Napi Online
Közszolgálati kalitkában az MTV
Nem kérhető számon a közszolgálati műsorszolgáltatótól, hogy nyereségorientáltan működjön, reklámbevételből finanszírozza műsoros költségeit - közölte egy cikkre reagálva az MTV.
A közszolgálati csatornának 94 millió forint készpénzkiadással járt az olimpia közvetítése, miközben valamivel több mint 60 millió forint bevételhez jutott a sportjátékok kapcsán. A médiatörvény szerint ugyanis a közszolgálati műsorszolgáltatónál és a közműsor-szolgáltatónál a reklám időtartama egyetlen - bármiként számított - műsorórában sem haladhatja meg a hat percet. Miután az MTV Rt. közszolgálati műsorszolgáltató, így a 6 perc engedélyezett számára a bármiként számított műsorórában. Ez azt jelenti, hogy bárhonnan lehet kezdeni az óraszámolást, nem lehet hatvan percen belül 6 percnél több reklám. A napi műsoridő átlagában számított óránként a reklám időtartama nem haladhatja meg az öt percet. A reklám időtartamába a reklámtartalmú képernyőszöveg - kivéve a műsoridőn kívüli képernyőszöveget - megjelenítése is beleszámít.
A médiatörvény kimondja továbbá, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatásban és a közműsor-szolgáltatásban reklám csak műsorszámok - összetett műsorszámokban az egyes műsorszámok - között tehető közzé. A sport- és más olyan közvetítésekben, amelyekben természetes szünetek vannak, a reklám a részek között és a szünetekben közzétehető. Az MTV megjegyezte továbbá, hogy olimpiát csak a közszolgálati csatorna közvetíthet, így a téli olimpia közvetítése szinte közszolgálati feladat.
A négy évvel ezelőtti téli játékok közvetítéséhez nem kapcsolódott sem szponzori bevétel, sem olimpiai műsorkörnyezetben megjelenést kívánó hirdető partner reklámja. Idén azonban volt szponzori és műsorkörnyezetet igénylő hirdetői jelenlét, ami mindenképpen előrelépés. Sajnálatos módon a médiatörvény tehát nem teszi lehetővé, hogy bármilyen közvetítés költségeit az MTV Rt. reklámbevételből kitermelje. Hirdetői igény lenne rá, azonban nem lehet műsorba helyezni, mert az törvénysértés lenne.
A közszolgálati csatornának 94 millió forint készpénzkiadással járt az olimpia közvetítése, miközben valamivel több mint 60 millió forint bevételhez jutott a sportjátékok kapcsán. A médiatörvény szerint ugyanis a közszolgálati műsorszolgáltatónál és a közműsor-szolgáltatónál a reklám időtartama egyetlen - bármiként számított - műsorórában sem haladhatja meg a hat percet. Miután az MTV Rt. közszolgálati műsorszolgáltató, így a 6 perc engedélyezett számára a bármiként számított műsorórában. Ez azt jelenti, hogy bárhonnan lehet kezdeni az óraszámolást, nem lehet hatvan percen belül 6 percnél több reklám. A napi műsoridő átlagában számított óránként a reklám időtartama nem haladhatja meg az öt percet. A reklám időtartamába a reklámtartalmú képernyőszöveg - kivéve a műsoridőn kívüli képernyőszöveget - megjelenítése is beleszámít.
A médiatörvény kimondja továbbá, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatásban és a közműsor-szolgáltatásban reklám csak műsorszámok - összetett műsorszámokban az egyes műsorszámok - között tehető közzé. A sport- és más olyan közvetítésekben, amelyekben természetes szünetek vannak, a reklám a részek között és a szünetekben közzétehető. Az MTV megjegyezte továbbá, hogy olimpiát csak a közszolgálati csatorna közvetíthet, így a téli olimpia közvetítése szinte közszolgálati feladat.
A négy évvel ezelőtti téli játékok közvetítéséhez nem kapcsolódott sem szponzori bevétel, sem olimpiai műsorkörnyezetben megjelenést kívánó hirdető partner reklámja. Idén azonban volt szponzori és műsorkörnyezetet igénylő hirdetői jelenlét, ami mindenképpen előrelépés. Sajnálatos módon a médiatörvény tehát nem teszi lehetővé, hogy bármilyen közvetítés költségeit az MTV Rt. reklámbevételből kitermelje. Hirdetői igény lenne rá, azonban nem lehet műsorba helyezni, mert az törvénysértés lenne.