Szekeres Viktor
A Marvel kapitány is inkább a férfiakat érdekelte
Meglepetésre a Marvel kapitány nem mozgósította annyira a női nézőket.
Az, hogy a szuperhős filmek sokkal diverzebbek manapság, a gyártó stúdiók számára természetesen magasabb bevételt jelentenek, hiszen újabb, korábban marginálisabbnak tartott szegmenseit mozgósítják a nézőknek - nem véletlen, hogy Amerikában Az ébredő Erő és az Avatar mögött minden idők harmadik legsikeresebb filmje lett a Fekete Párduc (még a Bosszúállók 3-at is lenyomva), mint ahogy az sem, hogy a Csodanő bevételei közelébe sem tudott érni másik, újkori DC-s képregény-adaptáció, mindössze két Nolan-féle Denevérember-mozi előzi meg.
És miközben egyes szegmensekben megnő az érdeklődés ezen filmek iránt, a többiben természetesen nem esik vissza. Mindez nem csak a bevételeken látszik, hanem a közönség összetételén is, hiszen míg a szuperhősös képregényfilmek esetében 55-60% a férfi nézők aránya Amerikában (csak onnan vannak mért adatok), addig például a Wonder Womant több nő látta (52%), mint férfi - és nem azért, mert kevesebb férfi nézte meg, hiszen a bevételből is kiderül, hogy mindkét nem képviselői körében nőtt a nézőszám, csak épp a nők között sokkal nagyobb mértékben.
Az Amerikában hétvégén bemutatott Marvel kapitányt is sokkal többen nézték meg a nyitóhétvégén, mint a Hangya 2-t, a Deadpool 2-t, a Thor 3-at vagy a Venomot, azonban érdekes módon a növekményhez ezúttal nem a női nézők járultak hozzá jobban, hanem a férfiak. A filmet mindössze 45%-ban választották a nők, épp úgy, mint a Fekete Párducot vagy a Hangya 2-t, ami ugyan még így is a legalacsonyabb nemek közti különbség a Marvel--filmek esetében, azonban bőven elmarad a Csodanő arányaitól.
Az, hogy a szuperhős filmek sokkal diverzebbek manapság, a gyártó stúdiók számára természetesen magasabb bevételt jelentenek, hiszen újabb, korábban marginálisabbnak tartott szegmenseit mozgósítják a nézőknek - nem véletlen, hogy Amerikában Az ébredő Erő és az Avatar mögött minden idők harmadik legsikeresebb filmje lett a Fekete Párduc (még a Bosszúállók 3-at is lenyomva), mint ahogy az sem, hogy a Csodanő bevételei közelébe sem tudott érni másik, újkori DC-s képregény-adaptáció, mindössze két Nolan-féle Denevérember-mozi előzi meg.
És miközben egyes szegmensekben megnő az érdeklődés ezen filmek iránt, a többiben természetesen nem esik vissza. Mindez nem csak a bevételeken látszik, hanem a közönség összetételén is, hiszen míg a szuperhősös képregényfilmek esetében 55-60% a férfi nézők aránya Amerikában (csak onnan vannak mért adatok), addig például a Wonder Womant több nő látta (52%), mint férfi - és nem azért, mert kevesebb férfi nézte meg, hiszen a bevételből is kiderül, hogy mindkét nem képviselői körében nőtt a nézőszám, csak épp a nők között sokkal nagyobb mértékben.
Az Amerikában hétvégén bemutatott Marvel kapitányt is sokkal többen nézték meg a nyitóhétvégén, mint a Hangya 2-t, a Deadpool 2-t, a Thor 3-at vagy a Venomot, azonban érdekes módon a növekményhez ezúttal nem a női nézők járultak hozzá jobban, hanem a férfiak. A filmet mindössze 45%-ban választották a nők, épp úgy, mint a Fekete Párducot vagy a Hangya 2-t, ami ugyan még így is a legalacsonyabb nemek közti különbség a Marvel--filmek esetében, azonban bőven elmarad a Csodanő arányaitól.