Szekeres Viktor
Itthon is hatalmas bukás az új scifi
A Chappie nálunk, ha lehet még a vártnál is nagyobbat zakózott.
Magyarországon a District 9 nem lett zajos siker, de nem szerepelt rosszul a mozikban, az Elysiumot pedig könnyedén eladta a nagyköltségvetésű filmet sugalló reklámkampány. Neill Blomkamp új filmjét, a Chappie-t azonban a marketing sem menthette meg. Hiába utaltak vissza az előzetesek igen gyakran a rendező előző munkáira, hiába mutogattak az egyikben még képsorokat is a District 9-ból, úgy tűnik, hogy e két film a hazai nézőknek nem okozott maradandó élményt.
Az Intercom által csütörtökön bemutatott Chappie idehaza 44 moziban mindössze 12 706 nézőt érdekelt bemutatója hétvégéjén, ami a hétvégi mozis toplista harmadik helyére volt csak elegendő - a film által négy nap alatt termelt 18 millió forint egy ilyen produkciótól szörnyen gyenge teljesítménynek számít. Mindez persze sokak hite ellenére nem jelenti azt, hogy a Chappie gyenge lett (valójában inkább tendál a közepes felé), mindössze arra utal, hogy a közönséget nem hozta lázba a kissé félrevezető kezdeti előzetesek által felvázolt történet, amin később már a kampány irányváltása sem tudott segíteni.
Magyarországon a District 9 nem lett zajos siker, de nem szerepelt rosszul a mozikban, az Elysiumot pedig könnyedén eladta a nagyköltségvetésű filmet sugalló reklámkampány. Neill Blomkamp új filmjét, a Chappie-t azonban a marketing sem menthette meg. Hiába utaltak vissza az előzetesek igen gyakran a rendező előző munkáira, hiába mutogattak az egyikben még képsorokat is a District 9-ból, úgy tűnik, hogy e két film a hazai nézőknek nem okozott maradandó élményt.
Az Intercom által csütörtökön bemutatott Chappie idehaza 44 moziban mindössze 12 706 nézőt érdekelt bemutatója hétvégéjén, ami a hétvégi mozis toplista harmadik helyére volt csak elegendő - a film által négy nap alatt termelt 18 millió forint egy ilyen produkciótól szörnyen gyenge teljesítménynek számít. Mindez persze sokak hite ellenére nem jelenti azt, hogy a Chappie gyenge lett (valójában inkább tendál a közepes felé), mindössze arra utal, hogy a közönséget nem hozta lázba a kissé félrevezető kezdeti előzetesek által felvázolt történet, amin később már a kampány irányváltása sem tudott segíteni.