SG.hu

A streaming­szolgáltatók észre­vették, hogy túl sokan vannak a piacon

Hamarosan elérhetővé válik a Disney, Hulu és Max közös streaming csomagja - a Disney és a Warner Bros. Discovery ajánlata azt mutatja, hogy a rivális vállalatok együttműködésre kényszerülnek a bizonytalan szórakoztatóipari környezetben.

A szolidaritás ritka pillanata, hogy két szórakoztatóipari óriás összefogott, hogy megpróbálják rávenni a fogyasztókat, hogy ne mondják le a streaming-szolgáltatásokat. A Disney és a Warner Bros. Discovery bejelentette, hogy a nyáron elkezdik a Disney+, a Hulu és a Max streaming szolgáltatásaik közös csomagját kínálni, ami annak jele, hogy a riválisok egyre inkább hajlandóak összefogni, hogy szembeszálljanak a folyamatosan változó médiatérben. A cégek közölték, hogy a csomagot a három streamingplatform bármelyikén (a Disney tulajdonában van a Disney+ és a Hulu, a Warner Bros. Discoveryé a Max) meg lehet majd vásárolni, és lesz reklámmentes, valamint reklámokat tartalmazó változat is. A cégek nem közöltek árakat vagy indulási időpontot.

Mindhárom szolgáltatás reklámmentes változatának előfizetési díja az Egyesült Államokban jelenleg havi 48 dollár; a reklámokkal ellátott csomagok ára együttesen 25 dollár. A csomagban kínált ajánlat valószínűleg kevesebbe fog kerülni.

A médiaipari vezetők az elmúlt években sokat bosszankodtak, mert a nézők a rendkívül jövedelmező kábeltévé-csomagok helyett a streaming-szolgáltatások felé fordultak. A streamingre való átállás nehéz volt a vállalatok számára, mert rengeteg befektetéssel járt és nagyon erős a piaci verseny. A Disney például a héten jelentette be, hogy a Disney+ az elmúlt negyedévben először volt nyereséges, de a teljes streaming részleg így is veszteséges volt. A bizonytalanságot növeli, hogy a fogyasztók az elmúlt egy évben sokkal nagyobb hajlandóságot mutattak a streaming-szolgáltatások leépítésére, ami még inkább megnehezítette a tervezést. A cégek csökkentették a költségeket és a visszafogták a műsorok mennyiségét, hogy közelebb kerüljenek az érdemi nyereséghez.

A Disney bevezette a Disney+, a Hulu és az ESPN+ csomagját - a vállalat közlése szerint mindez eredményes lépés volt. A következő lépés a médiavállalatok streaming kínálatának harmonizálása, hogy a fogyasztókat kevésbé ösztönözzék a lemondásra. A Disney+, Hulu és Max ajánlat jelentős lépés ebbe az irányba. Joe Earley, a Disney Entertainment fogyasztói üzletágának elnöke azt mondta, hogy az „új partnerség az előfizetőket helyezi előtérbe”. JB Perrette, a Warner Bros. Discovery globális streaming egységének vezetője „erőteljes új útitervnek nevezte az iparág jövőjét illetően”. Februárban a Disney, a Warner Bros. Discovery és a Fox közölte, hogy közös vállalatot alapítanak, hogy létrehozzák a sportkínálatuknak szentelt streamingszolgáltatást. Ez várhatóan ősszel debütál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #10
    igen és az miért jo, ha sok ilyen szolgáltató van és mindegyik fizetős lesz ha nem akarsz reklámot vagy ha jobb minőségben akarod megnézni , hogy legalább a TV-n nativ felbontásban nézd?

    Az egész el lett ott rontva, hogy a netflix után szétváltak a studiok saját platformra. MErt maig csak a netflix volt, mindenki elöfizetett rá aki akart mert minden filmet megtalált egy helyen és nem kellett torrentezni meg hasonlok, de mostanában ha egy jobb sorozatot vagy filmet akarsz nézni akkor 5-6 streaming szolgáltatónál kell elöfizetned, ami igy már a havi fizetésedből elég nagy összeg csak azért ,hogy azt a néhány filmet megnézd amire van időd a munka mellett.
    Az meg megint macera, ha ide oda ugrálgatva ,hol ide hol oda fizetgetsz elö .

    ÉS eddig pont az volt a jo a streaming szolgáltatóknál, hogy nem keleltt a filmek alatt reklámot nézni, a hagyományos TV-ről ezért jőtt át sok ember, de most már megint oda jutunk, hogy a reklámokat megszakitják egy kis filmrészlettel.

    Már a YT-ot se tudod ugy nézni, hogy ne legyen reklám , arra is elö kell fizetni. zenét nem tudsz ugy hallgatni, hogy ne legyen reklám.

    ÉS nem nem akarok mindent ingyen, de ha fizetek valamiért akkor nem a reklámok nézéséért akarok fizetni.
    De továbbmegyek az egész internetet már elrontották a reklámokkal, mert ha elöfizetsz a mobilnetre akkor annak az adatmenyniségnek, jo ha a felét a tényleges tartalomra tudod forditani, mert a többit a reklámok videoi képei teszik ki és ezeket át se tudod ugrani néha és érdekes modon azokat nagy felbontásban egybol be tudja tölteni minden, de az adott tartalmat meg szaggatva alacsony felbontással ha nincs olyan térerőd.

    A legjobbb megoldás az lett volna, ha marad egy központi streaming platform, és a különbözö studiok, meg amolyan licence jogdijat kaptak volan a nézettség után. ugy is szinte pontosan megmondják ,hogy melyik filmet mennyien láttak akkor simán meg lehetne oldani, hogy melyik filmre mennyi néző jutott és az kihez tartozik .
    teszem fel 10k lenne havonta az elöfizetés és megnézek 3 filmet ami 3 különböző studio készitett akkor mindegyik kapna 3k-t a maradék ezres meg a streamer szolgáltatoé. igy mindenki megkapná ami jár neki és nem kerülne a fél havi fizetésbe ,hogy mindenhol elő legyek fizetve.
  • zetortraktor #9
    (arról nem is beszélve, hogy itthon is egyre több indul, csak sokan a negyedét sem ismerik ezeknek, van pár kábelszolgáltató, vannak realitysek, van horrorfilmes, magyar filmes, sportosak. a lényeg, hogy

    NINCS TÚLTELÍTVE A PIAC

    ez azért totálisan ostoba a kijelentés, mert a platformok tartalmai különböznek, mindenki olyasmivel csábít, ami csak náluk van. csak van ugye 4 ember az interneten, aki azt hiszi, hogy mindenre elő kell fizetni. nem. nem kell. mindenki előfizet egyre max kettőre, és azokkal örökre el van, a többi nem is érdekes számára. a sok platform csak azt jelenti, hogy nem 1-2-ből lehet választani, hanem sokkal nagyobb a szabadság.

    minél több a platform, annál jobb, annál szélesebb a választék. a kicsik is nagyon nyereségesek lehetnek, ha vonzó a kínálatuk.

    egy a hiány itthon, hogy még nincs sok ingyenes platform reklámokkal, de azoknak is eljön az ideje.
  • zetortraktor #8
    jézusom, hogy lehet valaki ennyire ostoba:((

    látszik, hogy nem érted. nem túltelített, és folyamatosan indulnak újabbak és újabbak, amerikában csak fizetős platfom több, mint 250 van és akkor az ingyenesekről nem is beszéltünk. arról van szó, hogy a stúdió streamingek rájöttek, hogy nem lehetnek nyereségesek, ha sok saját tartalmat állítanak elő.

    Ez a cikk sem arról szól, hogy bármit észrevettek, pont azt akarják, hogy ne egyre fizess elő, hanem három szolgáltatásra, csak kapsz rá kedvezmény.
  • Macropus Rufus #7
    "A streamingszolgáltatók észrevették, hogy túl sokan vannak a piacon"
    jé, hamar eljutott hozzájuk, hogy sikerült némileg túltelíteni a stream piacot.
  • Macropus Rufus #6
    mondjuk a Netflix esetén óránkét 4-5 per a reklám idő, ha jól olvastam. Viszont ehhez a csomaghoz rosszabb felbontás is jár ami azért sz@r. Vagy fizetek és nincs reklám + jó minőség van (min. fhd). Vagy nem fizetek annyit cserébe van reklám, de a minőség ugyan (fhd). De az, hogy szarabb minőség + reklám azért, hogy némileg kevesebb legyen a díj... ez nem annyira jó deal.

    "Fizetsz, hogy ne nézz reklámot. "
    ezt azért gondold újra. Gondolom szoktál moziba járni... és nem, nem a filmek reklámjaira gondoltam... ebből lett (többek közt) elegem és csináltam meg a saját házi mozimat.
  • kalapos01 #5
    Tudjuk, hogy hány perc reklám lesz, évek óta vannak reklámok a Netflixen, Disney+-on, HBO Maxon, és idén már az Amazonon is, szóval ez adott, annyi lesz, amennyi eddig is. (Lehet, hogy úgy érzed, hogy mossák az agyadat a reklámok, de szerintem a többség nincs így vele. Nem megnézni kell őket, hanem kivárni, és nem kell rettegni ilyesmitől, mert szimplán tájékoztatnak, olykor felhívják a figyelmedet, hogy létezik egy termék. Kismilliót látsz így is, rengeteg általad fogyasztott termék reklámmal jutott el a tudatodban, nem hiszem, hogy pánik rettegés kell, hogy eltöltsön ezektől, de akkora, hogy inkább nem is csinálod, azt amit szeretnél, csak azért, mert vagy 1-2 reklámot el kell tűrni érte, vagy fizetni.

    A fogyasztás eleve erről szól, hogy fizetsz. Fizetsz, hogy ne nézz reklámot. Csak a hamburger vagy a leves árában benne van, hogy nem kapsz reklámot előtte. Vagy mondhatom azt is, hogy az adott helyen pont reklámokat nézel, miközben fogyasztasz.)
  • barret #4
    Mióta van Jutub,a TV-ből monitor lett. Azt nézek,és akkor,amikor akarok. Nulla reklámmal megszakítva.
  • Supra-III #3
    Nem hiszem, hogy pár perc reklám lesz.
    De ettől függetlenül elvi problémám van a jelenséggel. Többek között ezért sem megyek moziba: az hogy filmelőzetes megy, még talán benne van a hangulatban, de ne fizessek már azért, hogy reklámot nézzek.
    Amúgy azt csinál mindenki, amit akar - én nem nézek reklámot pénzért (sem), ha nem éri meg a reklám mentes, inkább nem nézem. Mossák a tobbiek agyát, értük nem kár, belőlük sok van :-)
  • kalapos01 #2
    Amerikai vagy? Ez nem nekünk szól, egyébként meg semmi nem kötelező. A reklámokat az nézi, aki akarja, mert kevesebbet akar fizetni. Aki többet akar fizetni, az nem néz reklámokat. De nyilván sokaknak megéri pár ezer forintot 1-2 perc.

    Meg, ha van Disney+-od vagy Maxod, akkor ugyanannyit fogsz fizetni, mint eddig, nem kell előfizetned a másikra, ha nem akarsz. Ez annak van, akinek van mindkettő, és spórolna.
  • Supra-III #1
    9k HUF azért hogy reklámokat nézzek? Valami nagy baj van a világgal...