Napi Online

Elkezdődött a tévécsatornák háborúja

A televíziók készülnek az őszi versenyre, új sorozatokat, filmeket, saját gyártású produkciókat vonultatnak fel. Az egyik a nők megszólításával igyekszik tovább erősíteni pozícióját, egy másik csatorna pedig a fiatalokat próbálja még inkább magához csábítani.

RTL Klub

"Az RTL Klub az ősszel is őrizni fogja piacvezető pozícióját a kereskedelmi (18-49 éves) célcsoportban, sőt tovább növelheti előnyét a nézettségi versenyben. Erre utal, hogy szeptember első hetében több mint 10 százalékot vert rá legfőbb riválisára fő műsoridőben, annak ellenére is, hogy a késő délutáni sávban különösen erős Balázs-show és Mónika-show még nem indult el a nyári szünet után" - mondta Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója. "Az RTL Klub tudatos, következetes műsorpolitikát folytat, brandjét népszerű és jó minőségű műsorokkal, sorozatokkal, filmekkel erősíti tovább. A versenytársaknál szélesebb réteget szólítunk meg műsorainkkal, és a számok bizonyítják: korántsem eredménytelenül" - hangsúlyozta Rényi.

Az idén két új produkciót is indít a csatorna. A Csillag születik egy XXI. századi látványos Ki mit tud lesz, amelyben az ország legtehetségesebb embereit szeretnék megtalálni. A Pókerarc című vetélkedőműsor - amelyben Vágó István Sebestyén Balázs mellett tér vissza a képernyőre - pedig a tudásalapú játékot ötvözi a blöff lehetőségével. A leghúzósabb termékük pedig évek óta a Barátok közt. A sorozat tovább húz az új évadban is, kétmillió fölötti nézettséggel tértek vissza Berényiék. Természetesen a toplistákra várja az RTL Klub a Fókusz, a Híradó, a Gálvölgyi-show, a Kész Átverés show és a Szeszélyes adásait, ahogy az amerikai sorozatokat és a szuperfilmeket is.

TV2

"A TV2 továbbra is minőségi alternatívát szeretne nyújtani a nézőknek, és ennek fényében műsoraival elsősorban a 18-49 év közötti kereskedelmi célcsoportot, azon belül pedig a nőket szeretné hatékonyabban elérni. Nyilvánvaló, hogy a jelenlegi televíziós piacon, ahol a TV2, az RTL, a Duna TV, az MTV és a Viasat mellett már 50 magyar nyelvű csatorna fogható - amelyek mind kihasítják részüket a nézettségi versenyből -, a TV2-nek egy fontos célja lehet a jövőben: a minőségi szórakoztatás mellett tartani jelenlegi pozícióját, sőt akár el is hódítani nézőket a legfőbb riválisától. Biztató az a huzamosabb ideje megfigyelhető tendencia, hogy a TV2 fő műsoridőben, a 18.30 és 20.15 közötti műsorsávban, a naponta jelentkező Tények, az Aktív és a Jóban, rosszban ideje alatt átvette a vezetést a nézettségi versenyben, és ezt a pozícióját célkitűzései szerint meg is kívánja tartani" - nyilatkozta Poich Lóránd, a TV2 programigazgatója.

Ez év őszén a már hagyományosan jól teljesítő sorozataik - mint az NCIS, a Született feleségek, a Doktor House, valamint a megújult Activity - mellett a TV2 nagy dobása a Nagy fogyás című műsor lesz Poich reményei szerint. Ez a produkció, amely a TV2 brandjét a legjobban erősíti, hiszen az egyik legsikeresebb külföldi formátum, amely a klasszikus valóságshow minden elemét magában hordozza, az érzelmek széles skálája megjelenik benne, valamint olyan társadalmi és egészségügyi problémát helyez a középpontba, amely a magyar nézők számára nagyon is ismerős. A heteken belül induló műsor iránti érdeklődést mutatja, hogy a hozzá kapcsolódó, nagyszabású, országos promóció, a Nagy mérlegelés első hétvégéjén mintegy ezer fogyni vágyó néző regisztrált a TV2 programjára, amely az egészséges életmódot és az egészséges mértékű fogyást célozza, és amelynek mottója: Aki veszít, az nyer.

Viasat3

Az augusztusi rekord (havi, heti és az esetenkénti napi) közönségarány után, ami meghaladta a Viasat3 vezetőinek várakozásait is, most stabil alapokkal és megfelelő tartalékkal indulhat a televízió az őszi versenyen - fogalmazott lapunknak Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója.

A televízió több fronton is erősíteni kíván, ebben lehet segítségükre több új vásárolt sorozatuk, közülük péntek esténként például kettő - a Dirt és a Dexter - is képernyőre kerül, ezek mellett hétköznaponként 20 órától jönnek a Jó barátok. Októbertől pedig egy új reality várja a Viasat3 nézőit. A filmek, sorozatok mellett továbbra is kiemelt szerepet kap a csatorna képernyőjén a sport, szeptembertől a kézilabda Bajnokok Ligájának mérkőzéseit követhetik nyomon a Viasat3 nézői, miután a televízió öt évre megvásárolta a közvetítés jogát. A kézilabda-mérkőzések közvetítése azért is tarthat számot érdeklődésre, mert mind a női, mind pedig a férfi mérkőzéssorozatban 2-2 magyar csapat is szerepel.

Az ősztől jó pozíciójuk megőrzését várja a vezérigazgató, s bár bizonyos időszakokban, idősávokban lehetnek elmozdulások a csatornák között, jelentős átrendeződésre nem számít. Az a trend viszont folytatódni fog, amely szerint a földi analóg sugárzási csatornák (vagyis az m1, a TV2 és az RTL Klub) veszítenek pozíciójukból, részarányuk a teljes televíziós piacon tovább csökken, az ezeket elhagyó nézők pedig az új csatornákat részesítik majd előnyben. Kocsis szerint ennek a folyamatnak továbbra is a fő haszonélvezője lesz a Viasat3.

Emellett az is megfigyelhető, hogy az emberek televíziózásra fordított ideje bizonyos idősávokban csökken, ez pedig befolyásolja a televíziós reklámpiacot. Ennek is hatására mozgás figyelhető meg a hirdetési piacon, vannak ugyanis olyan csatornák, amelyek - időkorlátaik miatt - nem tudják kiszolgálni a megrendelői igényeket, és a vezérigazgató szerint ez a folyamat is nekik kedvez.

MTV

Az MTV műsorkínálatában a tájékoztatás, a művelődés és a szórakoztatás hármas pillérére épít, de eltérő hangsúlyokat alkalmaz, hiszen az m1 és az m2 immáron önálló műsorprofilt épített fel. Az MTV minőségi alternatívát nyújt a bulvárosodó tömegtelevíziók programjaival szemben - állítják a vezetők. (Folyamatosan bővül a kínálat, már 61 magyar nyelvű csatorna működik hazánkban.) Az MTV nézői így is kitartanak mellettük és megőrizték dobogós helyüket. Mindkét csatornának egyedi profilja, más televízióktól markánsan különböző tartalmi karaktere van: változatos, érdekes, szolgáltató és szórakoztató. Miközben az idősebb törzsközönségüket is megtartják, nyitnak a fiatalok felé.

Arra a kérdésre, hogy mely műsoraiktól várnak leginkább sikert, a következőt válaszolták a köztévé illetékesei: fő műsoridőben, a fél nyolcas Híradó után hétfőn és csütörtökön érdekes szolgáltató műsorokat kínálnak. Hétfőn a TV ügyvédjét és a Kék fényt, csütörtökön a Szempont és az A la carte című magazinokat. Szerdánként a Labdarúgó Bajnokok Ligája mérkőzéseit közvetítik. "A tájékoztatásra továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk, ugyanakkor olyan szórakoztató műsorok, mint a Tűzvonalban című új tévésorozat vagy a Csináljuk a fesztivált nagyon népszerű" - mondta Pusztay András, az m1 műsorigazgatója.

"Rengeteg nézőt vonz az MTV kéthetente keddenként jelentkező Társulat című tehetségkutató produkciója is. A felépítést, a hírek feldolgozási módját az elmúlt egy évben lépésről lépésre fejlesztették" - tette hozzá Kert Attila hírigazgató. "A tartalom után időszerűvé vált a külső megújítása is. A Századvég Alapítvány kutatásából pedig az derül ki, hogy a három vizsgált csatorna (MTV, TV2, RTL Klub) hírműsorai közül a nemzeti főadó Híradója a leginkább elfogulatlan és a legkiegyensúlyozottabb."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Yoshimitsu #21
    Nem tudom biztosan, de hallottam róla hogy a jel erősségét méri kaz adott frekvencián, és ha gyengébb a jel akkor sokan azt a císatornát nézik és abból számítják ki valahogy na meg a relatív TV "fogyasztásból".
    Valahogy úgy mint ahogy a Rádió hallgatottságát mérik.

    Szerintem :D
  • Yoshimitsu #20
    Miért? Neked nem emeltek sávszélességet az utóbbi 3 évben?
    Mert nálam kétszer is. Egyszer még két éve a 364-est 512-re aztán 1 Mb-re aztán amikor csomagot váltottam 2 Mb-re akkor meg azt emelték nem sokkal rá 8 Mb re.
    És ez két év alatt történt. :D De nem baj.
    Jah és mind eközben az ára is lejebb ment, mert 2000 ftvel olcsóbb most nekem a 8 Mb, mint a 364 bites volt két éve. Szerintem nem rossz tendencia ahhoz képest, hogy a TVben meg mennek 10 éves műsorok, meg a fene tudja.

    Szóval nagyon is átveszi a net a TV helyét, és meg fog lepődni még a szolgáltató is, mert a digi TV sem fog kelleni annyira nagyon senkinek.
  • Martenka #19
    Én nem tom h hogyan számítják ki,de sztem minden esetre eléggé relatív lehet a számításuk!pl:engem se kérdeztek meg!!!XD
  • TDaniel #18
    Amúgy valaki tudja, hogy hogyan is számitják ki, hogy kb hány ezren vagy millióan néztek egy műsort?

    Mert, ha emlékezetem nem csal nos akkor benne volt egy műsorban hogy kb 800 családnál van ilyen mérőműszer és ezeke alapján átlagolnak. Csak pl pont az a 800 teljesen elüt az átlagtól, akkor mivan?

    Egyébként lehet, hogy ezzel most bakot lőttem és akkor nyugodtan ki is javíthat bárki.

    "Röviden" aszem ennyi
  • echo #17
    mondjuk nem értem, hogy aki aktív kereső az miért nem számít annyira, ha pl 39(vagy 49) felett van. Már nem befolyásolható a reklámokkal vagy mi?
  • echo #16
    Persze lehet, hogy időbe fog tellni. Szerintem nem csak a net helyzet játszik szerepet, hanem az, hogy időbe tellik leszokni a tv-ről is. Aki úgy nőtt fel, hogy megy, kis ürességet érez egy ideig, ha nem megy :) Ismeretségi körben is többen bekapcsolva hagyják még a tv-t, hiába töltötték már le és látták is a sorozatot amit éppen adnak.

    egyébként azért arra kiváncsi lennék, hogy hagynak e olyannál mérő készüléket aki gyakorlatilag semmit sem néz(vagy tv-je sincs már) :)
  • winnie #15
    a tv2 akarja az 59-et, a tendencia a 18-39, leginkább a tematikus csatornáknál,
  • winnie #14
    csak éppen ez az "egyre inkább" még mindig vágyálom - legalábbis a hazai nethelyzet miatt. nálunk az utóbbi 2-3 évben semmilyen ilyen tendenciát nem látni
  • Cat #13
    tudják ezt a csatornák is, bajban is vannak. Első ellenreakció, hogy az AGB mérését megváltoztatják: jelenleg 18-49 a releváns, ezt akarják együtt felvinni 18-55re vagy 59re. Kapásból nyernek +8-10%-nyi nézőt, és jóval nagyobb számokat mutathatnak majd a reklámozóknak.
  • echo #12
    szerintem egyre inkább idősödni fog a tv nézők aránya, mert akinek már van jó gyors szélessávja és tudja, hogy hol találja meg amit akar, annak nem sokmindent nyújtanak a tv csatornák... ez nem tom hogy jön ide, de saját ismeretségi kört elnézve ez az irány.