóban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!