Szekeres Viktor
A Való világ 4 nézőinek nincs diplomája
Cseppet sem meglepő módon a Való Világ 4. szezonja leginkább az iskolázatlanabb réteget érdekli - azokat, akik nem szereztek diplomát, valamint a fiatalokat, azokat, akiknek még nem volt lehetőségük a továbbtanulásra.
A Való világ 4 kezdetekben, a beszavazó show-k alkalmából még nem tűnt túl sikeresnek, azonban a konkurens Ezek megőrültek! befejeztével és a teljes játékosszám kialakulásával a közönség is egyre jobban kezdett érdeklődni a műsor iránt. Bár az össznézőszámot tekintve a TV2 továbbra is jobban teljesített új vetélkedőjével, a fiatalok, köztük a 18-49 éves kereskedelmi korosztály jóval aktívabban nézték (és nézik) a VV4-et, illetve annak ismertségre törő szereplőit.
Ahogy arra számítani lehetett a nézettségi adatokból az is kiderül, hogy a VV4 inkább a kevésbé iskolázottak körében népszerű, de természetesen a diplomások sem vetik meg a reality-t. Az általános iskolát és szakmunkásképzőt végzettek körében a napi valóságshow közönségaránya majdnem 32%-os, az érettségivel is rendelkezőknél azonban ez a share már csak 29,8%, s a diplomások körében mindössze 20,7%.
A nemek szerinti megoszlás vizsgálata alapján inkább nők figyelik a VV4 eseményeit, de a férfiak aránya csak 1,7 százalékponttal marad el a share-t vizsgálva, tehát viszonylag kiegyenlítettnek mondható a megoszlásé. Ha a nézők lakóhely szerinti megoszlását vesszük figyelembe, akkor nem érvényesül a papírforma, hiszen a nagyobb programválaszték és az iskolázottak magasabb aránya miatt Budapesten szokott legalacsonyabb lenni a kereskedelmi csatornák saját produkcióinak közönségaránya. A VV4 esetében azonban a fővárosi 28,8%-nál alacsonyabb share-t produkálnak a falvak (28,6%), igaz mindezt hibahatáron belül teszik. Az RTL Klub műsorára leginkább a kisvárosok lakói vannak rákattanva, ezt bizonyítja a 32% fölötti közönségarány.
A Való világ 4 kezdetekben, a beszavazó show-k alkalmából még nem tűnt túl sikeresnek, azonban a konkurens Ezek megőrültek! befejeztével és a teljes játékosszám kialakulásával a közönség is egyre jobban kezdett érdeklődni a műsor iránt. Bár az össznézőszámot tekintve a TV2 továbbra is jobban teljesített új vetélkedőjével, a fiatalok, köztük a 18-49 éves kereskedelmi korosztály jóval aktívabban nézték (és nézik) a VV4-et, illetve annak ismertségre törő szereplőit.
Ahogy arra számítani lehetett a nézettségi adatokból az is kiderül, hogy a VV4 inkább a kevésbé iskolázottak körében népszerű, de természetesen a diplomások sem vetik meg a reality-t. Az általános iskolát és szakmunkásképzőt végzettek körében a napi valóságshow közönségaránya majdnem 32%-os, az érettségivel is rendelkezőknél azonban ez a share már csak 29,8%, s a diplomások körében mindössze 20,7%.
A nemek szerinti megoszlás vizsgálata alapján inkább nők figyelik a VV4 eseményeit, de a férfiak aránya csak 1,7 százalékponttal marad el a share-t vizsgálva, tehát viszonylag kiegyenlítettnek mondható a megoszlásé. Ha a nézők lakóhely szerinti megoszlását vesszük figyelembe, akkor nem érvényesül a papírforma, hiszen a nagyobb programválaszték és az iskolázottak magasabb aránya miatt Budapesten szokott legalacsonyabb lenni a kereskedelmi csatornák saját produkcióinak közönségaránya. A VV4 esetében azonban a fővárosi 28,8%-nál alacsonyabb share-t produkálnak a falvak (28,6%), igaz mindezt hibahatáron belül teszik. Az RTL Klub műsorára leginkább a kisvárosok lakói vannak rákattanva, ezt bizonyítja a 32% fölötti közönségarány.