Napi Online
Jön a tévés nyári szünet
Jót tett a kereskedelmi televízióknak a hűvös nyárkezdet, nem változott döntően a nézőszám, míg ha jó idő van nyáron, érezhetően csökken a nézettség.
A TV2 a nyár első felében a július 9-éig tartó futball-világbajnokságot választókkal szemben a fiatal női korosztályt célozza meg az eddig is sugárzott sorozatokkal és saját gyártású teleregényével. A Jóban, rosszban később, július végétől rövid időre leáll, majd ősszel újra indul. A Szulák-show, a Frei-dosszié, az Irigy Hónaljmirigy és az Activity nyáron nem jelentkezik friss adással, de az utóbbi két műsor ismétléseivel egész nyáron találkozhatnak a nézők. Nyári szünet nélkül adja a csatorna viszont a Columbót, az Aktívot, a Magellánt és a Naplót. A kereskedelmi csatornák egyébként a világon szinte mindenütt leállítják nyáron drága, saját gyártású produkcióikat, mivel a nézőszám csökkenése mellett ezek nem üzemeltethetők rentábilisan.
Az RTL Klub sztárjai is pihenni mennek a nyáron, szünetel a csatorna számos saját gyártású műsora, mint például a Mónika-show, a Balázs-show, a Heti hetes, a Gálvölgyi-show, a Kész átverés show és az Esti showder. Az RTL Klubon a következő hetekben a vígjátékok és az akciófilmek mellett a legfőbb programok a futball-világbajnoksághoz és a Forma-1-hez kapcsolódnak.
Az első öt hónapban a két országos kereskedelmi televízió nézettségi versenyében - heti átlag alapján - a 18-49 éves korosztály körében, fő műsoridőben mintegy 4 százalékponttal az RTL Klub vezetett. Míg a két csatorna 34, illetve 30 százalékos közönségarányt ért el (vagyis az éppen televíziót nézők közül ilyen arányban választották az RTL Klubot, illetve a TV2-t), addig az m1 közönségaránya 8-9 százalék körül alakult 2006 május végéig.
A TV2 a nyár első felében a július 9-éig tartó futball-világbajnokságot választókkal szemben a fiatal női korosztályt célozza meg az eddig is sugárzott sorozatokkal és saját gyártású teleregényével. A Jóban, rosszban később, július végétől rövid időre leáll, majd ősszel újra indul. A Szulák-show, a Frei-dosszié, az Irigy Hónaljmirigy és az Activity nyáron nem jelentkezik friss adással, de az utóbbi két műsor ismétléseivel egész nyáron találkozhatnak a nézők. Nyári szünet nélkül adja a csatorna viszont a Columbót, az Aktívot, a Magellánt és a Naplót. A kereskedelmi csatornák egyébként a világon szinte mindenütt leállítják nyáron drága, saját gyártású produkcióikat, mivel a nézőszám csökkenése mellett ezek nem üzemeltethetők rentábilisan.
Az RTL Klub sztárjai is pihenni mennek a nyáron, szünetel a csatorna számos saját gyártású műsora, mint például a Mónika-show, a Balázs-show, a Heti hetes, a Gálvölgyi-show, a Kész átverés show és az Esti showder. Az RTL Klubon a következő hetekben a vígjátékok és az akciófilmek mellett a legfőbb programok a futball-világbajnoksághoz és a Forma-1-hez kapcsolódnak.
Az első öt hónapban a két országos kereskedelmi televízió nézettségi versenyében - heti átlag alapján - a 18-49 éves korosztály körében, fő műsoridőben mintegy 4 százalékponttal az RTL Klub vezetett. Míg a két csatorna 34, illetve 30 százalékos közönségarányt ért el (vagyis az éppen televíziót nézők közül ilyen arányban választották az RTL Klubot, illetve a TV2-t), addig az m1 közönségaránya 8-9 százalék körül alakult 2006 május végéig.