Napi Online
Aktivizálódtak a tévénézők
Az előfizetők még alacsonyabb kábeltelevíziós díjakat vagy a pénzükért többet akarnak kapni - mondta Szűcs László, a UPC Magyarország szóvivője, hozzátéve: utóbbi csoport hajlandó ezért többet is fizetni.
Az új szereplőnek és az új technológiának (Digi TV, iptv), a párhuzamos kábelhálózatoknak köszönhetően mára teljesen kiéleződött a verseny. A társaságok egyre inkább árkedvezményekkel, akciókkal igyekeznek megnyerni az ügyfeleket. Szűcs kiemelte, hogy átlagosan 20-30 százalékos kedvezményt kínálnak, s ezzel nincs egyedül a UPC. Ezekkel az akciókkal persze csak egy-egy ügyfélkört szólítunk meg - fogalmazott Szűcs, aki példaként elmondta, hogy a UPC az egykori szociális csomag helyett a nagyobb kínálatot biztosító Hazai csomagot vezette be havi 1600 forintért. Ebben az árversenyben még nincs szerepe a földi digitális műsorszórás néhány hónapon belüli megjelenésének. A piac ugyanis ritkán megy eléje egy-egy majdani piaci lépésnek. Még kiszámíthatatlanok ugyanis a pontos hatások, sőt az sem tudható, hogy a szolgáltató milyen áron, milyen konstrukcióban kínálja majd termékét.
A digitális kábeltelevízió bevezetésének első szakaszában, az eddig eltelt három hónap során egyébként már több mint ötvenezer háztartásban váltottak a UPC előfizetői a hagyományosról digitálisra. Még ennél is jelentősebb, hogy az átállás során a várakozásokat meghaladóan, az előfizetők több mint harmada rendelte meg a tévéadások megállítását, visszatekerését, rögzítését, illetve nagy felbontású HD-adások vételét lehetővé tevő szolgáltatásokat. (Lehetőség van arra is, hogy csak az analógot felváltó - pluszszolgáltatásokat nem tartalmazó - digitális csomagra fizessen elő az ügyfél.)
Szűcs szerint ebből az is leszűrhető, hogy a passzív televíziózásból egyre többen mozdulnak ki, válnak aktív tévézőkké, ami pedig újabb interaktív szolgáltatások bevezetése előtt nyitja meg az utat, ami végső soron újabb piaci termékeket szülhet. Korábban egyébként más kábeltelevíziós szolgáltatók nem kínáltak hasonló interaktív megoldásokat, s bár a T-Home iptv-ajánlatában szerepel ilyen, ennek előfizetői nem képviseltek jelentős tömeget, ami megmutathatta vagy kiválthatta volna az újfajta televíziózás iránti igényt.
Az új szereplőnek és az új technológiának (Digi TV, iptv), a párhuzamos kábelhálózatoknak köszönhetően mára teljesen kiéleződött a verseny. A társaságok egyre inkább árkedvezményekkel, akciókkal igyekeznek megnyerni az ügyfeleket. Szűcs kiemelte, hogy átlagosan 20-30 százalékos kedvezményt kínálnak, s ezzel nincs egyedül a UPC. Ezekkel az akciókkal persze csak egy-egy ügyfélkört szólítunk meg - fogalmazott Szűcs, aki példaként elmondta, hogy a UPC az egykori szociális csomag helyett a nagyobb kínálatot biztosító Hazai csomagot vezette be havi 1600 forintért. Ebben az árversenyben még nincs szerepe a földi digitális műsorszórás néhány hónapon belüli megjelenésének. A piac ugyanis ritkán megy eléje egy-egy majdani piaci lépésnek. Még kiszámíthatatlanok ugyanis a pontos hatások, sőt az sem tudható, hogy a szolgáltató milyen áron, milyen konstrukcióban kínálja majd termékét.
A digitális kábeltelevízió bevezetésének első szakaszában, az eddig eltelt három hónap során egyébként már több mint ötvenezer háztartásban váltottak a UPC előfizetői a hagyományosról digitálisra. Még ennél is jelentősebb, hogy az átállás során a várakozásokat meghaladóan, az előfizetők több mint harmada rendelte meg a tévéadások megállítását, visszatekerését, rögzítését, illetve nagy felbontású HD-adások vételét lehetővé tevő szolgáltatásokat. (Lehetőség van arra is, hogy csak az analógot felváltó - pluszszolgáltatásokat nem tartalmazó - digitális csomagra fizessen elő az ügyfél.)
Szűcs szerint ebből az is leszűrhető, hogy a passzív televíziózásból egyre többen mozdulnak ki, válnak aktív tévézőkké, ami pedig újabb interaktív szolgáltatások bevezetése előtt nyitja meg az utat, ami végső soron újabb piaci termékeket szülhet. Korábban egyébként más kábeltelevíziós szolgáltatók nem kínáltak hasonló interaktív megoldásokat, s bár a T-Home iptv-ajánlatában szerepel ilyen, ennek előfizetői nem képviseltek jelentős tömeget, ami megmutathatta vagy kiválthatta volna az újfajta televíziózás iránti igényt.