Napi Online
Történetében először nyereséges a Viasat3
Történetében először zárt nyereséges negyedévet a Viasat3: a 2004 utolsó három hónapjában mért 8 millió svéd koronás üzemi vesztesége 2005-ben 1 millió koronás nyereségre változott.
A csatorna árbevétele az említett időszakban 33 millió korona lett (890 millió forint), szemben az egy évvel korábbi 16 millió koronával. A Viasat3 éves árbevétele szintén közel duplájára, 90 millió koronára nőtt (2,42 milliárd forint) a 2004-es 47 millió koronáról. (A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük az úgynevezett "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket is tartalmazzák.) Az éves üzemi veszteség is csökkent: az előző évi 44 millióról 16 millió koronára mérséklődött.
Az üzleti eredmények mellett a csatorna közönségaránya is jelentősen nőtt, olyan népszerű programoknak köszönhetően mint A helyszínelők vagy az UEFA Bajnokok Ligája, amelynek közvetítési jogait 2009-ig meghosszabbította a csatorna. A Viasat3 kereskedelmi közönségaránya 2005 negyedik negyedévében a 18-49 éves felnőtt lakosság körében a tavalyi év azonos időszakában elért 4,6 százalékról 5,4 százalékra nőtt. Éves szinten 22 százalékos növekedés tapasztalható, 2004-ben 4,5 százalékos, míg 2005-ben 5,5 százalékos kereskedelmi közönségarányt ért el a csatorna.
"A tavalyi év, különösen annak utolsó negyedéve bebizonyította, hogy általános szórakoztató csatornaként alapvetően kábeles lefedettséggel is sikeres a Viasat3 üzleti modellje, azáltal, hogy a nézőknek és a hirdetőknek az országos földi sugárzású tévéadókhoz képest alternatívát tud nyújtani. Ehhez egyebek mellett anyacégünk, az MTG biztos pénzügyi hátterére, a hirdetők és a kábelszolgáltatók bizalmára is volt szükség" - mondta Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója.
A csatorna árbevétele az említett időszakban 33 millió korona lett (890 millió forint), szemben az egy évvel korábbi 16 millió koronával. A Viasat3 éves árbevétele szintén közel duplájára, 90 millió koronára nőtt (2,42 milliárd forint) a 2004-es 47 millió koronáról. (A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük az úgynevezett "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket is tartalmazzák.) Az éves üzemi veszteség is csökkent: az előző évi 44 millióról 16 millió koronára mérséklődött.
Az üzleti eredmények mellett a csatorna közönségaránya is jelentősen nőtt, olyan népszerű programoknak köszönhetően mint A helyszínelők vagy az UEFA Bajnokok Ligája, amelynek közvetítési jogait 2009-ig meghosszabbította a csatorna. A Viasat3 kereskedelmi közönségaránya 2005 negyedik negyedévében a 18-49 éves felnőtt lakosság körében a tavalyi év azonos időszakában elért 4,6 százalékról 5,4 százalékra nőtt. Éves szinten 22 százalékos növekedés tapasztalható, 2004-ben 4,5 százalékos, míg 2005-ben 5,5 százalékos kereskedelmi közönségarányt ért el a csatorna.
"A tavalyi év, különösen annak utolsó negyedéve bebizonyította, hogy általános szórakoztató csatornaként alapvetően kábeles lefedettséggel is sikeres a Viasat3 üzleti modellje, azáltal, hogy a nézőknek és a hirdetőknek az országos földi sugárzású tévéadókhoz képest alternatívát tud nyújtani. Ehhez egyebek mellett anyacégünk, az MTG biztos pénzügyi hátterére, a hirdetők és a kábelszolgáltatók bizalmára is volt szükség" - mondta Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója.