SG.hu

Közös sport streaming-platformot hoz létre a Disney, a Fox, a Warner és a Discovery

A Fox, a Walt Disney, az ESPN és a Warner Bros Discovery közölte, hogy még az ősszel elindítanak egy sport streaming szolgáltatást, hogy meghódítsák a fiatalabb nézőket, akik már nem kapcsolják be a televíziót.

A médiavállalatok közös cége a profi és egyetemi sportjogok széles portfólióját fogja sugározni, amely a National Football League-et, a National Basketball Associationt, a Major League Baseballt, a FIFA világbajnokságot és az egyetemi versenyeket foglalja magában. A még meg nem nevezett szolgáltatás egy mindenre kiterjedő programcsomagot kínálna, amely magában foglalná a televíziós csatornákat, például az ESPN-t, a TNT-t és az FS1-et, valamint a streamelt sporttartalmakat. Az előfizetők a Disney+, a Hulu vagy a Max streaming csomagjának részeként is előfizethetnének rá. "Ez azt jelenti, hogy az ESPN csatornák teljes kínálata elérhető lesz a fogyasztók számára más vezető sportprogramok mellett" - mondta Bob Iger, a Disney vezérigazgatója.

A vállalkozás azt a több tízmillió háztartást célozza meg, amely fizet a nagysebességű internet-hozzáférésért, de nem fizet televíziócsatornákért. A teljes körű digitális sportkínálat valószínűleg az Amazon, az Apple és a Roku számára is vonzó lesz, amelyek fogyasztók milliói számára gyűjtik össze a streaming videókat. "Ez egy okos védekező lépés, amely hatalmas potenciális előnyökkel járhat" - mondta Bernard Gershon, a Disney korábbi vezetője. Az indítás egy olyan időszakban történik, amikor a kábeltelevízió továbbra előfizetőket veszít.

"Az élő sport továbbra is erős közönségvonzó erőt jelent, akár a televízióban, akár az interneten, ahogy azt az NBCUniversal Peacock a múlt hónapban az NFL AFC rájátszásának élő közvetítésével bizonyította" - mondta. Ennek a közönségnek azonban komoly ára van, a jelentések szerint 110 milliárd dollárba kerülnek az NFL médiajogai. "Találjuk ki, hogyan oszthatnánk meg a jogok emelkedő költségeit" - magyarázta Gershon a lehetséges üzlet logikáját. "És hozzunk létre egy olyan platformot, amelyet az emberek a sportágak széles skálájáért fognak felkeresni, és fogjuk meg a nyereség egy részét."


A vezérigazgatók már egy ideje tárgyalnak az együttműködésről. A partnerek úgy tekintenek erre a sportközpontú szolgáltatásra, mint amely nagyobb választékot biztosít a fogyasztóknak, de nem helyettesíti a Disney zászlóshajóját, az ESPN televíziós csatornát vagy a Fox FS1-et, amelyek már most is elérik a sportrajongók lelkes csoportját a televízióban. "Hiszünk abban, hogy a szolgáltatás a hagyományos sugárzással el nem ért szenvedélyes rajongóknak egy helyen kínálja majd elképesztő sporttartalmak sokaságát" - mondta Lachlan Murdoch, a Fox vezérigazgatója. Az új egység a három médiavállalat közös tulajdonában lesz, amelyek egyenlő arányban lesznek képviselve az igazgatótanácsban, és megállapodnak abban, hogy nem kizárólagos alapon licencelik sporttartalmaikat. Az új egységet egy független vezetői csapat fogja működtetni.

A sportközpontú szolgáltatás annak felismerését jelzi, hogy a sportnak a hagyományos televíziózáson kívül is nagy piaca van. Ez a platform ezt a lehetőséget hivatott kihasználni, emellett egy újabb lehetőséget biztosít e médiavállalatok számára az egyre költségesebbé váló sportjogok pénzzé tételére. "Ez az új sportszolgáltatás jól példázza, hogy iparágként képesek vagyunk az innovációra, és a fogyasztóknak nagyobb választékot, élvezetet és értéket nyújtunk" - mondta David Zaslav, a Warner Bros Discovery vezérigazgatója. Tavaly év elején Iger azt sugallta, hogy a Walt Disney meg akarja tartani az ESPN-t, és stratégiai partnereket és befektetőket fog keresni, miközben a hálózat online növekedésére törekszik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #2
    "miért hír nekünk"
    Hát Tencent-es hírek is vannak néha, az se érint minket közvetlenül.

    Közvetetten meg hatással lesz ránk, meg a trendekre.
    Mindenkit zavar, hogy a zene remekül működik. Az embernek van egy Spotify VAGY Apple Music VAGY Yt music accountja, és fent van rajta "minden". Minden amit ő hallgatni akar, mert körbe van minden licencelve.

    Ez egy lépés lehet a hasonló streaming felé is. Jó, egyelőre csak sport. Aztán meglátjuk.
  • kalapos01 #1
    Határozottan vicces hír így, hogy nem szerepel benne, hogy "Amerika", "USA" vagy "Egyesült Államok"

    Ez kit érdekel? Mármint nem azért, mert végső kétségbeesésükben csinálnak egy új Hulut, ami ugye pont 2023-ban pusztult el azzal, hogy előbb mindenkit kivásároltak belőle, majd beolvasztják a Disney+-ba, hanem azért, mert miért hír nekünk, hogy lesz valami sportos platform Amerikába, amit mi nem érhetünk el?
    Utoljára szerkesztette: kalapos01, 2024.02.08. 10:30:46