Szekeres Viktor

Növelik a nézettségmérő-panelek számát

Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. úgy döntött, hogy nem elégszik meg azzal, hogy folyamatosan változtatja a honi nézettségmérő készülékeket használó háztartásokat, még növelik is a panelt, mely így, ha lehet, még pontosabb eredményt fog közölni a hazai tévénézési szokásokról.

Hazánkban a piac által elfogadott televíziós nézettségi adatok az AGB Nielsen által szolgáltatott műszeres mérésen alapulnak. 1999-től a kutató cég 840 háztartás adatait dolgozta fel napi rendszerességgel. Érdekesség, hogy a jóval több lakosú Egyesült Államokban a fő, a nemzeti panel 5100 háztartást fed, míg a kiegészítő, ún. helyi panelek körülbelül 25000 háztartást.

Az egyszemélyes háztartások számának növekedésével a vizsgált, korábban 2200 főt számláló 840 panelháztartás napjainkra a korábbinál kevesebb főt számlál, a médiakutató intézet ezért szükségesnek látta megemelni paneljeinek számát.

Az AGB Nielsen bejelentette: paneljeinek nagysága 2008. szeptember 1-től 890 háztartásra növekedett. A médiakutató intézetnél beígérték, hogy a panelnövelés következő fázisaként 2009. január 1-én 50 újabb háztartást kapcsolnak be, majd 2009. április 1-től további 100 háztartással folytatják a bővítést, így 1040-re fog nőni a nézettségmérésben részt vevő háztartások száma.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laci082 #8
    Azért ez nem így működik. Az ország demográfiai adatait figyelembe véve választják ki a szereplőket. Ezért is kell most növelni az egységek számát. Itt mindenki érdeke, hogy pontos számokat adjanak. Az AGB-é, a TV-ké, és a reklámozóké is. Hiszen ha valaki reklámot vesz egy nagy nézettségű sávban, az szeretné látni az eredményét. Hamar kibukna a kamu nézettség.
  • winnie #7
    ez de LOL:) tényleg kusza. félreérthető.

    tanulhattad staisztikából, hogy a vizsgált sokaság csoportját nevezik panelnek - és a nézettségmérő készülék neve is panel. szerintem legalább is.
  • winnie #6
    fizetnek. vagyis nem fizethetnek, de kapsz értük "ajándékot". és, hogy ki engedi be? aki befolyásolni akarja a számokat:) vagy akinek tökl mindegy.

    AZTA: ha ennyire érdekel a nézők kor szerinti összetétele, akkor érdemes tanulmányozni, hogy 17.30 előtt főleg kik néznek tévét. hatalmas a különbség egy 16.00-s balázs show és egy esti sorozat nézőinek koreloszlása között.
  • AZTA #5
    hát igen egy bizonyos réteg nézi csak a monika sót meg az ilyen hülyeségeket, meg az idősebbek de azok messze nincsnenek annyian hogy ekkora nézettséget hozzanak.
  • Timbu #4
    Ki az aki egyáltalán beenged egy ilyet a házába? Úgy tudom, nem is fizetnek érte...
  • Mcsiv #3
    kiosztják ezeket egy csomó aberáltnak és ezért nyer mindig győzike és a monika show;]
  • Falatka2003 #2
    ??

    Most akkor a panel nőtt vagy panelek SZÁMA? Vagy mindkettő?

    "még növelik is a panelt,"
    "szükségesnek látta megemelni paneljeinek számát. "
    "paneljeinek nagysága ... növekedett."

    Azért pontosabb, mert nagyobb, vagy azért, mert több van belőle?

    Végülis mind1, csak kicsit kusza.
  • Polemius #1
    Mindaddig, míg a mérés módszerén nem változtatnak, kb. teljesen mindegy a résztvevők száma.