Szekeres Viktor
100 rész készülhet el Charlie Sheen új sorozatából
A Két pasi meg egy kicsiből való kiszállással Charlie Sheen több, mint 100 millió dollárt bukott, de új sorozatából a tervek szerint 100 rész fog készülni.
Néznéd Charlie Sheen új sorozatát?
Nyár elején derült ki, hogy a magát a Két pasi meg egy kicsi című szitkomból tolerálhatatlan viselkedése miatt kirúgató Charlie Sheen nem sokáig fog ülni tétlenül, ugyanis belevág egy új sorozat készítésébe. Viszonylag hamar fény derült arra is, hogy ez a sorozat egy komédia lesz és Adam Sandler 2003-as sikerfilmje, a Ki nevel a végén? (Anger Management) fogja szolgáltatni az alaptörténetet. Sheen a sorozatban Jack Nicholson karakterének egy modernizált verzióját fogja alakítani, azaz ő foglalkozik majd dühkezelési problémákkal rendelkező ügyfeleivel. Természetesen mindezt nem éppen a megszokott módszerekkel fogja tenni, miközben valójában ő is terápiára szorulna dükitörései miatt.
Júliusban még csak annyit lehetett tudni a produkcióról, hogy az eredeti mozifilm készítésében is résztvevő Joe Roth lesz a producer, később pedig a Lionsgate Television is beszállt, mint gyártó stúdió. A pilot íróját, illetve a sorozat kreatív irányítását végző személyt azonban egy ideig nem találtak Sheenék, s végül Bruce Helford, a The Drew Carey Show című improvizációs széria és a George Lopez című szitkom készítőjével sikerült megegyezni. Hamar megegyeztek a formátumban is, mely multikamerás lenne, azaz élő közönség előtt vennék fel a részeket.
Ezután következett a csatorna keresése. Cseppet sem meglepő módon az országos kereskedelmi adók közül 3-at, az NBC-t, a Foxot és az ABC-t érdekelte a sorozat, a CBS az előző szakítás miatt nem jöhetett szóba, a CW inkább a fiatal lányokat célozza meg sorozataival, míg a Univision spanyol nyelvű programokat kínál. Azonban a három országos adónak nem sok esélye volt az Anger Managementre, hiszen a producerek egy olyan sorozatkonstrukciót dolgoztak ki, mely nem túl gyakori, s általában csak a kábeltévés társaságok rugalmas műsorrendje idomítható hozzá.
Ezek szerint a sorozatot úgy kínálták eladásra, hogy egyetlen részt, még a pilotot sem forgatták le hozzá, sőt, Sheen mellett még egy színész sem kötelezte el magát a produkció mellett, így a szereposztás is zsákbamacska. A sugárzási jogokat megvásárló csatornának pedig először 10 részt kell leadnia egyféle közönségtesztként, hogy kiderüljön, mekkora az érdeklődés a sorozat iránt, s ha ez megfelelő, akkor újabb 90 epizódra kívánnak vele szerződést kötni a készítők. A modellt látva egyértelműnek tűnt, hogy a sorozat gazdája nem országos lefedettségű adó lesz tehát, így az érdeklődők közül az FX, a USA Network, az A&E, a Comedy Central és a TV Land jöhetett szóba.
A készítők végül az FX ajánlata mellett döntöttek, ami nem csoda, hiszen a USA és az A&E még nem is rendelkezik saját komédiával, ellenben az FX egyre több 30 perces sorozatot készít, elég A ligára (The League) és a Felhőtlen Philadelphiára (It's Always Sunny in Philadelphia) gondolni, de a csatornán idén mutatkozott be sikerrel Elijah Wood főszereplésével a Wilfred című ausztrál sorozat remake-je is. Sőt, a The Archer személyében az FX-nek animációs komédiája is van. (Érdekesség, hogy az FX csatorna birtokolja az eredeti Adam Sandler-film sugárzási jogait is.) Ráadásul az FX olyan elismert sikersorozatok otthona, mint a Kemény motorosok (Sons of Anarachy) vagy A törvény nevében (Justified).
A tervek szerint a forgatás a szereposztást követően még idén elindulna, hogy a 2012. nyarán be is mutatkozzon az FX-en. A sikert egyelőre még nem tudni, hogy hány néző jelentené, de a csatorna legsikeresebb komédiáit 1,5-2 millióan látják hetente, viszont A liga például egymilliónál gyengébb nézettséggel is fennmaradhat. A különleges modell és Charlie Sheen miatt azonban valószínűsíthető, hogy az elvárások a jelenlegi kínálat teljesítményét jelentősen meghaladhatók lenének. A berendelés esetén készítendő 90 ráadásepizódot természetesen nem egymás után készítenék el és adnák le, hanem 4-5 évre lebontva, 16-20 részes szezonok formájában.
Charlie Sheen nyilvánvalóan új sorozatával közel sem fog annyit keresni, mint a Két pasi meg egy kicsivel, ahol egy heti munkáért majdnem 2 millió dollárt tehetett zsebre, de az Anger Managementért kapott összeget kiegészítheti legalább produceri tisztségével is, ami azt jelenti, hogy a történet alakításába is beleszólása lehet, s az ötleteiért is benyújthatja hetenként a számláját a gyártó stúdiónak. (Mindeközben a Két pasi meg egy kicsi Ashton Kutcher főszereplésével visszanyerte a legnézettebb komédia tavaly elvesztett címét.)
Júliusban még csak annyit lehetett tudni a produkcióról, hogy az eredeti mozifilm készítésében is résztvevő Joe Roth lesz a producer, később pedig a Lionsgate Television is beszállt, mint gyártó stúdió. A pilot íróját, illetve a sorozat kreatív irányítását végző személyt azonban egy ideig nem találtak Sheenék, s végül Bruce Helford, a The Drew Carey Show című improvizációs széria és a George Lopez című szitkom készítőjével sikerült megegyezni. Hamar megegyeztek a formátumban is, mely multikamerás lenne, azaz élő közönség előtt vennék fel a részeket.
Ezután következett a csatorna keresése. Cseppet sem meglepő módon az országos kereskedelmi adók közül 3-at, az NBC-t, a Foxot és az ABC-t érdekelte a sorozat, a CBS az előző szakítás miatt nem jöhetett szóba, a CW inkább a fiatal lányokat célozza meg sorozataival, míg a Univision spanyol nyelvű programokat kínál. Azonban a három országos adónak nem sok esélye volt az Anger Managementre, hiszen a producerek egy olyan sorozatkonstrukciót dolgoztak ki, mely nem túl gyakori, s általában csak a kábeltévés társaságok rugalmas műsorrendje idomítható hozzá.
Ezek szerint a sorozatot úgy kínálták eladásra, hogy egyetlen részt, még a pilotot sem forgatták le hozzá, sőt, Sheen mellett még egy színész sem kötelezte el magát a produkció mellett, így a szereposztás is zsákbamacska. A sugárzási jogokat megvásárló csatornának pedig először 10 részt kell leadnia egyféle közönségtesztként, hogy kiderüljön, mekkora az érdeklődés a sorozat iránt, s ha ez megfelelő, akkor újabb 90 epizódra kívánnak vele szerződést kötni a készítők. A modellt látva egyértelműnek tűnt, hogy a sorozat gazdája nem országos lefedettségű adó lesz tehát, így az érdeklődők közül az FX, a USA Network, az A&E, a Comedy Central és a TV Land jöhetett szóba.
A készítők végül az FX ajánlata mellett döntöttek, ami nem csoda, hiszen a USA és az A&E még nem is rendelkezik saját komédiával, ellenben az FX egyre több 30 perces sorozatot készít, elég A ligára (The League) és a Felhőtlen Philadelphiára (It's Always Sunny in Philadelphia) gondolni, de a csatornán idén mutatkozott be sikerrel Elijah Wood főszereplésével a Wilfred című ausztrál sorozat remake-je is. Sőt, a The Archer személyében az FX-nek animációs komédiája is van. (Érdekesség, hogy az FX csatorna birtokolja az eredeti Adam Sandler-film sugárzási jogait is.) Ráadásul az FX olyan elismert sikersorozatok otthona, mint a Kemény motorosok (Sons of Anarachy) vagy A törvény nevében (Justified).
A tervek szerint a forgatás a szereposztást követően még idén elindulna, hogy a 2012. nyarán be is mutatkozzon az FX-en. A sikert egyelőre még nem tudni, hogy hány néző jelentené, de a csatorna legsikeresebb komédiáit 1,5-2 millióan látják hetente, viszont A liga például egymilliónál gyengébb nézettséggel is fennmaradhat. A különleges modell és Charlie Sheen miatt azonban valószínűsíthető, hogy az elvárások a jelenlegi kínálat teljesítményét jelentősen meghaladhatók lenének. A berendelés esetén készítendő 90 ráadásepizódot természetesen nem egymás után készítenék el és adnák le, hanem 4-5 évre lebontva, 16-20 részes szezonok formájában.
Charlie Sheen nyilvánvalóan új sorozatával közel sem fog annyit keresni, mint a Két pasi meg egy kicsivel, ahol egy heti munkáért majdnem 2 millió dollárt tehetett zsebre, de az Anger Managementért kapott összeget kiegészítheti legalább produceri tisztségével is, ami azt jelenti, hogy a történet alakításába is beleszólása lehet, s az ötleteiért is benyújthatja hetenként a számláját a gyártó stúdiónak. (Mindeközben a Két pasi meg egy kicsi Ashton Kutcher főszereplésével visszanyerte a legnézettebb komédia tavaly elvesztett címét.)