Szekeres Viktor
Döbbenetes új rekordot állított fel a Fear The Walking Dead
Arra számítani lehetett, hogy a Fear The Walking Dead premierje nézettségi rekordot fog dönteni, no de hogy ekkorát?
Hogy tetszett a Fear The Walking Dead kezdése?
Mivel a fiatalok, vagyis a 18-49 évesek körében Amerika legnézettebb sorozata a The Walking Dead (az összlakosságot figyelembe véve ötödik a sorozat), azt természetesen biztosra lehetett venni, hogy a spinoff, a Fear The Walking Dead is hatalmas nézettséggel fog debütálni. Sőt, az is egyértelmű volt, hogy minden idők legjobb kábeltévés nézettségét fogja produkálni Amerikában, a Better Call Saul idén felállított rekordját megdöntve. Nos, a premier igazolta is a várakozásokat.
Mindezzel az amerikai AMC is tisztában volt, így természetesen a csatorna megpróbálta maximalizálni reklámbevételeit azzal, hogy 90 perces speciális premiert tartott a Fear The Walking Deadből, ami hosszabb játékidőt és persze több reklámszünetet is jelentett. Az eredmény pedig önmagáért beszélt: 10,1 millió néző választotta a sorozatot a tévés sugárzással egy időben, márpedig ennyien még egy szériát sem néztek az amerikai kábeltévés történelemben, a korábbi első helyezett Raising The Bar nyitánya volt 7,7 millió nézővel - az a sorozat mindössze két évadot élt.
Még látványosabb volt a rekorddöntés a kereskedelmi korosztályban: a 6,3 millió "fiatal" néző kísérte figyelemmel a bemutatót, ami 4,9-es ratinget jelentett a célcsoportban - a korábbi, Better Call Saul által tartott csúcs 3,4-es rating volt, ami 4,4 millió nézőt jelentett, tehát azt majdnem 50%-kal szárnyalta túl Robert Kirkman és Dave Erickson szériája. Érdekesség, hogy nemcsak az első két helyezett AMC-s a kábeles nézettségi örökranglistán Amerikában, hanem az ötödik is, mely nem más, mint a The Walking Dead, mely öt éve 3,1-es ratinggel debütált és 5,3 millió nézővel - ezek az adatok azóta 8,6-ra és 18 millióra is felkúsztak.
Persze a kezdés mit sem számít egy sorozat színvonala kapcsán, hiszen az első rész nézettségét, miképp a mozifilmek esetében az első hétvégi bevételt pusztán a reklámok, valamint a sorozat/film ígérete, koncepciójának érdekessége határozza meg. A második hétre az esetek 99%-ban nézettség-, filmek esetében bevételcsökkenés szokott bekövetkezni, s ennek mértéke az, ami beszédes. Nos, a Fear The Walking Dead ilyen szempontból közepesen jól teljesített, hiszen mindössze a nézők 20%-a dobta be a pilot után azonnal a törölközőt, a többiek maradtak - 8,2 millióan látták a második részt, a 18-49-es ratingje pedig 4,1 volt az epizódnak. Most természetesen a készítők és a csatorna illetékesei s abban reménykednek, hogy rögtön be is áll szintre a sorozat.
Ezeket a nézettségeket egyébként manapság igencsak meg kell becsülni, hiszen mindig, amikor egy-egy tévésorozat a kutyát sem érdekel a tévében, elhangzik az az indok, miszerint az emberek már nem tévéznek. Mint a fenti példa is mutatja, ez közel sincs így, csak a megfelelő sorozatokat kell adni, és a néző máris odaszegeződik a képernyő elé, hogy élőben, reklámszünetekkel nézze az adott szériát.
Mindezzel az amerikai AMC is tisztában volt, így természetesen a csatorna megpróbálta maximalizálni reklámbevételeit azzal, hogy 90 perces speciális premiert tartott a Fear The Walking Deadből, ami hosszabb játékidőt és persze több reklámszünetet is jelentett. Az eredmény pedig önmagáért beszélt: 10,1 millió néző választotta a sorozatot a tévés sugárzással egy időben, márpedig ennyien még egy szériát sem néztek az amerikai kábeltévés történelemben, a korábbi első helyezett Raising The Bar nyitánya volt 7,7 millió nézővel - az a sorozat mindössze két évadot élt.
Még látványosabb volt a rekorddöntés a kereskedelmi korosztályban: a 6,3 millió "fiatal" néző kísérte figyelemmel a bemutatót, ami 4,9-es ratinget jelentett a célcsoportban - a korábbi, Better Call Saul által tartott csúcs 3,4-es rating volt, ami 4,4 millió nézőt jelentett, tehát azt majdnem 50%-kal szárnyalta túl Robert Kirkman és Dave Erickson szériája. Érdekesség, hogy nemcsak az első két helyezett AMC-s a kábeles nézettségi örökranglistán Amerikában, hanem az ötödik is, mely nem más, mint a The Walking Dead, mely öt éve 3,1-es ratinggel debütált és 5,3 millió nézővel - ezek az adatok azóta 8,6-ra és 18 millióra is felkúsztak.
Persze a kezdés mit sem számít egy sorozat színvonala kapcsán, hiszen az első rész nézettségét, miképp a mozifilmek esetében az első hétvégi bevételt pusztán a reklámok, valamint a sorozat/film ígérete, koncepciójának érdekessége határozza meg. A második hétre az esetek 99%-ban nézettség-, filmek esetében bevételcsökkenés szokott bekövetkezni, s ennek mértéke az, ami beszédes. Nos, a Fear The Walking Dead ilyen szempontból közepesen jól teljesített, hiszen mindössze a nézők 20%-a dobta be a pilot után azonnal a törölközőt, a többiek maradtak - 8,2 millióan látták a második részt, a 18-49-es ratingje pedig 4,1 volt az epizódnak. Most természetesen a készítők és a csatorna illetékesei s abban reménykednek, hogy rögtön be is áll szintre a sorozat.
Ezeket a nézettségeket egyébként manapság igencsak meg kell becsülni, hiszen mindig, amikor egy-egy tévésorozat a kutyát sem érdekel a tévében, elhangzik az az indok, miszerint az emberek már nem tévéznek. Mint a fenti példa is mutatja, ez közel sincs így, csak a megfelelő sorozatokat kell adni, és a néző máris odaszegeződik a képernyő elé, hogy élőben, reklámszünetekkel nézze az adott szériát.