Napi Online
Fő támogatót keres a Moziünnep
A Moziünnep fő támogatója - lapunk értesülése szerint a Nokia - nemrégiben visszalépett a rendezvény szponzorálásától. Ez a későn meghozott döntés nagyon megnehezíti az országos esemény létrejöttét.
A Moziünnep szervezői most olyan, a gazdasági szférából érkező fő támogató partnert keresnek, amely kész - akár hosszú távra is - szponzorként belépni. A tervek szerint a négynapos filmes ünnepet - immár ötödször - mindenképpen megtartják szeptember 25-28. között.
Az eddig négyszer megrendezett Moziünnep látogatottsága évről évre emelkedett, tavaly már 555 ezer jegyet adtak el a rendezvénysorozat négy napja alatt: ez az évi látogatószám csaknem öt százaléka. A rendezvény különösen a látogatók 60 százalékát kitevő 16-25 éves korcsoport körében népszerű. Korábban augusztus végére tervezték a népszerű kulturális eseményt, ám a mozipiac legnagyobb szereplőjével, a Palace Cinemasszal csak későn sikerült megállapodni.
A Moziünnep a francia La Fete du Cinéma magyar adaptációja, amely 21 éve megszakítás nélkül működik Franciaországban és évente 3-4 millió nézőt csalogat moziba. Eddig Magyarország volt az egyetlen ország, ahol éveken keresztül sikeresen futott a francia ötleten alapuló rendezvény.
A Moziünnep szervezői most olyan, a gazdasági szférából érkező fő támogató partnert keresnek, amely kész - akár hosszú távra is - szponzorként belépni. A tervek szerint a négynapos filmes ünnepet - immár ötödször - mindenképpen megtartják szeptember 25-28. között.
Az eddig négyszer megrendezett Moziünnep látogatottsága évről évre emelkedett, tavaly már 555 ezer jegyet adtak el a rendezvénysorozat négy napja alatt: ez az évi látogatószám csaknem öt százaléka. A rendezvény különösen a látogatók 60 százalékát kitevő 16-25 éves korcsoport körében népszerű. Korábban augusztus végére tervezték a népszerű kulturális eseményt, ám a mozipiac legnagyobb szereplőjével, a Palace Cinemasszal csak későn sikerült megállapodni.
A Moziünnep a francia La Fete du Cinéma magyar adaptációja, amely 21 éve megszakítás nélkül működik Franciaországban és évente 3-4 millió nézőt csalogat moziba. Eddig Magyarország volt az egyetlen ország, ahol éveken keresztül sikeresen futott a francia ötleten alapuló rendezvény.