Szekeres Viktor
A legnagyobb amerikai mozilánc nem fogja vetíteni a Universal-filmeket
Az AMC-nek nem tetszik a Universal új stratégiája.
Tegnap derült ki, hogy a Universal stúdió egy idei premierje, a premium video on demand kiadott Trollok 2 majdnem 100 millió dollár bevételt ért el Amerikában a mozik kihagyásával, és a stúdió elkezdett kacérkodni annak gondolatával, hogy más filmek esetében is járható út lehet ez a stratégia. Ez pedig nem vette ki jól magát az AMC moziláncnál, mely közleményben jelezte is gyorsan, hogy a jövőben nem fog otthon adni a Universal-filmek vetítésének. Ez ezer amerikai mozit és jó pár Amerikán kívülit jelent.
Erre válaszul a Universal közölte, hogy a PVOD formátum használata nem jelenti azt náluk, hogy kihagynák a mozis forgalmazást filmjeikkel, vagy hogy rögtön lakossági forgalmazásba is kerülnének azok a mozis premierrel párhuzamosan. És, hogy minden mozilánccal külön fognak tárgyalni a lehetőségekről, és bíznak abban, hogy kapcsolatuk az AMC-vel még bőven helyreállítható, hogy csak félreértésről van szó, amikor az AMC aggódik az "only in theatres" minőségi címkéről való leválásról.
Tegnap derült ki, hogy a Universal stúdió egy idei premierje, a premium video on demand kiadott Trollok 2 majdnem 100 millió dollár bevételt ért el Amerikában a mozik kihagyásával, és a stúdió elkezdett kacérkodni annak gondolatával, hogy más filmek esetében is járható út lehet ez a stratégia. Ez pedig nem vette ki jól magát az AMC moziláncnál, mely közleményben jelezte is gyorsan, hogy a jövőben nem fog otthon adni a Universal-filmek vetítésének. Ez ezer amerikai mozit és jó pár Amerikán kívülit jelent.
Erre válaszul a Universal közölte, hogy a PVOD formátum használata nem jelenti azt náluk, hogy kihagynák a mozis forgalmazást filmjeikkel, vagy hogy rögtön lakossági forgalmazásba is kerülnének azok a mozis premierrel párhuzamosan. És, hogy minden mozilánccal külön fognak tárgyalni a lehetőségekről, és bíznak abban, hogy kapcsolatuk az AMC-vel még bőven helyreállítható, hogy csak félreértésről van szó, amikor az AMC aggódik az "only in theatres" minőségi címkéről való leválásról.