SG.hu
Közös sport streaming-platformot hoz létre a Disney, a Fox, a Warner és a Discovery
A Fox, a Walt Disney, az ESPN és a Warner Bros Discovery közölte, hogy még az ősszel elindítanak egy sport streaming szolgáltatást, hogy meghódítsák a fiatalabb nézőket, akik már nem kapcsolják be a televíziót.
A médiavállalatok közös cége a profi és egyetemi sportjogok széles portfólióját fogja sugározni, amely a National Football League-et, a National Basketball Associationt, a Major League Baseballt, a FIFA világbajnokságot és az egyetemi versenyeket foglalja magában. A még meg nem nevezett szolgáltatás egy mindenre kiterjedő programcsomagot kínálna, amely magában foglalná a televíziós csatornákat, például az ESPN-t, a TNT-t és az FS1-et, valamint a streamelt sporttartalmakat. Az előfizetők a Disney+, a Hulu vagy a Max streaming csomagjának részeként is előfizethetnének rá. "Ez azt jelenti, hogy az ESPN csatornák teljes kínálata elérhető lesz a fogyasztók számára más vezető sportprogramok mellett" - mondta Bob Iger, a Disney vezérigazgatója.
A vállalkozás azt a több tízmillió háztartást célozza meg, amely fizet a nagysebességű internet-hozzáférésért, de nem fizet televíziócsatornákért. A teljes körű digitális sportkínálat valószínűleg az Amazon, az Apple és a Roku számára is vonzó lesz, amelyek fogyasztók milliói számára gyűjtik össze a streaming videókat. "Ez egy okos védekező lépés, amely hatalmas potenciális előnyökkel járhat" - mondta Bernard Gershon, a Disney korábbi vezetője. Az indítás egy olyan időszakban történik, amikor a kábeltelevízió továbbra előfizetőket veszít.
"Az élő sport továbbra is erős közönségvonzó erőt jelent, akár a televízióban, akár az interneten, ahogy azt az NBCUniversal Peacock a múlt hónapban az NFL AFC rájátszásának élő közvetítésével bizonyította" - mondta. Ennek a közönségnek azonban komoly ára van, a jelentések szerint 110 milliárd dollárba kerülnek az NFL médiajogai. "Találjuk ki, hogyan oszthatnánk meg a jogok emelkedő költségeit" - magyarázta Gershon a lehetséges üzlet logikáját. "És hozzunk létre egy olyan platformot, amelyet az emberek a sportágak széles skálájáért fognak felkeresni, és fogjuk meg a nyereség egy részét."
A vezérigazgatók már egy ideje tárgyalnak az együttműködésről. A partnerek úgy tekintenek erre a sportközpontú szolgáltatásra, mint amely nagyobb választékot biztosít a fogyasztóknak, de nem helyettesíti a Disney zászlóshajóját, az ESPN televíziós csatornát vagy a Fox FS1-et, amelyek már most is elérik a sportrajongók lelkes csoportját a televízióban. "Hiszünk abban, hogy a szolgáltatás a hagyományos sugárzással el nem ért szenvedélyes rajongóknak egy helyen kínálja majd elképesztő sporttartalmak sokaságát" - mondta Lachlan Murdoch, a Fox vezérigazgatója. Az új egység a három médiavállalat közös tulajdonában lesz, amelyek egyenlő arányban lesznek képviselve az igazgatótanácsban, és megállapodnak abban, hogy nem kizárólagos alapon licencelik sporttartalmaikat. Az új egységet egy független vezetői csapat fogja működtetni.
A sportközpontú szolgáltatás annak felismerését jelzi, hogy a sportnak a hagyományos televíziózáson kívül is nagy piaca van. Ez a platform ezt a lehetőséget hivatott kihasználni, emellett egy újabb lehetőséget biztosít e médiavállalatok számára az egyre költségesebbé váló sportjogok pénzzé tételére. "Ez az új sportszolgáltatás jól példázza, hogy iparágként képesek vagyunk az innovációra, és a fogyasztóknak nagyobb választékot, élvezetet és értéket nyújtunk" - mondta David Zaslav, a Warner Bros Discovery vezérigazgatója. Tavaly év elején Iger azt sugallta, hogy a Walt Disney meg akarja tartani az ESPN-t, és stratégiai partnereket és befektetőket fog keresni, miközben a hálózat online növekedésére törekszik.
A médiavállalatok közös cége a profi és egyetemi sportjogok széles portfólióját fogja sugározni, amely a National Football League-et, a National Basketball Associationt, a Major League Baseballt, a FIFA világbajnokságot és az egyetemi versenyeket foglalja magában. A még meg nem nevezett szolgáltatás egy mindenre kiterjedő programcsomagot kínálna, amely magában foglalná a televíziós csatornákat, például az ESPN-t, a TNT-t és az FS1-et, valamint a streamelt sporttartalmakat. Az előfizetők a Disney+, a Hulu vagy a Max streaming csomagjának részeként is előfizethetnének rá. "Ez azt jelenti, hogy az ESPN csatornák teljes kínálata elérhető lesz a fogyasztók számára más vezető sportprogramok mellett" - mondta Bob Iger, a Disney vezérigazgatója.
A vállalkozás azt a több tízmillió háztartást célozza meg, amely fizet a nagysebességű internet-hozzáférésért, de nem fizet televíziócsatornákért. A teljes körű digitális sportkínálat valószínűleg az Amazon, az Apple és a Roku számára is vonzó lesz, amelyek fogyasztók milliói számára gyűjtik össze a streaming videókat. "Ez egy okos védekező lépés, amely hatalmas potenciális előnyökkel járhat" - mondta Bernard Gershon, a Disney korábbi vezetője. Az indítás egy olyan időszakban történik, amikor a kábeltelevízió továbbra előfizetőket veszít.
"Az élő sport továbbra is erős közönségvonzó erőt jelent, akár a televízióban, akár az interneten, ahogy azt az NBCUniversal Peacock a múlt hónapban az NFL AFC rájátszásának élő közvetítésével bizonyította" - mondta. Ennek a közönségnek azonban komoly ára van, a jelentések szerint 110 milliárd dollárba kerülnek az NFL médiajogai. "Találjuk ki, hogyan oszthatnánk meg a jogok emelkedő költségeit" - magyarázta Gershon a lehetséges üzlet logikáját. "És hozzunk létre egy olyan platformot, amelyet az emberek a sportágak széles skálájáért fognak felkeresni, és fogjuk meg a nyereség egy részét."
A vezérigazgatók már egy ideje tárgyalnak az együttműködésről. A partnerek úgy tekintenek erre a sportközpontú szolgáltatásra, mint amely nagyobb választékot biztosít a fogyasztóknak, de nem helyettesíti a Disney zászlóshajóját, az ESPN televíziós csatornát vagy a Fox FS1-et, amelyek már most is elérik a sportrajongók lelkes csoportját a televízióban. "Hiszünk abban, hogy a szolgáltatás a hagyományos sugárzással el nem ért szenvedélyes rajongóknak egy helyen kínálja majd elképesztő sporttartalmak sokaságát" - mondta Lachlan Murdoch, a Fox vezérigazgatója. Az új egység a három médiavállalat közös tulajdonában lesz, amelyek egyenlő arányban lesznek képviselve az igazgatótanácsban, és megállapodnak abban, hogy nem kizárólagos alapon licencelik sporttartalmaikat. Az új egységet egy független vezetői csapat fogja működtetni.
A sportközpontú szolgáltatás annak felismerését jelzi, hogy a sportnak a hagyományos televíziózáson kívül is nagy piaca van. Ez a platform ezt a lehetőséget hivatott kihasználni, emellett egy újabb lehetőséget biztosít e médiavállalatok számára az egyre költségesebbé váló sportjogok pénzzé tételére. "Ez az új sportszolgáltatás jól példázza, hogy iparágként képesek vagyunk az innovációra, és a fogyasztóknak nagyobb választékot, élvezetet és értéket nyújtunk" - mondta David Zaslav, a Warner Bros Discovery vezérigazgatója. Tavaly év elején Iger azt sugallta, hogy a Walt Disney meg akarja tartani az ESPN-t, és stratégiai partnereket és befektetőket fog keresni, miközben a hálózat online növekedésére törekszik.