Szekeres Viktor
Minden idők legsikeresebb horrorsorozata a Fűrész
A műfajon rágódók kedvéért eláruljuk, hogy a gyártó stúdió nevezi horrornak a Fűrészt, mely ugyan sokak szerint inkább thriller, de külső jegyeiben, a folytatásokban, a mitikus gyilkosban valóban inkább a horrorra hajaz.
És mit nekik Péntek 13 vagy Halloween! A Fűrész-franchise ugyanis az 5. rész premierjével egy hatalmas ugrással átlendült a 300 milliomodik, Amerikában beszedett dolláron is, így faképnél hagyta a 11 filmjével 317 millió dollárt kaszáló Jasont és a Péntek 13-at, valamint a 307 milliós amerikai hozammal dicsekvő Mike Myers-t és a 9 részes Halloween-sorozatot.
Kiemelendő, hogy a nagy bevételek minimális költségekkel jönnek létre, hiszen míg az első Fűrész-film 1,2 millió dollárból készült, addig az 5. részre is csak 10 milliót kellett költeni. (Persze az a mókás az egészben, hogy a 10 milliós készítési költség mellé 30 milliós marketing társult, de szerencsére még nem tart ott a sorozat, ahol a fogkrémek vagy a samponok, melyek árában 80-90%-ban csak a reklámkiadások vannak benne.)
Csoda, ha ilyen számok mellett jövőre érkezik a 6. rész?
És mit nekik Péntek 13 vagy Halloween! A Fűrész-franchise ugyanis az 5. rész premierjével egy hatalmas ugrással átlendült a 300 milliomodik, Amerikában beszedett dolláron is, így faképnél hagyta a 11 filmjével 317 millió dollárt kaszáló Jasont és a Péntek 13-at, valamint a 307 milliós amerikai hozammal dicsekvő Mike Myers-t és a 9 részes Halloween-sorozatot.
Kiemelendő, hogy a nagy bevételek minimális költségekkel jönnek létre, hiszen míg az első Fűrész-film 1,2 millió dollárból készült, addig az 5. részre is csak 10 milliót kellett költeni. (Persze az a mókás az egészben, hogy a 10 milliós készítési költség mellé 30 milliós marketing társult, de szerencsére még nem tart ott a sorozat, ahol a fogkrémek vagy a samponok, melyek árában 80-90%-ban csak a reklámkiadások vannak benne.)
Csoda, ha ilyen számok mellett jövőre érkezik a 6. rész?