Napi Online

Normatív finanszírozást szeretne az MTV

A kiszámíthatóság érdekében normatív finanszírozást kér az Országgyűléstől Rudi Zoltán, az MTV elnöke, illetve azt, hogy a fenntartó gondoskodjon az új technikai bázisról, ami feltétele a köztelevízió versenyképessége megőrzésének.

Az MTV pénzügyi helyzete kapcsán Rudi kiemelte: az intézménynek nincs semmilyen tartozása, leszámítva azt az állami garancia mellett 2004-ben felvett négymilliárd forintos hitelt, amelynek tőkerészét a közelmúltban kellett volna visszafizetnie, ám ennek csak mintegy félmilliárdos kamatterheit tudták rendezni. Az MTV arra számít, hogy az összeget az állam valamilyen formában kiegyenlíti.

A köztelevízió még a 2005-ös központi költségvetés tervezésekor jelezte a pénzügyi kormányzatnak, hogy nem tudja 2006-ban visszafizetni az összeget, ám mégsem tervezték be a büdzsébe ezt a pénzt. A televízió vezetése szerint most tehát a kormányzat kezében van a megoldás, ami akár adótartozássá való konvertálás is lehet, ebben az esetben viszont az MTV elesne bizonyos pályázati lehetőségektől. Biztosított az MTV működése - fogalmazott érdeklődésünkre Kőszegi Márk, a Pénzügyminisztérium helyettes szóvivője, aki viszont az említett helyzet rendezéséről később ígért tájékoztatást. Úgy tudjuk, az állam vállalt kötelezettségének megfelelően helytáll.

A gyártóbázis kapcsán azt mondta Rudi Zoltán, hogy - az RTL Klub székházépítését alapul véve - az 18 hónapon belül megvalósítható, ha tehát sikeres lesz a budapesti Bojtár és Kunigunda utca kereszteződésében lévő 18 hektáros ingatlant tulajdonló Millenniumi Média Kft. most folyó értékesítése, akkor az említett időszakon belül felépülhet az új központ. A pályázati kiírás szerint ugyanis az új tulajdonosnak kell megépítenie az új központot (ahol Rudi szerint akár a Magyar Rádió vagy a Duna Televízió technikai bázisa is működhetne, miközben a cégek megőriznék önállóságukat), amelyet aztán bérelne a MTV, ahogyan ezt manapság is teszi.

Rudi elmondta, hogy Fischer András, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója október 5-én távozik a televíziótól. Fischer 2004 decemberétől vezeti a marketing-kereskedelmi részleget, működése alatt, miközben a köztelevízió célcsoportját 49 évről 59 évre bővítették, jelentősen nőtt az MTV készpénzes reklámbevétele.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!