SG.hu
Úgy néz ki, bejött a Netflixnek a jelszómegosztás elleni fellépés
Vége az ingyenebédnek, nagyon megugrott a regisztrációk száma. Több tizmillió új fizető felhasználóra számít a streaming-platform.
A Netflix a telítődő streaming piacon és a nehéz gazdasági helyzetben új módszereket keresve a pénzszerzésre szabályozni kezdte a fiókok jelszavainak megosztását a barátokkal és a családdal. Ez drasztikus fordulat egy olyan cégnél, amely korábban még úgy reklámozta magát, miszerint "a szerelem a jelszó megosztása". A streaming óriás május 23-án léptette életbe a szigorítást, és most jöttek meg az első amerikai adatok, amiből következtetni lehet az eredményre.
Úgy tűnik, a cég számításai kifizetődni látszanak, mivel a vállalat május 26-án és május 27-én is közel 100 000 új regisztrációnak örülhetett. Ez a kiugrás meghaladja a 2020 márciusi és áprilisi, a COVID-19-zárlatok idején tapasztalt szinteket is. És ez valószínűleg még csak csepp a tengerben, mert a Netflix száznál több országban módosította a szabályzatot. A cég becslései szerint több mint 100 millió háztartás adta meg a bejelentkezési adatait harmadik félnek, olyanoknak, akik nem a számlatulajdonos otthonában élnek. Az új szabályok értelmében az amerikai felhasználók havi 8 dolláros felár ellenében adhatnak hozzá egy új tagot.
Az új előfizetők napi grafikonja - a 2020 tavaszi járványnál nagyobb a mostani ugrás
Az átlagos Netflix-feliratkozások száma 73 000 volt az első héten, ami 102%-os növekedést jelent a korábbi 60 napos átlaghoz képest. A lemondások is nőttek, 25,6%-kal az előző 60 napos időszakhoz képest. Ennek okai feldühödött fogyasztók lehettek, akiket a "CancelNetflix" hashtagra keresve lehet megtalálni a Twitteren. A hír hatására a vállalat részvényei 2,3%-kal 419 dollárra emelkedtek a tőzsdén. A friss adatok azt sugallják, hogy a negatív hatások talán nem lesznek olyan szörnyűek, mint ahogy azt egyesek előre jelezték. A Jefferies elemzőinek nemrégiben készült felmérése szerint a jelszókölcsönzők 62%-a azt mondta, hogy inkább abbahagyja a Netflix használatát, minthogy saját fiókot fizessen. De a fogyasztók közismerten hajlamosak arra, hogy a felmérésekben túlbecsüljék a szolgáltatások felmondására való hajlandóságukat, ygy nem lenne meglepő, ha sokan visszatérnének később a Netflixhez.
"Minden piacon számítunk a felmondások növekedésére a fizetős megosztás bevezetésekor, ami hatással lesz van a rövid távú taglétszám-növekedésre" - írta a Netflix a januárban közzétett negyedik negyedéves eredményében. "De ahogy a háztartások elkezdik aktiválni saját önálló fiókjaikat, és további tagi fiókokat rendelnek magukhoz, várhatóan javulni fog az összbevétel, és ez a célunk a változtatással." A Netflix nemrég egy alacsonyabb árú, reklámokkal támogatott szintet is bevezetett az Egyesült Államokban, ami segíthet az előfizetői veszteségek mérséklésében.
A Netflix a telítődő streaming piacon és a nehéz gazdasági helyzetben új módszereket keresve a pénzszerzésre szabályozni kezdte a fiókok jelszavainak megosztását a barátokkal és a családdal. Ez drasztikus fordulat egy olyan cégnél, amely korábban még úgy reklámozta magát, miszerint "a szerelem a jelszó megosztása". A streaming óriás május 23-án léptette életbe a szigorítást, és most jöttek meg az első amerikai adatok, amiből következtetni lehet az eredményre.
Úgy tűnik, a cég számításai kifizetődni látszanak, mivel a vállalat május 26-án és május 27-én is közel 100 000 új regisztrációnak örülhetett. Ez a kiugrás meghaladja a 2020 márciusi és áprilisi, a COVID-19-zárlatok idején tapasztalt szinteket is. És ez valószínűleg még csak csepp a tengerben, mert a Netflix száznál több országban módosította a szabályzatot. A cég becslései szerint több mint 100 millió háztartás adta meg a bejelentkezési adatait harmadik félnek, olyanoknak, akik nem a számlatulajdonos otthonában élnek. Az új szabályok értelmében az amerikai felhasználók havi 8 dolláros felár ellenében adhatnak hozzá egy új tagot.
Az új előfizetők napi grafikonja - a 2020 tavaszi járványnál nagyobb a mostani ugrás
Az átlagos Netflix-feliratkozások száma 73 000 volt az első héten, ami 102%-os növekedést jelent a korábbi 60 napos átlaghoz képest. A lemondások is nőttek, 25,6%-kal az előző 60 napos időszakhoz képest. Ennek okai feldühödött fogyasztók lehettek, akiket a "CancelNetflix" hashtagra keresve lehet megtalálni a Twitteren. A hír hatására a vállalat részvényei 2,3%-kal 419 dollárra emelkedtek a tőzsdén. A friss adatok azt sugallják, hogy a negatív hatások talán nem lesznek olyan szörnyűek, mint ahogy azt egyesek előre jelezték. A Jefferies elemzőinek nemrégiben készült felmérése szerint a jelszókölcsönzők 62%-a azt mondta, hogy inkább abbahagyja a Netflix használatát, minthogy saját fiókot fizessen. De a fogyasztók közismerten hajlamosak arra, hogy a felmérésekben túlbecsüljék a szolgáltatások felmondására való hajlandóságukat, ygy nem lenne meglepő, ha sokan visszatérnének később a Netflixhez.
"Minden piacon számítunk a felmondások növekedésére a fizetős megosztás bevezetésekor, ami hatással lesz van a rövid távú taglétszám-növekedésre" - írta a Netflix a januárban közzétett negyedik negyedéves eredményében. "De ahogy a háztartások elkezdik aktiválni saját önálló fiókjaikat, és további tagi fiókokat rendelnek magukhoz, várhatóan javulni fog az összbevétel, és ez a célunk a változtatással." A Netflix nemrég egy alacsonyabb árú, reklámokkal támogatott szintet is bevezetett az Egyesült Államokban, ami segíthet az előfizetői veszteségek mérséklésében.