Napi Online
Sorozatokból és vidámparkokból profitál a Disney
A Walt Disney tévésorozatai és vidámparkjai népszerűségének köszönhetően a december 31-én zárult első üzleti negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 7 százalékkal, 734 millió dollárra növelte nettó nyereségét.
Az ABC sikersorozatai és a vidámparkok népszerűsége sikeressé tette a Disney számára 2005 végét. Az árbevétel 2 százalékkal, 8,85 milliárd dollárra nőtt. Az eredményeket a tőzsde is elégedetten nyugtázta: a cég részvényárfolyama a zárás utáni kereskedésben 1,8 százalékkal emelkedett.A negyedév húzóágazata a televíziós hálózat volt, amely - mindenekelőtt az ABC sikeres sorozatainak, a Lostnak és a Grey's Anatomynak köszönhetően - 7 százalékkal, 606 millió dollárra növelte üzemi nyereségét.
Az egyesült államokbeli Disneylandek rekordszámú látogatót vonzottak, ami a divízió üzemi nyereségét az egy évvel korábbi másfélszeresére, 372 millió dollárra növelte. A tavalyi október-decemberi negyedév volt az első, amelynek eredményéhez a hongkongi vidámpark is hozzájárult.
A mozifilmek közül a Narnia krónikái aratta a legnagyobb sikert, a látogatók 649 millió dollárt hagytak a mozipénztárakban. (A folytatás 2007 decemberében kerül a mozikba Caspian herceg címmel.) Jól szerepelt a stúdió első önállóan elkészített animációs filmje, a Csodacsibe is, de a részleg üzemi nyeresége ennek ellenére 60 %-al visszaesett. Ebben azonban meghatározó volt, hogy 2004 kiemelkedő eredménnyel zárult, mivel olyan sikeres DVD-kkel jelentek meg a piacon, mint a Hihetetlen család vagy A nemzet aranya.
A Disney likviditása persze nemigen került veszélybe. A cég januárban jelentette be, hogy 7,4 milliárd dollárért megvásárolja a vele kezdettől fogva szoros kapcsolatban álló Pixar Animation Studios Inc.-et. A Disney-részvényekkel nyélbe ütött ügylet miatt a céges trezor csak átmenetileg ürül ki egy kicsit: a Disney a következő 12 hónap folyamán 5 milliárd dollár értékben tervez részvény-visszavásárlást. A bevételekhez körülbelül másfél milliárd dollárral járul hozzá az az ügylet is, amelynek keretében a Disney 22 ABC-rádióállomása beleolvad a Citadel Broadcasting Corp. hálózatába.
Az ABC sikersorozatai és a vidámparkok népszerűsége sikeressé tette a Disney számára 2005 végét. Az árbevétel 2 százalékkal, 8,85 milliárd dollárra nőtt. Az eredményeket a tőzsde is elégedetten nyugtázta: a cég részvényárfolyama a zárás utáni kereskedésben 1,8 százalékkal emelkedett.A negyedév húzóágazata a televíziós hálózat volt, amely - mindenekelőtt az ABC sikeres sorozatainak, a Lostnak és a Grey's Anatomynak köszönhetően - 7 százalékkal, 606 millió dollárra növelte üzemi nyereségét.
Az egyesült államokbeli Disneylandek rekordszámú látogatót vonzottak, ami a divízió üzemi nyereségét az egy évvel korábbi másfélszeresére, 372 millió dollárra növelte. A tavalyi október-decemberi negyedév volt az első, amelynek eredményéhez a hongkongi vidámpark is hozzájárult.
A mozifilmek közül a Narnia krónikái aratta a legnagyobb sikert, a látogatók 649 millió dollárt hagytak a mozipénztárakban. (A folytatás 2007 decemberében kerül a mozikba Caspian herceg címmel.) Jól szerepelt a stúdió első önállóan elkészített animációs filmje, a Csodacsibe is, de a részleg üzemi nyeresége ennek ellenére 60 %-al visszaesett. Ebben azonban meghatározó volt, hogy 2004 kiemelkedő eredménnyel zárult, mivel olyan sikeres DVD-kkel jelentek meg a piacon, mint a Hihetetlen család vagy A nemzet aranya.
A Disney likviditása persze nemigen került veszélybe. A cég januárban jelentette be, hogy 7,4 milliárd dollárért megvásárolja a vele kezdettől fogva szoros kapcsolatban álló Pixar Animation Studios Inc.-et. A Disney-részvényekkel nyélbe ütött ügylet miatt a céges trezor csak átmenetileg ürül ki egy kicsit: a Disney a következő 12 hónap folyamán 5 milliárd dollár értékben tervez részvény-visszavásárlást. A bevételekhez körülbelül másfél milliárd dollárral járul hozzá az az ügylet is, amelynek keretében a Disney 22 ABC-rádióállomása beleolvad a Citadel Broadcasting Corp. hálózatába.