Szekeres Viktor

Egy terroristás tévésorozat és az Egy rém modern család a legjobb

Sem a Game of Thrones, sem a Breaking Bad nem bírt a tavalyi újonc sorozattal, mely a 24 szellemét idézi meg, igaz konszolidáltabb formában.

Tényleg a Homeland a legjobb dráma?
  • Igen.
  • Nem.
  • Nem tudom, még nem láttam.
Amerikában magyar idő szerint éjszaka 64. alkalommal tartották meg a főműsoridős televíziós Emmy-díjak átadását, melyet az ABC csatorna közvetített élő, egyenes adásban, itthon pedig az HBO próbált meg kedveskedni az adás átvételével előfizetőinek. Hogy miért pont az HBO, az azonnal érthetővé válik, ha eláruljuk, hogy ismét a prémium adó rendelkezett a legtöbb jelöléssel, s vihette haza a legtöbb díjat.


Tényleg a Modern Family a legjobb komédia?
  • Igen.
  • Nem.
  • Nem tudom, még nem láttam.
Nem elég, hogy az HBO egy hete aratott a kreatív Emmy-díjak kiosztásának idején, ma hajnalban is a legtöbb díjat mondhatta magáénak. Igaz, ezen hat díj többsége nem egy tévésorozatnak szólt, hanem a Versenyben az elnökségért (Game Change) című tévéfilmnek a minisorozatok/tévéfilmek kategóriájában. Bár a Trónok harca a technikai díjak közül hatot zsebelt be egy hete (többek között az évadzáró vizuális effektusainak köszönhetően), a mostani gálán nem kapott egyetlen szobrot sem. Az HBO maradék két elismerését Julia Louis-Dreyfus, Az alelnök című komédia főszereplője vihette haza, valamint Tim Van Patten, a Boardwalk Empire - Gengszterkorzó második szezonos záró részének rendezője. (Utóbbi csak képletesen vitte haza a szobrot, hiszen nem volt jelen a gálán.)

Az este leginkább két sorozatról szól: a papírformának megfelelően a komédia kategóriákat az Egy rém modern család (más címén: Modern család, vagyis a Modern Family) tarolta le, míg a drámák között a nálunk még be nem mutatott Homeland. Mindkét sorozat négy szobrot nyert, többek között a legjobb sorozatnak járót, két színészi díjat, illetve előbbi a rendezést, utóbbi pedig az írást honoráló elismerést is magáénak tudhatott.


Érdekes, hogy a két eminens sorozat közül a Homeland a női és férfi főszereplőnek járó díjat nyerte meg (Claire Danes, Damian Lewis), míg a Modern Family a női és férfi mellékszereplőknek járókat (Julie Bowen, Eric Stonestreet). Sőt, előbbi a mellékszereplők, utóbbi a főszereplők közé nem is adott jelölteket, igaz míg a Homelandnél ez azt jelentette, hogy több színész nem is kapott nominációt, a Modern Family esetében más volt a helyzet. A komédiából ugyanis mindegyik felnőtt színész mellékszereplőként nevezte magát - és mindegyikük jelölést is kapott a díjra, ami azt jelentette, hogy a férfi mellékszereplők legjobbjai között négy, a nőknél pedig két Modern Family-s volt.

Két elég nagy széria megszakadt este, hiszen a Mad Men - Reklámőrültek nem nyerte meg zsinórban ötödjére a legjobb drámának járó szobrot, s Bryan Cranston, a Totál szívás főszereplője sem győzedelmeskedett negyedjére. Azonban az este nagy meglepetését mégsem ezek jelentették, hanem, hogy a legjobb férfi főszereplő díját a komédiák között az a Jon Cryer nyerte a Két pasi meg egy kicsiből, akit eddig a sorozat korábbi 8 szezonjából 7-szer jelöltek, azonban a 9. évadban Charlie Sheen távozásának köszönhetően nem mellékszereplőként, hanem főszereplőként indult - így kerülve el a Modern Family színészgárdáját.


Nekünk, magyaroknak akkor dobbanhatott igazán nagyot a szívünk, amikor Louis CK került a képernyőre, s ez nem egyszer előfordult, ugyanis az egykori Székely Lajos díjat adott át és három kategóriában érdekelt volt a mostani gálán. A jelöléseiből ezúttal kettőt váltott szoborra: a komédia kategóriában a legjobb forgatókönyvért kapott elismerést a Louie című sorozatáért, valamint ugyancsak írói munkásságát ismerték el a Live at the Beacon Theatre című standup estjéért, melyet honlapján kezdett el árulni 5 dollárért, s aratott ezzel hatalmas sikert. (CK mindössze a legjobb komikus főszereplői kategóriában "veszített" Jon Cryerrel szemben.)

Az összes díjazott névsorát az Emmy honlapján lehet elolvasni. Itt arról is értesülhetünk, hogy a fent nem említett két színész kategóriában, a legjobb drámai női és férfi mellékszereplők közöttn Maggie Smith (Downton Abbey) és Aaron Paul (Totál szívás) győzedelmeskedett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laza #3
    A jó kis 24-et nem is értem miért hagyták abba ... komolyan mondom azóta sem láttam semmi hasonlót, ami minden téren 'maximális' lett volna (meg előtte sem :) ).
  • nlght #2
    egyetértek, hozzátenném még, hogy a Modern Family egy vicc a vígjáték kategóriában, van benne egy-két szerethető karakter, akin nevethetsz olykor, de az első szezont megnézve csak 5/10-et adnék neki

    homeland 7/10 (a "The killing"-et sokkal jobbnak tartom, de aki igazi krimi-drámára vágyik az a Wire-t nézze vagy az Oz-t, mind2 kőkemény HBO termék a legjavából)

    amúgy strike back 6,5/10 (csak azért nézem, mert az akciósorozatok ritkák, mint a fehér holló, talán az új nikita említhető még ide, ezenkívül szinte semmi akció sorozat sincs manapság)
  • Laza #1
    Nem rossz sorozat a Homeland, csak iszonyatosan lassú ... 5 részt néztem meg belőle egyhuzamban, de alig történt benne valami. Ebből inkább egy filmet kellett volna csinálni, letudni max 2 órában. El nem tudom képzelni, hogy ha ezt hetente egy résszel nyomják, akkor miért várná az ember a következőt ... és a következőt.

    'Hasonló' témában a Strike Back-ot néztem nemrég. Annak az első évada szerintem nagyon jó volt, de a második ....... botrányos amit abból a sorozatból csináltak.