Szekeres Viktor
Áprilisban nem megyünk sokat moziba
Oké, lesz Drágán add az életed!, jön az év egyik látványfilmje, a legjobban várt magyar film, sőt az elmúlt évek legsikerültebb vámpíros mozija is érkezik, de egyébként...
Hányszor voltál moziban márciusban?
Az április nem azoknak a mozis hónapja lesz, akik a nagyot szóló közönségfilmeket kedvelik, ugyanis míg Európa nagy részében már április 23-a körül bemutatásra kerül a Bosszúállók 2, addig itthon a Disney warezellenes embargója miatt csak májusban láthatjuk a filmet. És bizony a Marvel-film hiányában igazán nagy közönségfilm olyan kevés lesz a hónapban, mint arra már nagyon régen volt példa. A popcornosok örülni fognak, ha 3-4-szer moziba mehetnek.
Halálos iramban 7
És ez a bizonyos film nem más lesz, mint az április első mozis hetén, azaz másodikától ellövésre kerülő Halálos iramban 7. (Furious 7), aminek premierjét Paul Walker halála miatt majd egy évvel elhalasztották. Erre a hétre jut még az igényesebb közönségfilmek kedvelőinek, no meg az idősebb korosztály képviselőinek egy folytatásfilm, a Keleti nyugalom - A második Marigold Hotel (The Second Best Exotic Marigold Hotel). És egy nagyon érdekesnek ígérkező film, a francia, ám teljes egészében Kubában forgatott Havannai éjszaka (Retour à Ithaque), melyet a Havanna, szeretlek! és Az osztály rendezője készített. A hét negyedik premierje egy életrajzi film egy vakon és siketen született lányról a 19. század végére, a Marie története (Marie Heurtin) ugyancsak Franciaországból érkezik.
The Duke of Burgundy
Április kilencedikétől ugyan hat új és egy régi film is mozikba kerül itthon, azonban egyik sem tűnik túlzottan nagy érdeklődésre esélyesnek. Az egyetlen amerikai kommersz közülük a A Lazarus-hatás (The Lazarus Effect) című feltámadásos horror lesz, de valószínűleg a Drágán add az életed! (Die Hard) újrapremierjét, valamint a Fischer Iván című magyar dokumentumfilmet sem kell túlmagyarázni, hiszen előbbit mindenki ismeri, utóbbinak pedig a címéből kiderül, hogy miről, illetve kiről is szól.
Hétköznapi vámpírok
A hét tovább bemutatói között lesz 1977-ben játszódó francia-svájci komédia, A hírnév ára (La rançon de la gloire), mely valós történeten alapul, s benne Charlie Chaplin koporsójáért akarnak váltságdíjat kérni. Kapunk egy másik francia komédiát is Patrice Leconte (Két apának mennyi a fele, Félix és Lola, Lány a hídon) rendezésében, valamint Christian Clavier főszereplésével, a Ne zavarjatok! - Csak egy óra nyugalmat... (Une heure de tranquillité) címmel, amiben egy férfi vágyik egyetlen óra nyugalomra, hogy lemezt hallgathasson, de ez valahogy nem akar összejönni.
És még érkezik a holland Toszkánai esküvő (Toscaanse bruiloft), ami egy romantikus vígjáték egy esküvőszervezővel és egy válóperes ügyvéddel. Az utolsó premier a héten egy francia dokumentumfilm, az Utam az iskolába (Sur le chemin de l'école) lesz, aminek a témája lenyűgözően érdekes és igencsak szívszorító, hiszen egy kenyai, egy argentin, egy marokkói és egy indiai kisgyereket ismerhetünk meg benne, akik nap, mint nap hatalmas távolságot tesznek meg otthonuk és az iskolájuk között.
A Lazarus-hatás
Április 16-tól két nagyobb közönségfilm is érkezik a hazai mozikba, más kérdés, hogy például A pláza ásza Vegasban (Paul Blart: Mall Cop 2) szereplése megjósolhatatlan, hiszen Kevin James ostoba komédiájának első részét nem merték itthon bemutatni, pedig akkor még James is sikeres volt. A A 44. gyermek (Child 44) meg igazán azért érdekes, mert akár Budapesten is forgathatták volna, de végül Prágában készült el. Egyébként egy, az ötvenes évek Szovjetuniójában játszódó politikai thrillerről van szó olyan színészekkel, mint Tom Hardy, Gary Oldman vagy Noomi Rapace.
A futottak még-kategóriában érkezik a francia Gemma Bovery (Gemma Bovery), melynek Bovarynés áthallása nem véletlen, benne a főhős egy nőben Flaubert figuráját látja meg. A Hó az édenkertben (Snow in Paradise) kőkemény és korhatáros angol film egy megváltást kereső bűnözőről, míg a Julie kisasszony (Miss Julie) egy norvég dráma Liv Ullmann rendezésében Jessica Chastain és Colin Farrell főszereplésével, XIX. század végi környezetben.
Utam az iskolába
Április 23-tól láthatjuk a hónap filmjét, a Hétköznapi vámpírok - A koporsóba zárt felvételt (What We Do in the Shadows), azonban mindezt a falra kenhetik azok, akik csak a hollywoodi popcorn iránt érdeklődnek. Az új-zélandi komédia furcsa módon azonban most vasárnap már a tévében, egész pontosan a Cinemaxon is látható lesz. A heti premierek között a Lámpagyújtogatók egy érdekes, "akár jó is lehet"-kategóriájú magyar áldokumentumfilmszerűség egy idegen civilizációról, sok magyar celebbel. A Party girl (Party Girl) a heti francia premier egy hatvan éves bulizós nőről, aki megállapodik, míg a Sam - Kismadár nagy kalandja (Gus - Petit oiseau, grand voyage) egy francia animációs mozi - egy kismadárról, meg annak nagy kalandjáról.
A 44. gyermek
Az április 30-i bemutatók közül az Argo 2.-t valószínűleg nem kell bemutatni senki előtt, Árpa Attila viszonylag jól fogadott filmje folytatódik. Mellé Hollywoodból érkezik egy "örökéletű" nőről szóló romantikus dráma, az Adaline varázslatos élete (The Age of Adaline), valamint egy függetlenebb fekete, állathangos skizokomédia, A hangok (The Voices) Ryan Reynoldsszal. Ezeken kívül csak egy német film szerepel a heti kínálatban, a Jack jön, mely egy igen önálló gyerekről szól, valamint a The Duke of Burgundy, amelyet az az angol Peter Strickland rendezett, aki a Varga Katalin balladáját és a Berberian Sound Studiót is készítette. Legújabb filmje középpontjában egy szadomazochista szerepjátékot űző úrnő és cselédje lesz.
Hó az édenkertben
Melyik áprilisi hazai mozis premier érdekel legjobban?
Májusban persze beindul a nagyüzem, hiszen elkezdődik a mozis nyár és mindenféle nagyszabású produkciót láthatunk, kezdve a Bosszúállók második részével, az új Mad Maxen át egészen a Holnapoliszig.
És ez a bizonyos film nem más lesz, mint az április első mozis hetén, azaz másodikától ellövésre kerülő Halálos iramban 7. (Furious 7), aminek premierjét Paul Walker halála miatt majd egy évvel elhalasztották. Erre a hétre jut még az igényesebb közönségfilmek kedvelőinek, no meg az idősebb korosztály képviselőinek egy folytatásfilm, a Keleti nyugalom - A második Marigold Hotel (The Second Best Exotic Marigold Hotel). És egy nagyon érdekesnek ígérkező film, a francia, ám teljes egészében Kubában forgatott Havannai éjszaka (Retour à Ithaque), melyet a Havanna, szeretlek! és Az osztály rendezője készített. A hét negyedik premierje egy életrajzi film egy vakon és siketen született lányról a 19. század végére, a Marie története (Marie Heurtin) ugyancsak Franciaországból érkezik.
Április kilencedikétől ugyan hat új és egy régi film is mozikba kerül itthon, azonban egyik sem tűnik túlzottan nagy érdeklődésre esélyesnek. Az egyetlen amerikai kommersz közülük a A Lazarus-hatás (The Lazarus Effect) című feltámadásos horror lesz, de valószínűleg a Drágán add az életed! (Die Hard) újrapremierjét, valamint a Fischer Iván című magyar dokumentumfilmet sem kell túlmagyarázni, hiszen előbbit mindenki ismeri, utóbbinak pedig a címéből kiderül, hogy miről, illetve kiről is szól.
A hét tovább bemutatói között lesz 1977-ben játszódó francia-svájci komédia, A hírnév ára (La rançon de la gloire), mely valós történeten alapul, s benne Charlie Chaplin koporsójáért akarnak váltságdíjat kérni. Kapunk egy másik francia komédiát is Patrice Leconte (Két apának mennyi a fele, Félix és Lola, Lány a hídon) rendezésében, valamint Christian Clavier főszereplésével, a Ne zavarjatok! - Csak egy óra nyugalmat... (Une heure de tranquillité) címmel, amiben egy férfi vágyik egyetlen óra nyugalomra, hogy lemezt hallgathasson, de ez valahogy nem akar összejönni.
És még érkezik a holland Toszkánai esküvő (Toscaanse bruiloft), ami egy romantikus vígjáték egy esküvőszervezővel és egy válóperes ügyvéddel. Az utolsó premier a héten egy francia dokumentumfilm, az Utam az iskolába (Sur le chemin de l'école) lesz, aminek a témája lenyűgözően érdekes és igencsak szívszorító, hiszen egy kenyai, egy argentin, egy marokkói és egy indiai kisgyereket ismerhetünk meg benne, akik nap, mint nap hatalmas távolságot tesznek meg otthonuk és az iskolájuk között.
Április 16-tól két nagyobb közönségfilm is érkezik a hazai mozikba, más kérdés, hogy például A pláza ásza Vegasban (Paul Blart: Mall Cop 2) szereplése megjósolhatatlan, hiszen Kevin James ostoba komédiájának első részét nem merték itthon bemutatni, pedig akkor még James is sikeres volt. A A 44. gyermek (Child 44) meg igazán azért érdekes, mert akár Budapesten is forgathatták volna, de végül Prágában készült el. Egyébként egy, az ötvenes évek Szovjetuniójában játszódó politikai thrillerről van szó olyan színészekkel, mint Tom Hardy, Gary Oldman vagy Noomi Rapace.
A futottak még-kategóriában érkezik a francia Gemma Bovery (Gemma Bovery), melynek Bovarynés áthallása nem véletlen, benne a főhős egy nőben Flaubert figuráját látja meg. A Hó az édenkertben (Snow in Paradise) kőkemény és korhatáros angol film egy megváltást kereső bűnözőről, míg a Julie kisasszony (Miss Julie) egy norvég dráma Liv Ullmann rendezésében Jessica Chastain és Colin Farrell főszereplésével, XIX. század végi környezetben.
Április 23-tól láthatjuk a hónap filmjét, a Hétköznapi vámpírok - A koporsóba zárt felvételt (What We Do in the Shadows), azonban mindezt a falra kenhetik azok, akik csak a hollywoodi popcorn iránt érdeklődnek. Az új-zélandi komédia furcsa módon azonban most vasárnap már a tévében, egész pontosan a Cinemaxon is látható lesz. A heti premierek között a Lámpagyújtogatók egy érdekes, "akár jó is lehet"-kategóriájú magyar áldokumentumfilmszerűség egy idegen civilizációról, sok magyar celebbel. A Party girl (Party Girl) a heti francia premier egy hatvan éves bulizós nőről, aki megállapodik, míg a Sam - Kismadár nagy kalandja (Gus - Petit oiseau, grand voyage) egy francia animációs mozi - egy kismadárról, meg annak nagy kalandjáról.
Az április 30-i bemutatók közül az Argo 2.-t valószínűleg nem kell bemutatni senki előtt, Árpa Attila viszonylag jól fogadott filmje folytatódik. Mellé Hollywoodból érkezik egy "örökéletű" nőről szóló romantikus dráma, az Adaline varázslatos élete (The Age of Adaline), valamint egy függetlenebb fekete, állathangos skizokomédia, A hangok (The Voices) Ryan Reynoldsszal. Ezeken kívül csak egy német film szerepel a heti kínálatban, a Jack jön, mely egy igen önálló gyerekről szól, valamint a The Duke of Burgundy, amelyet az az angol Peter Strickland rendezett, aki a Varga Katalin balladáját és a Berberian Sound Studiót is készítette. Legújabb filmje középpontjában egy szadomazochista szerepjátékot űző úrnő és cselédje lesz.