MTI
Csökken a tévék száma az amerikai háztartásokban!
Húsz év óta most először csökkenőben van a televízióval való ellátottság az amerikai háztartásokban, a jelenség oka a digitális technika előretörése és az internet jelentette konkurencia - közölte a Nielsen intézet.
A Nielsen becslése szerint 114,7 millió televíziókészülék működik az Egyesült Államokban 2012-ben, azaz a háztartások 96,7 százalékában lesz televízió a 2011-es 98,9 százalék helyett. "Utoljára 1992-ben láttunk hasonló csökkenést, amelyet jelentős mértékű növekedés jellemezte időszak követett" - olvasható a cég közleményében. Az intézet a csökkenést három tényezővel indokolja: első helyen a digitális televíziózásra történő áttérést említi, amely miatt számos dekóder nélküli televíziókészülék elavult lett. A digitális átmenet után csökkent a televízióval való ellátottság aránya, és azóta sem tért vissza a korábbi szintre a Nielsen szerint.
A vételár is fontos tényező egy olyan időszakban, amikor az amerikaiak takarékoskodnak. A szerény jövedelmű és a falusi háztartásokat ez különösen érinti - tette hozzá az intézet. A fogyasztók egyre több videofelvételt néznek különböző hordozókon (televízión és számítógépen), ahelyett, hogy az egyik médiáról a másikra váltanának. A fiatal és városi fogyasztók egy része már nem fizet elő a televízióra, megelégszik az internetes kínálattal a tanulmány szerint.
A Nielsen szerint "a hosszú távú hatás egyelőre nem ismert, mivel nem tudni, hogy nem gazdasági kérdés játszik-e abban szerepet, azaz a fogyasztók a válság elmúltával ismét vásárolnak-e televíziókészülékeket, vagy megkezdődött az általános áttérés az online-videózásra és a hordozható számítógépekre".
A Nielsen becslése szerint 114,7 millió televíziókészülék működik az Egyesült Államokban 2012-ben, azaz a háztartások 96,7 százalékában lesz televízió a 2011-es 98,9 százalék helyett. "Utoljára 1992-ben láttunk hasonló csökkenést, amelyet jelentős mértékű növekedés jellemezte időszak követett" - olvasható a cég közleményében. Az intézet a csökkenést három tényezővel indokolja: első helyen a digitális televíziózásra történő áttérést említi, amely miatt számos dekóder nélküli televíziókészülék elavult lett. A digitális átmenet után csökkent a televízióval való ellátottság aránya, és azóta sem tért vissza a korábbi szintre a Nielsen szerint.
A vételár is fontos tényező egy olyan időszakban, amikor az amerikaiak takarékoskodnak. A szerény jövedelmű és a falusi háztartásokat ez különösen érinti - tette hozzá az intézet. A fogyasztók egyre több videofelvételt néznek különböző hordozókon (televízión és számítógépen), ahelyett, hogy az egyik médiáról a másikra váltanának. A fiatal és városi fogyasztók egy része már nem fizet elő a televízióra, megelégszik az internetes kínálattal a tanulmány szerint.
A Nielsen szerint "a hosszú távú hatás egyelőre nem ismert, mivel nem tudni, hogy nem gazdasági kérdés játszik-e abban szerepet, azaz a fogyasztók a válság elmúltával ismét vásárolnak-e televíziókészülékeket, vagy megkezdődött az általános áttérés az online-videózásra és a hordozható számítógépekre".