MTI
Nem cigiznek többé a Disney-filmekben
Nem kap többé szerepet a cigaretta a Walt Disney filmstúdió és az égisze alatt működő Touchstone és Miramax stúdiók által készített produkciókban - jelentette be a főként családi filmeket gyártó és forgalmazó cég.
"A Walt Disney Co. osztja az Ön aggodalmait a cigarettázás okozta halálozások miatt" - írta Robert Iger, a vállalat vezérigazgatója Edward J. Markeynek, a Kongresszus ez ügyben exponált képviselőjének címzett levelében. Markey, akinek elnöklete alatt a ház illetékes albizottsága a múlt hónapban tartott meghallgatást a témában, üdvözölte a lépést, és sürgette, hogy a média többi részvevője is sorakozzon fel a Disney mögé. Iger a stúdiónál bevezetendő változtatásokkal kapcsolatban kifejtette, hogy nemcsak a filmvászonról tűntetik el a cigarettafüstöt, hanem a házimozizásnál is tekintettel lesznek a fiatal és fogékony közönségre, és például az általuk forgalmazott DVD-ken dohányzásellenes hirdetéseket helyeznek el, amennyiben a filmben rágyújtanak.
A Universal Pictures minden csinnadratta nélkül már áprilisban életbe léptette hasonlóan szigorú megszorításait az ifjúsági filmek esetében, azt követően, hogy az amerikai filmszövetség (MPAA) magasabbra emelte a dohányzást ábrázoló produkciók korhatárát. Ezt azonban a stúdió vezetése csak most, a Disney bejelentése után hozta nyilvánosságra, mondván így akarták bizonyítani elhatározásuk komolyságát és azt, hogy nem csupán valami PR-fogás van a dolog mögött - közölte a Hollywood Reporter internetes hírszolgálata.
Az Amerikai Tüdő Szövetség (ALA) szerint a dohányzással kapcsolatos megbetegedések évente közel félmillió amerikai életét oltják ki. A dohányosok 90 százaléka pedig 21 éves kora előtt szokik rá a cigarettára.
A dohányzás visszaszorítására irányuló Disney-kampány egyébként jól illik a stúdióóriás egészséges életmódra nevelési stratégiájába, amelynek keretében nemrégiben kezdeményezte, hogy országszerte szüntessék meg az egészségtelen ételek gyerekeknek szánt reklámjait, emellett a Disney-parkokban csökkentette az érelmeszesedést okozó gyorsételek kínálatát. A filmvállalat következő célja valószínűleg a környezetvédelem lesz - írta a Dow Jones. A gazdasági hírszolgálat jelentése szerint valójában nem jelent túl nagy változást a Disney dohányzás elleni fellépése, mivel filmjeiben eddig sem sokszor gyújtottak rá, és a tiltás nem vonatkozik például a szivarra vagy a pipára.
"A Walt Disney Co. osztja az Ön aggodalmait a cigarettázás okozta halálozások miatt" - írta Robert Iger, a vállalat vezérigazgatója Edward J. Markeynek, a Kongresszus ez ügyben exponált képviselőjének címzett levelében. Markey, akinek elnöklete alatt a ház illetékes albizottsága a múlt hónapban tartott meghallgatást a témában, üdvözölte a lépést, és sürgette, hogy a média többi részvevője is sorakozzon fel a Disney mögé. Iger a stúdiónál bevezetendő változtatásokkal kapcsolatban kifejtette, hogy nemcsak a filmvászonról tűntetik el a cigarettafüstöt, hanem a házimozizásnál is tekintettel lesznek a fiatal és fogékony közönségre, és például az általuk forgalmazott DVD-ken dohányzásellenes hirdetéseket helyeznek el, amennyiben a filmben rágyújtanak.
A Universal Pictures minden csinnadratta nélkül már áprilisban életbe léptette hasonlóan szigorú megszorításait az ifjúsági filmek esetében, azt követően, hogy az amerikai filmszövetség (MPAA) magasabbra emelte a dohányzást ábrázoló produkciók korhatárát. Ezt azonban a stúdió vezetése csak most, a Disney bejelentése után hozta nyilvánosságra, mondván így akarták bizonyítani elhatározásuk komolyságát és azt, hogy nem csupán valami PR-fogás van a dolog mögött - közölte a Hollywood Reporter internetes hírszolgálata.
Az Amerikai Tüdő Szövetség (ALA) szerint a dohányzással kapcsolatos megbetegedések évente közel félmillió amerikai életét oltják ki. A dohányosok 90 százaléka pedig 21 éves kora előtt szokik rá a cigarettára.
A dohányzás visszaszorítására irányuló Disney-kampány egyébként jól illik a stúdióóriás egészséges életmódra nevelési stratégiájába, amelynek keretében nemrégiben kezdeményezte, hogy országszerte szüntessék meg az egészségtelen ételek gyerekeknek szánt reklámjait, emellett a Disney-parkokban csökkentette az érelmeszesedést okozó gyorsételek kínálatát. A filmvállalat következő célja valószínűleg a környezetvédelem lesz - írta a Dow Jones. A gazdasági hírszolgálat jelentése szerint valójában nem jelent túl nagy változást a Disney dohányzás elleni fellépése, mivel filmjeiben eddig sem sokszor gyújtottak rá, és a tiltás nem vonatkozik például a szivarra vagy a pipára.