Szekeres Viktor

Húzós április vár ránk a magyar mozikban

Az utóbbi idők legjobb magyar filmje, 2012 második legdrágább scifije, Vasember és Hulk közös mozija, Torrente, Nic Cage és Bruce Willis teszi zsúfolttá a mozis áprilist.

Melyik áprilisi hazai mozis <br>premier érdekel legjobban?
(Összesen 834 szavazat)
  • A bosszúállók
    52 % (430 szavazat)
  • Csatahajó
    18 % (150 szavazat)
  • Amerikai pite 4
    17 % (144 szavazat)
  • Titanic 3D
    2 % (13 szavazat)
  • Torrente 4
    5 % (44 szavazat)
  • Cage vagy Willis akciófilmje
    2 % (16 szavazat)
  • Egy másik a többi premier közül
    3 % (25 szavazat)
A hátunk mögött lévő március kőkemény volt mozifilmes szempontból, ebben megegyezhetünk, sajnos mi sem láttuk az összeset a bemutatásra került majdnem 30 filmből, de még így is minimum 6 kiváló filmet hozott a hónap (ilyen is rég volt) és további 8 került a nagyon jó kategóriába. Április valószínűleg már közel sem lesz ennyire minőségi hónap, igazából csak egyetlen (vagyis másfél) filmet tarthatunk biztosan kiválónak, bár a hájpos világpremierek (Amerikai pite 4, Csatahajó, A bosszúállók) okozhatnak meglepetést, de általában nem az szokott a jellemző lenni, hogy a hatalmas bevételt szakító filmek a legminőségibbek. Ez nem is baj, bőven elég, ha kellemesen szórakoztatóan sikerülnek, s a rendezőknek köszönhetően (Jon Hurwitz, Peter Berg, Joss Whedon) is bizakodhatunk.


Jövő héten, ötödikén kezd az első teljes április mozis hét, rögtön hét premierrel, vagyis ember legyen a talpán, aki mindet meg tudja nézni. Szerencsére erre nem lesz szükségünk, hiszen a Nyóckert és a Titanic-ot már láthattuk, de ezúttal azok is megnézhetik a két filmet, akik 8, illetve 15 évvel ezelőtt még nem nagyon jártak moziba. S tehetik mindezt 3D-ben, sőt, James Cameron a közhiedelemmel ellentétben valóban kitűnő filmjét még a hazai IMAX-ben is megcsodálhatjuk, ha másért nem, hát azért, hogy lássuk, miben tud segíteni a 3D és az IMAX-formátum egy régebbi alkotáson. Persze a hétvége legnézettebb filmje biztos, hogy az Amerikai pite: A találkozó (American Reunion), még akkor is, ha megkapta a 18-as karikát egy fedetlen nemi szerv miatt. Ugyancsak jövő csütörtöktől láthatjuk Fliegauf Benedek a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri nagydíját elnyerő filmjét, romagyilkosságokkal foglalkozó Csak a szél című alkotást, de még április első hetében mutatkozik be a német, romantikus-lelkizős Együtt az ég alatt (Über uns das All), Julie Delpy remek, francia komédiája, a Francia hétvége (Le Skylab), valamint a Szemünk fénye (La guerre est déclarée) című francia jó hangulatú rákos dráma.


Szerencsére április 12-től lazíthatunk, ráadásul mindezt kommersz filmekkel tehetjük. Amanda Seyfried az Elveszett (Gone) című thrillerben fog betorzulni a testvére elrablása miatt, Nicolas Cage a A bosszú jogán (Seeking Justice) című akciómoziban teszi ugyanezt a felesége megerőszakolásának köszönhetően, míg Bruce Willis Az igazság nyomában (The Cold Light of Day) című B-kategóriás akciómoziban nem torzul be, csak meglepetést okoz a fiának. Ilyen triumvirátus mellett az ember egyértelműen a heti negyedik premierre, a franciaTétova félrelépőkre (Late Boomers) veti figyelő szemeit, ráadásul a romantikus komédiában Isabella Rossellini partnere nem más, mint William Hurt.


Hányszor voltál moziban márciusban?
  • Egyszer sem
  • Egyszer
  • 2-3-szor
  • 4-5-ször
  • Többször
Már április 18-tól láthatjuk a népszerű és szinte minden stratégiát nélkülöző, éppen ezért kimondottan gagyi társasjáték, a Torpedó alapján készült akcióscifit, a Csatahajót (Battleship), mely mintha a Transformers sikerét irigyelte volna meg. A valódi mozis hét csak 19-től kezdődik, többek között először láthatjuk moziban Torrentét a 3D-s és szinkronizált Torrente 4-ben (Torrente 4), de ekkor debütál a Mocsokváros utcáin (Being Flynn) című hajléktalan-dramedy is Robert De Niróval, valamint a Magyarország 2011 című rövidfilmes kollekció, mely olyan rendezők szkeccseit tartalmazza, mint például Jancsó Miklós, Salamon András, Fliegauf Benedek, Pálfi György és Török Ferenc. A futottak még kategóriában a Gyermekeink hangja (Severn, la voix de nos enfants) című dokumentumfilm található. A nagy kérdés, hogy itthon a Szerencsecsillag (The Lucky One), mely a sokadik, Nicholas Sparks-regényből készült romantikus film lesz (ezúttal Zac Efron és Taylor Schilling a két főszereplő), rátalál-e a közönségére.


Április 26-tól, április utolsó mozis hetén sokak számára csak egy premier létehet, a Bosszúállók (The Avengers), melyet szinkronnal, 3D-ben, sőt IMAX-verzióban is megnézhetünk itthon - utóbbi persze nem meglepetés, mert az IMAX-ért rajongók idén szinte az összes IMAX-kópiával rendelkező játékfilmet megtekinthették szuper minőségben. Aki nem rajong a szuperhősös képregényfilmekért, négy másik alkotással vigasztalódhat: a Drága besúgott barátaim Cserhalmi Sára filmje, természetesen besúgós tematikával, a Hasta la Vista! a Szerelemgyerekek rendezőjének új belga filmje, melyben három, testi fogyatékkal rendelkező fiatal próbálja elveszíteni szüzességét, A két mesterlövész (Les infideles) a friss Oscar-díjas Jean Dujardin főszereplésével készült francia rövidfilmes gyűjtemény a hűtlenségről, míg az Oslo, augusztus (Oslo, 31. august) révén végre ismét láthatunk norvég filmet itthon, ráadásul a rendező nem más, mint a Szerzőket készítő Joachim Trier, amely már önmagában is kötelezővé teszi a függőségéből gyógyulni próbáló drogos történetét.


Májusban valószínűleg jóval kevesebb premierben lesz részünk, de azok annál nagyobbat fognak szólni, hiszen elkezdődik a mozis főszezon és jobbról-balról sikerfilmek fognak letámadni minket Tim Burtonnel, Sacha Baron Cohennel, Mel Gibsonnal, Hófehérkével és a Sötét zsarukkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #23
    Szerintem nem ilyen szigorú a helyzet.

    Vannak azért jó filmek mostanában is. Sajnos azonban a stúdiók sokat kockáztatnak egy nagy költségvetésű filmmel ezért a cél, hogy a sikert bebiztosítsák. Ennek egyik módja, hogy a nézőközönségnél megkeresik a "legkisebb közös többszöröst".
    Illetve, mint a játékoknál, hiába van tucatnyi jó ötlet, a producerek mindig a folytatásra, vagy olyan sztorira szavaznak, amelyeket lehet folytatni.

    Ezért aztán azt, hogy a főhős meghal? Felejtsd el!
    Szerencsére mondjuk a klónozás is erősen bement a köztudatba. De ha így megy előbb fogják Harison Fordot klónozni a köv Indi film kedvéért, minthogy valami értelmes dologra használják ezt a technológiát.
  • NEXUS6 #22
    A filmet P. K. Dick regényéből csinálták (nagyjából), aminek a címe kb Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal? volt. Ahhoz képest, hogy 68-ban írta, eléggé jó látomások voltak egy olyan jövőről, aminek még apró jelei is alig voltak akkoriban. Azonban a cím nem igazán olyan, amivel egy filmet el lehet adni. Dick elég béna címeket tudott adni szerintem a műveinek.
    Egy hasonló disztópikus írás viszont Balderunner címen jelent meg, amelyet Alan E. Nourse írt. Bár nem annyira androidokról, mint egy különböző legális és illegális egészségügyi szolgáltatások rendszerének kiszolgáltatott társadalomról szólt. A cím megtetszett Ridley Scottnak, a jogokat megvette és a filmnek ezt a címet adta.
  • coolbboy83 #21
    Bosszuállók, Battleship... a többi leves... a Torrente 4 tuti jót lehet majd röhögni viszont :-)
  • kalapos01 #20
    Persze. Régen minden jobb volt. Még a gagyi is. Az a baj, hogy akkor meg apáink panaszkodtak arról, hogy milyen szar filmek vannak és az igazi aranykor a 60-as években volt. Mindig vannak vakok, akik azt hiszik, hogy annak idején, amit szerettek az kevés kivétellel nem moslék volt. Hidd el, becsináltál volna, ha a mai filmek közül látsz akkor 8-15 évesen.
  • Zoliz #19
    Valljuk be a jo munkahoz ido kell.
    Az Avatart is sokaig csinaltak megis xar lett, de akkor is attores.
    Ezek a tucatfilmek, meg mint amilyen pl. a Die Hard 5 lesz valjoban csak gazdagitani akarjak az 'alkoto'-kat.
  • szekrény #18
    torrentéről 30 év múlva is idézgetünk aranyköpéseket, míg a CGI fostengerre már a stáblistánál sem emlékszünk miért kezdtük el nézni ...
  • noland #17
    Miért mi volt anno a Blade Runner névvel? ezt nem vágom.
  • noland #16
    Ezek közül a filmek közül esélyes , hogy egyiket sem nézem meg. :S
    Múltkor tettem egy próbát a Drive-val és az Ember tragédiájával,
    de egyik sem hozta azt az áttörést amire számítottam. Most már még
    óvatosabb vagyok.
    Az az igazság, hogy manapság nincsenek jó filmek, ehhez vissza kell
    pörgetni az időt 20-30 évvel min, vagy 1-2 rendezőtől válogatni,
    de tőlük tuti nem lesz itt ajánló! :S
  • Zoliz #15
    Ez durva:

    Hányszor voltál moziban márciusban?
    Egyszer sem (67%)

    Talan ha 1000 FT ala vinnek az arakat tobben mennenk..

  • kalapos01 #14
    Amikor az ember kicsi, akkor ilyen béna játékokat játszik. Bugócsiga, meg Uno meg TicTacToe - egy gyerektől nem lehet sokat elvárni. A Torpedó arról szól, hogy mondasz random koorindátákat. Ha az egyik betalál, akkor a véges számú lehetőségből mondasz egy újabb random koordinátát. (Az már csak porhintés, hogy azt mondod, hogy a másik szabályosan rendezi el, vagy épp ellenkezőleg arra gondol, hogy te azt fogod hinni, hogy szabályosan rendezi el és éppen ezért mindent egymásra halmoz, sosem tudhatod, hogy mi a helyzet, így totál random marad minden.)

    Neten könnyű játszani, akár itt a fórumban is kipróbálhatod, hogy milyen izgalmas stratégiai játék - mondd a koordinátákat én meg elmondom, hogy talált-e. (És ez előveszi a játék tipikus bugját is. Ha mágneses a tábla, mint ahogy volt olyan is, akkor simán lehet csalni is...)

    Nem mintha a Torpedó több akarna lenni annál, ami, de attól, hogy valamiről szépek az emlékeid, még nem lesz jó.