Napi Online
A legújabb technikát keresik a tévévásárlók
A háztartások a szórakoztató elektronikai berendezéseik frissítésekor szinte minden esetben a legújabb technikát választják, csakúgy, mint a fejlett gazdaságokban - ezt igazolják a cégek tapasztalatai, valamint az idevágó felmérések.
A régi eszközöket újra cserélő háztartások száma egyelőre jóval kisebb, mint Nyugat-Európában, de a szűkebb magyar piac ellenére az ldc- és plazmatévék árcsökkenésének alakulásában már nincs számottevő különbség. Két év alatt 50-60 százalékkal csökkentek az árak, a mostani akciók azonban még ennél is nagyobb mértékű kedvezményt ígérnek. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Media Markt-üzletekben (az új áruháznyitások forgalomnövelő hatását is leszámítva) a 2008-as Eb előtt 30 százalékkal több lcd- és plazmatévét értékesítettek, mint a 2006-os vb-t megelőző időszakban.
A legerősebb hónap május volt - mondta lapunknak Szántó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere, aki szerint a kiugró növekedés mögött összetett folyamat áll. Az magától értetődő, hogy a nagy sportesemények előtt megugrik a televíziók iránti kereslet és az is evidens, hogy az új technológiák csökkenő ára hatványozottan hat a forgalomra. Ráadásul a magyar háztartások jelentős része több tévékészüléket is megengedhet magának. A forgalom bővüléséhez az is hozzájárul, hogy a labdarúgó Eb-t az olimpia követi. (Ilyenkor nemcsak a tévékészülékeknek, hanem a dvd-felvevőknek is megnő a forgalma, és kinyílnak a házi sörcsapok is.) A Media Markt arra számít, hogy az Eb megkezdése után is megmarad az érdeklődés a tévékészülékek iránt. Sokan a szomszédban vagy nyilvános helyen szembesülnek azzal, hogy a lapostévék felbontása élvezhetőbbé teszi a szórakozást.
Lapostévékből a 32-42 colos (82-106 centiméteres) átlójú a legkeresettebb, ebben a szegmensben volt egyébként a legjelentősebb az árcsökkenés. Mivel a termékek ára sokak számára vált kifizethetővé, egyre többen figyelnek a készülékek műszaki paramétereire: a döntés meghozatalakor elsődleges szemponttá vált a kép minősége. Ez magyarázza, miért nőtt ugrásszerűen a full hd-felbontású tévék eladása. Hasonló a helyzet a Saturn-áruházakban is: csaknem 50 százalékos a darabszámra vetített bővülés. A szórakoztató elektronikai boomot a lánc úgy használja ki, hogy május óta folyamatosan akciózik.
A GFK Hungária piackutató felmérése szerint a két üzletlánc tapasztalatai általában is érvényesek a piacra. Míg 2006 áprilisában, a vb előtt összesen 53-féle lcd- és plazmatévét hirdettek, addig ez év áprilisában már 172-félét. Az idén januártól májusig rendre 130-170 modell közül lehetett választani - csak az akciós újságokban. Két éve a láncok szerényebb választékot, még csak 30-60 darabot mutattak be a szórólapokon, kivéve májust, amikor 114 darabos kollekcióval indult be a dömping. Ez egyébként fordulópont volt, hiszen amint megnőtt a kínálat, a márciusi, 6 százalékos lapostévé-eladások visszaesése után a piacon rég nem látott, 63 százalékos növekedés bontakozott ki.
A Saturn-üzletek az Eb idejére lényegében klubházzá alakulnak. Balogh Péter koncepciómenedzser elmondta, hogy a vásárlók lelátókon követhetik a mérkőzéseket, és sörözni is lehet a műsor alatt. A technológia fejlődésével egyre kevesebb panasz érkezik az lcd- és plazmatévékre. Az lcd-technológia hajnalán a számítógépes monitoroknál mutatkoztak nagyobb hibák. A tévék esetében a kisebb pixelhibát észre sem lehet venni. A lapos tévék vásárlásakor érdemes rákérdezni az eladónál az ilyen hibákra, mert csak bizonyos számú pixelhiba esetén cserélik vagy javítják a készülékeket.
A régi eszközöket újra cserélő háztartások száma egyelőre jóval kisebb, mint Nyugat-Európában, de a szűkebb magyar piac ellenére az ldc- és plazmatévék árcsökkenésének alakulásában már nincs számottevő különbség. Két év alatt 50-60 százalékkal csökkentek az árak, a mostani akciók azonban még ennél is nagyobb mértékű kedvezményt ígérnek. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Media Markt-üzletekben (az új áruháznyitások forgalomnövelő hatását is leszámítva) a 2008-as Eb előtt 30 százalékkal több lcd- és plazmatévét értékesítettek, mint a 2006-os vb-t megelőző időszakban.
A legerősebb hónap május volt - mondta lapunknak Szántó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere, aki szerint a kiugró növekedés mögött összetett folyamat áll. Az magától értetődő, hogy a nagy sportesemények előtt megugrik a televíziók iránti kereslet és az is evidens, hogy az új technológiák csökkenő ára hatványozottan hat a forgalomra. Ráadásul a magyar háztartások jelentős része több tévékészüléket is megengedhet magának. A forgalom bővüléséhez az is hozzájárul, hogy a labdarúgó Eb-t az olimpia követi. (Ilyenkor nemcsak a tévékészülékeknek, hanem a dvd-felvevőknek is megnő a forgalma, és kinyílnak a házi sörcsapok is.) A Media Markt arra számít, hogy az Eb megkezdése után is megmarad az érdeklődés a tévékészülékek iránt. Sokan a szomszédban vagy nyilvános helyen szembesülnek azzal, hogy a lapostévék felbontása élvezhetőbbé teszi a szórakozást.
Lapostévékből a 32-42 colos (82-106 centiméteres) átlójú a legkeresettebb, ebben a szegmensben volt egyébként a legjelentősebb az árcsökkenés. Mivel a termékek ára sokak számára vált kifizethetővé, egyre többen figyelnek a készülékek műszaki paramétereire: a döntés meghozatalakor elsődleges szemponttá vált a kép minősége. Ez magyarázza, miért nőtt ugrásszerűen a full hd-felbontású tévék eladása. Hasonló a helyzet a Saturn-áruházakban is: csaknem 50 százalékos a darabszámra vetített bővülés. A szórakoztató elektronikai boomot a lánc úgy használja ki, hogy május óta folyamatosan akciózik.
A GFK Hungária piackutató felmérése szerint a két üzletlánc tapasztalatai általában is érvényesek a piacra. Míg 2006 áprilisában, a vb előtt összesen 53-féle lcd- és plazmatévét hirdettek, addig ez év áprilisában már 172-félét. Az idén januártól májusig rendre 130-170 modell közül lehetett választani - csak az akciós újságokban. Két éve a láncok szerényebb választékot, még csak 30-60 darabot mutattak be a szórólapokon, kivéve májust, amikor 114 darabos kollekcióval indult be a dömping. Ez egyébként fordulópont volt, hiszen amint megnőtt a kínálat, a márciusi, 6 százalékos lapostévé-eladások visszaesése után a piacon rég nem látott, 63 százalékos növekedés bontakozott ki.
A Saturn-üzletek az Eb idejére lényegében klubházzá alakulnak. Balogh Péter koncepciómenedzser elmondta, hogy a vásárlók lelátókon követhetik a mérkőzéseket, és sörözni is lehet a műsor alatt. A technológia fejlődésével egyre kevesebb panasz érkezik az lcd- és plazmatévékre. Az lcd-technológia hajnalán a számítógépes monitoroknál mutatkoztak nagyobb hibák. A tévék esetében a kisebb pixelhibát észre sem lehet venni. A lapos tévék vásárlásakor érdemes rákérdezni az eladónál az ilyen hibákra, mert csak bizonyos számú pixelhiba esetén cserélik vagy javítják a készülékeket.