Berta Sándor

A Volkswagen és a Samsung költi a legtöbbet fejlesztésre

A Booz & Company cég azt vizsgálta meg, hogy mely autó-, IT- és gyógyszeripari nagyvállalatok költik idén a legtöbb pénzt innovációra.

A Booz & Company szakértői összesen közel 400 vállalatvezetőt kérdeztek meg. A The Global Innovation 1000 - Navigating the Digital Future című lista első helyén a Volkswagen áll, amely kutatás-fejlesztésre az idei költségvetésében összesen 11,4 milliárd dollárt különített el. A második helyen a Samsung található, amely 10,4 milliárd dollárt fordít ilyen célokra, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Roche található, 10,2 milliárd dolláros költéssel. A Top10-ben van még az IT-cégek közül az Intel (10,1 milliárd dollár) és a Microsoft (9,8 milliárd dollár) is. A Google a 12. helyen szerepel (6,8 milliárd dollár), az IBM a 16. (6,3 milliárd dollár), a Nokia a 18. és a Panasonic a 19. (az összeg egyaránt 6,1 milliárd dollár), míg a Sony a 20. (5,7 milliárd dollár).


Az anyag szerint a szoftver- és az internetipari vállalkozások átlagosan az éves büdzséjük 15 százalékát fordítják innovációra, a teljes beszerzési összeg eléri a 7,7 milliárd dollárt. A távközlési társaságoknál ez az arány 6,9 százalék, míg az összeg 1 milliárd dollár, míg a számítástechnikában és az elektronikai iparban 5,7 százalék, illetve 9,7 milliárd dollár. A leginnovatívabb konszernek 10-es listáját az Apple vezeti 3,4 milliárd dolláros kutatási-fejlesztési költségvetéssel, a második a Google (6,8 milliárd dollár), a harmadik pedig a Samsung (10,4 milliárd dollár). Az Amazon 4,6 milliárd dollárral a 4., a 3M az 5., a Microsoft (9,8 milliárd dollár) a 7., az IBM (6,3 milliárd dollár) a 8. míg a Facebook (1,4 milliárd dollár) a 10. helyen található.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!