Szekeres Viktor

Maximum 2 perces filmelőzeteseket követelnek a mozik

Csak öt hónappal a premier előtt kezdődhet a filmek mozis reklámozása, ráadásul 2 perces előzetesekkel.

Az amerikai mozitulajdonosok szövetsége, a National Association of Theatre Owners (NATO) tegnap új beltéri irányelveket fogalmazott meg. A szövetség állítása szerint ezen javaslatok változhatnak a technológiai innovációkra, a marketingre és reklámtrendekre, fogyasztó igényekre, valamint a piaci versenyre adott válaszok tekintetében.

Az új irányelvek többek között azt tartalmazzák, hogy mozikban csak olyan filmelőzetesek kerülhessenek bemutatásra, melyek maximum 150 nappal előzik meg az általuk reklámozott alkotás premierjét, más mozikon belüli reklámok esetében pedig ez az időlimit 120 nap lenne - igaz, minden forgalmazó kapna évi 2 szabadkártyát, mellyel kibújhatna e feltétlen betartása alól. Még ennél is jelentősebb javaslatnak tűnik az, hogy a mozik 2 percben akarják maximálni az általuk vetített filmek előzeteseinek hosszát, mely limitet ismét évi két filmmel lépheti túl egy-egy forgalmazó.

AZ új szabályozás az október elseje után bemutatni tervezett filmek esetében lép érvénybe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • WoodrowWilson #12
    "Te döntöd el, mennyit nézel belőle."

    Kivéve moziban. (Nem, nem fogom megkérdezni, hogy melyik másodpercben kell belépnem ahhoz, hogy ne lássak trailert.)
  • zetortraktor #11
    Ha forgalmazó lennék, 4-5 perceket nyomnék, mindent meg kell tenni, hogy jegyet váltsanak a filmre. A néző úgyis maga dönti el, hogy mit néz. Itthon van egy hülye szokás, hogy valaki annak a filmnek is megnézi az előzetesét, amiről tudja, hogy érdekli őt. Ezt nem tudom felfogni, miért teszi. Az előzetes reklám, az a célja, hogy fogyasztásra ösztönözzön. De akiket nem kell győzködni, azt hidegen kell, hogy hagyja.

    Szóval nem kell, hogy zavarjon a hosszú előzetes. T e döntöd el, mennyit nézel belőle.
  • Wittgen #10
    Amúgy én MINDEN előzetes időtartamát megszabnám max 1 percben, mivel túl sok jelenetet ellőnek a filmekből a 2-2,5 percben és így csorbul az újdonság élményfaktora.
  • zetortraktor #9
    Dynamic, ne viccelj. Nyilván nem hasból mondom, hanem tapasztalatból. Ha egy hónapban négyszer megyek moziban, majdnem 1 órát megspórolok, illetve másra fordíthatok.

    Az ember kábé tudja, mennyi a reklám, ha más nem, akkor az előadások követési sorrendjéből. De a 10 perc, legalábbis Budapesten, biztosra vehető.

    Nem kell ezért pénztárba állnod. Nyilván nem kötelező a dolog. Ha nem akarod megkérdezni, vagy nem sandítasz a képernyőre, amin ott a fix kezdés, akkor nem teszed. És nézel reklámot, ezen nem veszünk össze. Én csak azt mondom, hogy van lehetőség rá. (Az automatától nyilván nem tudod megkérdezni, de ha személyesen veszel, akkor 3 másodperc feltenni a kérdést. Vagy egy telefon. Vagy háromszor megnézed, hogy milyen hosszú a reklám, és ha mindháromszor ugyanannyi, akkor tudod, hogy arra lehet számítani később is.)

    Aki késik, az nyilván nem azért késik, mert elszámolja magát. És mindig lesz olyan. Én sem szeretem. De az gondolom nem baj, ha reklám közben ül le valaki.
  • zetortraktor #8
    A Gi Joe, ha második rész, ártatlan, mert a premier előtt pár héttel tolták el a bemutatót majdnem egy évvel.
  • Tetsuo #7
    Angliában az Odeon mozi nagyon durva. Fél órával kezdés után érdemes csak belépni a terembe, mert addig agymosó marketing ezerrel (meg azután is persze, de azt önként nézzük).
    A hangrendszer csapnivaló még a hollywoodi effektekhez meg a mozis szabványok agyonkomprimált hangjához képest is.
    A 3D ócska, ócska, tükröző szemüveggel.
    Ami viszont jó, hogy könnyedén bevcsempészhetsz saját kaját, ami tényleg alkalmas emberi fogyasztásra, mert amit a büfében árusítanak...
  • RAZOR27 #6
    szerintem jogos. nem az előzetesek hosszára gondolok hanem a 150napra. Volt hogy moziban ülök aztán ezt a tetves dzsiájdzsó trélert elkezdik nyomni (a hosszabbat perzse) erre több mint 1 éve múlva jött a film... inkább olyanokról néznék amiket a közeljövőben meg is tudok nézni. Nem mintha amúgy neten nem látnám őket amúgy is (persze tudom h ez nem azoknak szól)
  • Dynamic #5
    Egyrészt kötve hiszem, hogy mindenkinek percre pontos infója lenne a reklám hosszáról másrészt nem fogok ezért pénztárban sorba állni, amikor elővételben veszem a jegyet (legtöbbször automatából).

    "Ha meg nem akarod megkérdezni, odamész 10 perccel később. Az legalább 3 előzetes és reklám. Annyi általában van"

    Na pont ez a baj. Egy csomóan így vannak vele, hogy úgyis van még 3 előzetes (a múltkor speciel 1! volt), aztán, beesnek kezdés után. Marhára idegesítenek az ilyenek. Mindig van néhány kretént, aki kezdés után érkezik (persze, nem elég, hogy késik, szigorúan zabálnivaló kíséretében teszi ezt), aztán meg vakoskodik meg piszmog a szerencsétlenje, megzavarva más ember szórakozását. Gondolom, ha mindenki ismerné a reklámok kb. hosszát még inkább beleszarnának, mondván ráérünk még, és a korábbi 10 késő helyett, most lenne 30.
  • zetortraktor #4
    Hogyhogy honnan? Megkérdezed. Más is megteszi, ez alapvetés. Egyszer majd elérünk oda, ahol külföld tart, hogy adott az előadás kezdés is, cserébe mindenki oda ül, ahova akar.

    Itthon általában állandó a reklámok hossza, plusz/mínusz 1-2 perc, de semmiből sem áll megkérdezni, a moziban pontosan megvan, hogy mikor kezdenek az előadások.

    Ha meg nem akarod megkérdezni, odamész 10 perccel később. Az legalább 3 előzetes és reklám. Annyi általában van.
  • Dynamic #3
    Na, ja. És mégis, honnan tudjam milyen hosszú a reklámblokk? Van ahol 5 perc a reklám, van ahol 15. Tudnom kéne, hogy pontosan(!) mikor kezdődik a film?