Ötvös Tibor

Újabb feldolgozás Hollywoodból

A francia filmek mindig is kiválló táptalajt szolgáltattak Hollywoodnak, mikor ott éppen alkotói válságukat élték. Most újabb filmjük került Hollywood látószögébe.

A kis hazánkban e hónap 21-én DVD-n megjelent film története szerint egy pénzszállítók rablására "szakosodott" banda nyomába ered a párizsi rendőrség bűnmegelőzési nyomozó hivatalának vezetője és a készenléti alosztály parancsnoka. A nyomozás hamarosan kettejük versengésébe torkollik, hiszen az ügyet megoldó személye lesz az új rendőrfőnök.


Az amerikai verzió története a hírek szerint egy az egyben megegyezik majd az eredetivel. A különbség mindössze a helyszínben lesz: Párizst egy amerikai nagyváros váltja majd fel. De hogy melyik, azt még nem tudni.

A film főszerepére a legesélyesebbnek Robert De Niro tűnik. A feldolgozást ugyanis a színész produkciós cége, a Tribeca and Georgaris' Penn Station készíti el. A rendező helyét az Én, Pán Pétert és a hamarosan mozikba kerülő Maradj-ot készítő Marc Forster foglalta el.

Filmkritikánk a 36-ról

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CodeRed #9
    "De Niro, Pacino. Mindegyik tiszta amerikai ... :D"


    Senkisem állította az ellenkezőjét


    Mondj egy rossz francia színészt!Mert mndenhonan tudnék mondani de franciáktól 1 sem jut eszembe.És a jó színészek listája eléggé hosszú lenne....Amúgy az EURÓPAI (film) mozikultúrát erősen a franciák befolyásolták sokáig, elégg értékes műveket gyártva...pl ha teheted nézd meg egyszer a KALANDOROK c. Delon mozit...felejthetetlen élmény!


  • AnuluWork #8
    De Niro, Pacino. Mindegyik tiszta amerikai ... :D

    Az, hogy a francia színészek lennének a legjobbak, na az nem igaz.

    Ha már a régieket soroltad, akkor CSAK ITTHONI VISZONYLATBAN, vegyük mi is az 50-es 60-as éveket, azért voltak ilyenek nálunk, hogy:
    Pécsi Sándor, Latinovits Zoltán, Kálmán György, Ráday Imre, Várkonyi Zoltán, Latabár Kálmán, stb. Ezek csak a kedvenceim, és még ott vannak a hölgyek is. Szóval kicsit erős, hogy a franciáknak vannak/voltak a legjobb színészeik.
    Tény, hogy jók, de vannak hozzájuk hasonlók.

    Ennek ellenére jók a francia filmek. Korábban elég sok állami támogatást élveztek, de a Gaumont sem a régi mostanában. Viszont egyre több sponsort találnak, és pl. az Asterix filmek, az Ötödik elem, stb. trükkjeiből, díszleteiből látszódik, hogy egyre több pénzt ölnek a moziiparba.

    Forgatókönyv-írók meg mindenhol vannak jók. A gond ott kezdődik - Amerikába is főleg ez a baj -, hogy a stúdiók, producerek, sokszor feleslegesen szólnak bele olyan dolgokba, ami a film elbarmolásához vezet. Ilyen volt az Artúr király, a Mennyei királyság, stb. a közelmúltból. Míg pl. Cameron nem hagyta, hogy a Titanicba beleszóljanak, pedig ette a pénzt, és jó is lett, sikeres, meg minden. Megtérült. Viszont egy semmilyen rendező ritkán ugrálhat.
  • CodeRed #7
    De akár egy Lino Ventura film is többet ér 100 másik amcsi filmnél.Azért a legnagyobb szinészeik a franciáknak voltak.És ha megnézed a régi nagyokat, Gaben, Ventura rájössz hogy De Niro, Al Pacino kiktől is tanulta, utánozta a mozdulatokat, mimikákat.Majdnem az összes Ventura filmet láttam és amikor megnézek 1-1 színvonalas De Niro filmet néha mindjg olyan érzésem van mintha Venturát látnám.Olyan kísérteties a hasonlóság De Niro színjátszásában.
  • CodeRed #6
    Neeeeeem????Hát akkor nézz meg egy Delon vagy Belmondo filmet.És ha annyira nem tudnak filmet csinálni akkor miért tőlük koppintja Hollywood a legtöbb remake-t?Sokkal több eredeti ötlet van 1-1 francia filmben mint bármelyik másik Hollywood-i szemétben.
  • pedrohsi #5
    Jöttünk láttunk, visszamennénk:)
  • Inquisitor #4
    Ja igen, és Az egy Indián Párizsban is jobb volt az amcsi verzió, vagy a Kém aki szeret engem is, amiből a True Lies lett koppintva, igaz az utóbbi akciódúsabb volt ...
  • Inquisitor #3
    Legtöbb filmjük nem is sikerül, de ami igen, az 100x jobb mint a kliséhegy Hollywoodi szemét ...
    Gondolj bele, az elmúlt 5 évben szinte csak Remake és Képregényfeldolgozás ömlik ki a Hollywoodi puttonyból, néha egy egy független film az ami tényleg jó.

    Azért szerintem az Ötödik Elem, a Leon a profi, és Nikita is nagyon jó film volt! Kár, hogy Nikitát is feldolgozták az amcsik, jó f*s is lett.
  • vg #2
    Franciák nem tudnak filmet készíteni... Alárírom, néha jobb effekteket készítenek mint az amcsik, de ennyi.
  • DWz #1
    A filmben pont az a lenyeg, hogy Daniel _NEM_ akar rendorfonok lenni.