Szekeres Viktor
Februárban négyszer vagy ötször biztosan moziba kell mennünk
Négy roppant erős film, valamint a remélhetőleg jól sikerült Deadpool mellett nem sok mindent hoz számunkra a mozis február.
Hányszor voltál moziban januárban?
Február négy mozis hetet, négy csokor filmpremiert tartogat számunkra. Az első mozis hét most, negyedikén kezdődött, csupa A és B kezdőbetűs filmmel, szám szerint hattal. Kettő közülük Oscar-várományos: az egyik az ír bevándorlós, 50-es években játszódó Brooklyn (Brooklyn), a másik pedig az A nagy dobás (The Big Short), ami egy remekül sikerült pénzügyi machinációs film. Ezek mellett közönségfilmnek érkezik, igaz csak egy bizonyos réteget fog érdekelni A fekete ötven árnyalata (Fifty Shades of Black) című szadomazo paródiafilm, valamint A fiú (The Boy) című horror, aminek csúszott a premierje, mi már múlt hónapban írtunk róla. A maradék két újdonság egyike gyerekeknek szól, ez a Barbie: Titkos ügynökök (Barbie: Spy Squad), míg a másik, A boldogság titka (El misterio de la felicidad) egy argentin romantikus komédia lesz, melyben egy férfinak eltűnik egy barátja, s annak feleségével indul keresésére.
Férfiak és csirkék
Tizenegyedikétől az éppen soros Oscar-jelölt premier a Carol (Carol) lesz, ami ugyancsak az ötvenes években játszódik, és két nő barátságáról szól. Kommersz fronton pedig a sokak által várt képregény-adaptáció, a Deadpool (Deadpool) tarolhat, legalábbis, ha a netes hájp alapján lehet következtetéseket levonni. Valentin-nap környékén természetes hollywoodi romkomot is muszáj adnia a moziknak, a Hogyan legyünk szinglik (How to Be Single) több ismert színésznő köré emel egy filmet, melynek fókuszában természetesen a szerelem és a párkapcsolatok lesznek.
Ugyanezen a héten érkezik az év legrosszabb kritikáit kapó amerikai filmje, a Norm, az északi (Norm of the North) című jegesmedvés animáció (Rob Schneiderre nagyon rájár a rúd, még akkor is, ha nem látszik), egy olasz komédia, a Szűkölő kamaszkor (I dolori del giovane Edo), mely egy fitymaszűkülete miatt szenvedő srácról szól, valamint az Egy szobalány naplója (Journal d'une femme de chambre), mely francia filmben Léa Seydoux egy kiszolgáltatott cselédet játszik. A végére egy fura bemutató maradt: A pince (Im Keller) egy osztrák dokumentumfilm, ami megmutatja, mi minden folyik Ausztria pincéiben (Ulrich Seidl titkos szenvedélyeket ígér!)
Spotlight - Egy nyomozás részletei
Február tizennyolcadikára meglepő módon nem maradt nagy formátumú premier. A heti Oscar-filmet persze megkapjuk, ezúttal Tom McCarthytól a Spotlight - Egy nyomozás részletei (Spotlight) az - a film oknyomozó újságírókról szól. Emellett viszont csak egy orosz animációs folytatás, a Hókirálynő 2. (Sznezsnaja koroleva 2: Sznezsnyij korol) érkezik, valamint egy jópofa és kötelező dán-német fekete komédia, a Férfiak és csirkék (Mænd & høns) Mads Mikkelsennel (ebben két testvér kideríti, hogy nem is az az apjuk, akit annak hittek), az olasz Barátság extrák nélkül (Una donna per amica), ami egy férfi-nő barátságról és annak buktatóiról szól, valamint A művészet templomai - Milánói Scala, a csodák palotája (Teatro alla Scala. The Temple of Wonders) a dokumentumfilmek kedvelőinek.
A pince
25-e jelzi a hónap utolsó mozis hetének kezdetét. Ekkorra az Oscaros filmeket már kipipálhatjuk, jöhetnek a normál hollywoodi premierek is. Mint például az Ave, Cézár! (Hail Caesar!) a Coen-testvérektől, ami kosztümös-filmes móka lesz Hollywood aranykorából, illetve az Egyiptom istenei (Gods of Egypt) ami kosztümös, ókori akciós..., nos, nem móka lesz. A két nagy film mellé most tényleg csak nagyon rétegpremierek fértek: a Kísértetvadászok jeges nyomon (Gespensterjäger) egy osztrák családi mozi, a Szeleburdi svéd család síel (Sune i fjällen) egy svéd családi mozi, a Mennyit ér egy ember? (La loi du marché) francia film egy munkanélküli apáról és értelmi fogyatékos fiáról, a Pasolini (Pasolini) Abel Ferrara életrajzi drámája a híres filmrendezőről Willem Defoe főszereplésével, a A Zarándok - Paulo Coelho legjobb története (Não Pare na Pista: A Melhor História de Paulo Coelho) a híres íróról szóló életrajzi film Brazíliából, míg a Test (Cialo) egy elég jól díjazott lengyel dráma egy ügyvéd anorexiás lányáról és annak pszichiáteréről
Carol
A Deadpoolon kívül melyik februári hazai mozis premier érdekel legjobban?
Márciusban búcsút inthetünk a díjszezonnak, és várhatjuk a nagyobb közönségfilmeket, többek között érkezik a Támadás a Fehér ház ellen, A beavatott, a Kung Fu Panda, a Bazi nagy görög lagzi, a Zoolander és Az acélember történetének folytatása is. Aki pedig amiatt sírna, hogy csak folytatásfilmeket nézhet meg, azt megnyugtatnánk azzal, hogy minimum tíz eredeti filmre is be lehet fizetni a tavasz első havában.
Tizenegyedikétől az éppen soros Oscar-jelölt premier a Carol (Carol) lesz, ami ugyancsak az ötvenes években játszódik, és két nő barátságáról szól. Kommersz fronton pedig a sokak által várt képregény-adaptáció, a Deadpool (Deadpool) tarolhat, legalábbis, ha a netes hájp alapján lehet következtetéseket levonni. Valentin-nap környékén természetes hollywoodi romkomot is muszáj adnia a moziknak, a Hogyan legyünk szinglik (How to Be Single) több ismert színésznő köré emel egy filmet, melynek fókuszában természetesen a szerelem és a párkapcsolatok lesznek.
Ugyanezen a héten érkezik az év legrosszabb kritikáit kapó amerikai filmje, a Norm, az északi (Norm of the North) című jegesmedvés animáció (Rob Schneiderre nagyon rájár a rúd, még akkor is, ha nem látszik), egy olasz komédia, a Szűkölő kamaszkor (I dolori del giovane Edo), mely egy fitymaszűkülete miatt szenvedő srácról szól, valamint az Egy szobalány naplója (Journal d'une femme de chambre), mely francia filmben Léa Seydoux egy kiszolgáltatott cselédet játszik. A végére egy fura bemutató maradt: A pince (Im Keller) egy osztrák dokumentumfilm, ami megmutatja, mi minden folyik Ausztria pincéiben (Ulrich Seidl titkos szenvedélyeket ígér!)
Február tizennyolcadikára meglepő módon nem maradt nagy formátumú premier. A heti Oscar-filmet persze megkapjuk, ezúttal Tom McCarthytól a Spotlight - Egy nyomozás részletei (Spotlight) az - a film oknyomozó újságírókról szól. Emellett viszont csak egy orosz animációs folytatás, a Hókirálynő 2. (Sznezsnaja koroleva 2: Sznezsnyij korol) érkezik, valamint egy jópofa és kötelező dán-német fekete komédia, a Férfiak és csirkék (Mænd & høns) Mads Mikkelsennel (ebben két testvér kideríti, hogy nem is az az apjuk, akit annak hittek), az olasz Barátság extrák nélkül (Una donna per amica), ami egy férfi-nő barátságról és annak buktatóiról szól, valamint A művészet templomai - Milánói Scala, a csodák palotája (Teatro alla Scala. The Temple of Wonders) a dokumentumfilmek kedvelőinek.
25-e jelzi a hónap utolsó mozis hetének kezdetét. Ekkorra az Oscaros filmeket már kipipálhatjuk, jöhetnek a normál hollywoodi premierek is. Mint például az Ave, Cézár! (Hail Caesar!) a Coen-testvérektől, ami kosztümös-filmes móka lesz Hollywood aranykorából, illetve az Egyiptom istenei (Gods of Egypt) ami kosztümös, ókori akciós..., nos, nem móka lesz. A két nagy film mellé most tényleg csak nagyon rétegpremierek fértek: a Kísértetvadászok jeges nyomon (Gespensterjäger) egy osztrák családi mozi, a Szeleburdi svéd család síel (Sune i fjällen) egy svéd családi mozi, a Mennyit ér egy ember? (La loi du marché) francia film egy munkanélküli apáról és értelmi fogyatékos fiáról, a Pasolini (Pasolini) Abel Ferrara életrajzi drámája a híres filmrendezőről Willem Defoe főszereplésével, a A Zarándok - Paulo Coelho legjobb története (Não Pare na Pista: A Melhor História de Paulo Coelho) a híres íróról szóló életrajzi film Brazíliából, míg a Test (Cialo) egy elég jól díjazott lengyel dráma egy ügyvéd anorexiás lányáról és annak pszichiáteréről